|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تقدير وزير نيرو از مشاور امور بانوان شركت آب منطقه اي تهران

مشاور امور بانوان شركت آب منطقه اي تهران  به دليل عملكرد مطلوب در سال 92  با لوح سپاس از سوي وزير نيرو  مورد تقدير قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، در چهاردهمین گردهمایی سالانه مشاوران امور زنان و خانواده در صنعت آب و برق كه روز چهارشنبه 28 خردادماه 93 در محل سالن گردهمايي هاي وزارت نيرو برگزار گرديد، "مريم مرادي" مشاور مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران در امور زنان به دليل عملكرد مطلوب اين امور در سال 92 با اهداي لوح سپاس از سوي وزير نيرو، مورد تقدير قرار گرفت.

در اين گردهمايي كه مهندس "حميد چيت چيان" وزير نيرو، "شهیندخت مولاوردی" معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده،"فاطمه قيومي" مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده و جمع زيادي از مشاوران امور زنان و خانواده شركت تابعه وزارت نيرو حضور داشتند، وزير نيرو بر نقش مهم زنان در اصلاح الگوی رفتاری مصرف در خانواده تاکید کرد.

چيت چيان، با تاكيد بر نقش موثر بانوان در اصلاح الگوي رفتاري از جمله رفتارهاي اقتصادي، مديريت مصرف آب، برق و انرژي، گفت: نقش زنان در شکل دادن رفتار فرزندان درباره مصرف آب و انرژي بسیار موثر است و زن پايه شكل‌گيري شخصيت انسان در خانواده است. 

وزير نيرو توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را یکی از رسالت‌هاي مشاوران زنان و امور خانواده در شركت‌هاي آب و برق دانست و گفت: يكي از شاخص‌هاي صنعت آب و برق نزاکت و احترام به مشترکان این صنعت است. ما باید شايستگي بانوان همكار خود را در توسعه خدمت به جامعه بشناسيم. 

به‌گفته وزیر نیرو، در انتخاب ميان شغل بهتر و بالاتر و تحكيم خانواده بايد به موضوع تحكيم خانواده توجه كنيم چراکه سلامت نهاد خانواده يعني سلامت سلول‌هايي كه جامعه را مي‌سازند و وجود يك سلول معيوب ممكن است خرابی‌هایی به بار آورد. 

چیت‌چیان با بیان اینکه صنعت آب و برق صنعتی 24 ساعته است، گفت: مشاوران بايد وضعیت صنعت را رصد كنند زیرا صنعت آب و برق صنعت دشواري است و بايد 24 ساعته فعال باشد. با این حال، شما بايد مراقبت کنید تا سرنوشت خانواده‌ها قرباني نقش و شغل زنان در سازمان‌هاي ما نشود.

وزیر نیرو بر نقش موثر خانم‌ها در اصلاح الگوی مصرف ازجمله رفتارهای اقتصادی، مدیریت مصرف آب، برق و انرژی تاکید کرد و گفت: ارتقای علمي خانم‌ها فقط براي ارتقای شغل سازماني نيست و داشتن علم في‌نفسه ارزشمند است.

وي در پايان، تاكيد كرد: شد و توسعه صنعتي ما در اين است كه از توان همه زنان و مردان به‌نحو احسن استفاده كنيم.


نقش زنان در رونق اقتصادي كشور

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده نيز با اشاره به مشارکت بالای زنان در پیروزی دولت تدبیر و امید،‌گفت: زنان می‌توانند در راهبردهای نجات اقتصاد ازطریق رونق تولید موثر باشند.

"شهيندخت مولاوردي" به نقش موثر زنان از لحاظ فرهنگی در اصلاح الگوی مصرف و انرژی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت مهم زنان برای تحقق اهداف و سیاست‌های دولت استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه این نشست‌ها باید به ارتقای جایگاه و نقش زنان در جامعه و بهره‌مندی جامعه برای پیشرفت و توسعه منجر شود، گفت: چشم دولت‌ها برای توسعه و پیشرفت متوازن به منابع و نیروی انسانی است و امروزه زنان مانند مردان تحت تاثیر چالش‌هایی هستند و در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها برای رویارویی با چالش‌ها زنان نیز باید درگیر باشند.

