|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت تاکید کرد:

لزوم هم افزایی و گسترش همکاری میان شرکت آب منطقه ای تهران و سازمان بسیج ادارات

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت در نشست مشترک شرکت آب منطقه ای تهران با سازمان بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ بر لزوم هم افزایی و گسترش همکاری ها میان شرکت آب منطقه ای تهران و سازمان بسیج به منظور استفاده از ظرفیت های بسیج جهت گسترش هر چه بیشتر آگاهی و اطلاع رسانی عمومی در حوزه منابع آبی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت، "راما حبیبی" با بیان این مطلب، اظهار کرد: بحث آب و حفاظت از منابع ارزشمند آبی، بحث بسیار مهم کشور است که متاسفانه هنوز در میان آحاد جامعه از حساسیت و آگاهی لازم برخوردار نشده و این امر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگسازی قوی و بنیادین را بیش از پیش ایجاب می نماید.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی می تواند، به هم افزایی و گسترش همکاری ها از طریق شناسایی ظرفیت های بالقوه و گسترده سازمان بسیج  منجر گردد، افزود: یکی از مهم ترین ضرورت های کشور، تمرکز هر چه بیشتر و تخصصی تر به موضوع آب و منابع آبی و حفاظت از آن است، چرا که آب از منابع حیاتی و مهم است و بدون شک بحران آب در آینده یک بحران جهانی و مهم خواهد بود.

حبیبی با اشاره به اینکه کشور ما در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، گفت:منابع آب های زیر زمینی که طی میلیون ها سال شکل گرفته و به عنوان منابع آب های استراتژیکی کشور نیز محسوب می شوند، که به دلیل بهره برداری های بی رویه طی سال های گذشته دچار افت شده لکن در دهه های اخیر، تحولات چشمگیری در رویکردهای مدیریتی در حوزه آب های زیرزمینی به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه سدهای پنج گانه استان تهران، در حال حاضر به میزان کمتر از یک سوم از مجموع ظرفیت خود دارای ذخایر آبی هستند، افزود: با توجه به کاهش سطح ذخایر آب های زیرزمینی از یک سو و وابستگی به آب های سطحی به شرایط جوی و کاهش میزان بارندگی ها از سوی دیگر، اطلاع رسانی گسترده و آگاه سازی آحاد جامعه از اهمیت مدیریت مصرف آب در شرایط کنونی، بیش از همیشه ضرورت پیدا کرده که این امر می تواند با کمک ظرفیت های گسترده بسیج در سراسر کشور، انتشار یافته و مسائل مربوط به حوزه آب و وضعیت منابع آبی و اهمیت حفاظت از آن برای مردم تبیین گردد تا بدین وسیله میزان مسوولیت پذیری یکایک شهروندان را نسبت به ایفای نقش خود در حفاظت از منابع آبی ارتقا دهد.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت ضمن ارائه گزارشی از میزان مصرف آب در بخش های مختلف در کشور و استان تهران، تصریح کرد: جهاد تبیین جزو تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد که همه ما به نوبه خود در عمل به آن وظیفه داریم و بدون شک فرهنگسازی، اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی عمومی مردم در صرفه جویی آب یکی از مصداق های جهاد تبیین می باشد که امید است در طی این جلسات و افزایش همکاری های میان این دو سازمان، اهداف مد نظر محقق گردد.

در ادامه جلسه "حسن شریعتمداری" فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت، تصریح کرد: یکی از برکات برگزاری چنین جلساتی گسترش همکاری میان دو سازمان برای کمک به عبور از شرایط خاص آبی کشور می باشد و سازمان بسیج ادارات و کارمندان تهران با توجه به گستره وسیع خود و همکاری با سایر نهاد ها و وزارت خانه ها می تواند نقش موثری در برقراری ارتباط بیشتر شرکت آب منطقه ای تهران با سایر سازمان ها شود تا بدین وسیله بتوانیم در گسترش انتقال اطلاعات در خصوص وضعیت منابع آبی و دلایل کاهش میزان این منابع ارزشمند گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج، خود می تواند یکی از مبلغین مدیریت مصرف آب باشد گفت: استفاده از ظرفیت بسیج دانش آموزی جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب از سطح پایه و همچنین استفاده از ظرفیت های سپاه محمد رسول الله در گسترش تبلیغات، فرهنگسازی و اطلاع رسانی، می تواند از جمله همکاری های قابل توجه شرکت آب و منطقه ای تهران و سازمان بسیج ادارات باشد.

 فرهنگ سازی و تشریح وضعیت منابع آبی با استفاده از بسیج ادارات استان تهران

"سجاد محمدی" معاون هماهنگ کننده بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ نیز در این نشست، ضمن تاکید بر اهمیت موضوع آب و حفاظت از منابع آبی، به عنوان یک مسئله ملی، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت هیئت اندیشه ورز که شامل بسیج تمام ادارات استان تهران می شود، می توان به تشریح وضعیت منابع آبی و گسترش اطلاع رسانی و آگاه سازی پرداخت.

وی افزود: به همین منظور سازمان بسیج ادارات با همکاری شرکت آب منطقه ای تهران، می تواند ترتیبی اتخاذ نماید تا کارشناسانی از این سازمان جهت ارائه مطالب علمی و تشریح وضعیت منابع آبی برای مدیران سایر سازمان ها در مجموعه جلسات ادارات استان حضور و بخشی از زمان جلسه را به این امر مهم اختصاص دهند.