مولاوردی با بیان اینکه زنان در تمام مراحل هدفمندی یارانه‌ها نقش خوبی ایفا کردند تا سرمایه‌های کشور به سمت تقویت زیرساخت ها‌، بهداشت، درمان و اشتغال برود، گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید ملی مبتنی‌بر عدالت‌محوری و دانش بنیان و ... باید به زنان جامعه تکیه کرد.

وی بر لزوم ارتقای کیفیت زندگی زنان تاکید کرد و گفت: زنان برای نقش‌آفرینی در زمینه اقتصاد و فرهنگ به الزام‌ها و زیرساخت‌هایی نیاز دارند تا به نحو احسن به ایفای نقش خود بپردازند و به نظام برای رسیدن به اهداف کمک کنند.

حضور زنان در صنعت آب و برق 12 درصد است

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده نيز در اين گردهمايي از حضور 12 درصدی بانوان در صنعت آب و برق خبر داد.

"فاطمه قيومي" با اشاره به اين موضوع، تصريح كرد: براساس شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد مشاوران امور زنان و خانواده، میزان حضور بانوان در صنعت آب و برق از پنج درصد در سال 84 به 12 درصد در پايان سال 92 رسيده كه معادل 9845 نفر خانم است. حضور بانوان در عرصه مديريتي در سطح ارشد معادل 0.17 درصد و تعداد 27 نفر، در سطح مياني معادل 2.6 درصد و تعداد 256 نفر، در سطح پايه معادل هشت درصد با تعداد 791 است. 

وی با بیان اینکه به جهت تبيين و باور جايگاه و حقوق شايسته زنان صنعت آب و برق، بايد اقرار داشت كه زنان شاغل در صنعت امروز مستعد و آماده به كار و تلاش با تمام توان و ظرفيت هستند و بسترهاي لازم براي حضور آنان در عرصه‌هاي مديريتي با همكاري و همدلي مديران تا حدي فراهم شده است، گفت: صنعت آب و برق با بهره‌گيري از آخرين دستاوردهاي علمي، پژوهشي، روش‌هاي نوين و پيشرفته مديريت، توسعه فناوري‌هاي نوين سازگار با محيط زيست، رشد پايدار بخش آب و برق كشور را محقق مي‌سازد و بي‌گمان نقش زنان صنعت در تحقق اين اهداف انكارناپذير است و آنچه اميدواري را افزون مي‌سازد، آهنگ رو به رشد حضور زنان در صنعت آب و برق است و وزارت نيرو با تدوين ماموريت‌ها، چشم اندازها و ارزش‌هاي راهبردي بلندمدت، نقش زنان را به روشني مشخص کرده است. 

وی به ضرورت ايفاي نقش مشاوران امور زنان و خانواده در سالي كه اقتصاد و فرهنگ محور آن است در روي‌آوري بانوان به توليد ملي، اصلاح الگوي مصرف و پرهيز از مصرف‌گرايي و مديريت مصرف انرژي كه همگي از نيازهاي اساسي كشور است، تاکید کرد و گفت: دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو در جهت افزايش كارآمدي و حذف موانع كاري در مسایل مرتبط با اشتغال بانوان، اقدام‌های متعددي را با ابلاغ وزيران نیرو در سال‌های اخیر اجرا کرده است.

قيومي در پايان سخنان خود، تصریح کرد: با توجه به اينكه نقش زنان در مديريت مصرف انرژي نقش كليدي است و زنان مي‌توانند نقطه آغاز اصلاح الگوی مصرف باشند، حذف نمادهاي منفي مصرف‌گرایي از محيط خانه و خانواده و توسط خود بانوان آغاز مي‌شود.

کد خبر: 638
  تاریخ خبر : 3 تیر 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 3 تیر 1393
 پرسنل شرکت
 885
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 50
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 24,224
  • بازدید دیروز : 33,110
  • کل بازدید : 9,963,210
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 12:03:57
  • شناسه IP شما : 3.145.47.253

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751