محمدی با اشاره به اینکه فرهنگسازی باید به گونه ای انجام شود تا مردم، خود به ضرورت حفظ منابع آب و صرفه جویی حساس شوند و این امر را یک مسوولیت مهم در زندگی خود تلقی نمایند، گفت: همه سازمان ها و ادارات باید نسبت به اشاعه فرهنگ صحیح مصرف آب احساس مسوولیت کنند و برای ایجاد یک فرهنگسازی ویژه در سطح جامعه، پای کار باشند و البته که در این راستا وزارت نیرو نیز باید نقش پر رنگ و ویژه ای ایفا نماید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر وزارتخانه، فقط حوزه کاری مرتبط با خود را مهم می داند افزود: برای گذر از شرایط کم آبی فعلی و کمک به وضعیت منابع آبی باید همبستگی میان ادارات بیشتر شود و مشارکت میان وزارتخانه ها برقرار شود تا بحث فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب با سرفت بیشتری نهادینه گردد. البته برنامه هایی جهت هم افزایی و افزایش مشارکت میان سه وزارت خانه نفت، نیرو و جهاد کشاورزی در دست اقدام است که با تحقق آن می توان به بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی کمک شایانی کرد.

محمدی با اشاره به اینکه سازمان بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ با بیش از 30 وزارت خانه و حدود 80 دستگاه اجرایی ارتباط مستقیم دارد اظهار کرد: سازمان بسیج ادارات به منظور همکاری با شرکت آب منطقه ای تهران از ارتباطات گسترده خود با سایر سازمان ها، جهت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب و آگاهی بخشی در خصوص وضعیت منابع آبی استفاده می نماید؛ حتی از ظرفیت نمازهای جماعت و همایش  سازمان ها جهت تبلیغات و فرهنگسازی حوزه آب نیز می توان استفاده نمود.

 

معاون هماهنگ کننده بسیج ادارات و کارمندان تهران برزگ در پایان خاطر نشان کرد: سازمان بسیج حتما با تمام توان خود در راستای فرهنگسازی مصرف آب با شرکت آب منطقه ای تهران همکاری می نماید، چرا که هر اقدامی در راستای فرهنگسازی و گسترش آگاهی جامعه انجام شود، در راستای منویات مقام معظم رهبری خواهد و عمل به آن از وظایف ما است.

در این جلسه، "حسین نصیرزاده" رییس هیئت اندیشه ورز سپاه محمد رسول الله و بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ، نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست، اظهار کرد: ما در سازمان بسیج وظیفه خود می دانیم که در شرایط حساس کنونی، گامی در راستای فرهنگ صحیح مصرف و آگاه سازی مردم برداریم چراکه دغدغه آب و صرفه جویی باید دغدغه تمام شهروندان باشد.

وی در ادامه افزود: سازمان بسیج ادارات با دو رویکرد می تواند در توسعه همکاری با شرکت آب منطقه ای تهران گام بردارد؛ یکی در حوزه علمی و پژوهشی با استفاده از ظرفیت هیئت اندیشه ورزان که شامل شبکه ای از نخبگان، اساتید دانشگاه ها و افراد علمی خاص می باشد و رودیکرد دوم گسترش فرهنگسازی به صورت عمومی و اختصاصی.

وی با بیان اینکه به منظور فرهنگسازی عمومی می توان از ظرفیت فرهنگسراها، پارک ها و بسیج شهرداری ها استفاده نمود ، افزود: به منظور فرهنگسازی اقشاری، می توانیم از ظرفیت بسیج دانش آموزی استفاده کنیم و با اجرای طرح دانش آموزش نجات آب (داناب) در سازمان های بسیج دانش آموزی به نهادینه کردن آموزش های آبی از سنین نوجوانی بپردازیم.

نصیر زاده افزود: همچنین از ظرفیت بسیج دانشجویی نیز می توان به نحو شایسته ای استفاده نمود که سازمان بسیج در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه با باز راه اندازی بسیج شهری، می توان تخلفات مشاهده شده در حوزه آب های زیر زمینی نظیر حفر چاه های غیرمجاز را گزارش داد، گفت: اردوی راهیان پیشرفت و حضور مدیران کارخانه ها و صنعتگران در سدهای استان و تاسیسات آبی و مشاهده وضعیت منابع آبی از نزدیک، یکی دیگر از مواردی است که می توان در حوزه فرهنگسازی و افزایش آگاهی عموم جامعه اجررایی گردد و در این مسیر سازمان بسیج ادارات و هیئت اندیشه ورزان از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و انتشار موشن ها و اینفوگرافی ها و سایر اطلاعات در حوزه مسائل آبی از طریق کانال مجموعه بسیج به فرماندهان بسیج ادارات و همچنین استفاده از ظرفیت سایت و پورتال سایر سازمان ها جهت تبلیغات یک دیگر از امکاناتی است که این سازمان می تواند در راستای گسترش همکاری با شرکت آب منطقه ای تهران انجام دهد.

کد خبر: 6696
  تاریخ خبر : 12 اردیبهشت 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403
 شیخ الاسلامی
 2111
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 42
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 5,851
  • بازدید دیروز : 5,373
  • کل بازدید : 10,173,915
  • آخرین به روزرسانی : 1 خرداد 1403 13:11:13
  • شناسه IP شما : 18.220.20.210

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751