مديركل تبليغات اسلامي استان تهران از همكاري گروه ها و شبكه مبلغين و نيروهاي اثرگذاري كه سازمان تبليغات اسلامي در اختيار دارد در زمينه ترويج مديريت بهينه مصرف آب خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، حجت الاسلام و المسلمين "نصير نيك نژاد" روز سه شنبه (27 خردادماه 93)در نخستين نشست مشترك مديران و معاونان سازمان تبليغات اسلامي استان تهران با مديرعامل و معاونين شركت آب منطقه اي تهران كه در محل سد لتيان برگزار شد، گفت: سازمان تبليغات اسلامي استان تهران از يكسال پيش به دنبال برگزاري نشست مشتركي بود تا اعضاي تاثيرگذار و مبلغين خود را در كنار مديران بخش آب استان و با رويكرد ترويج صرفه جويي در آب گردهم آورد، كه اين مهم در حال حاضر اتفاق افتاده است.
وي با اشاره به كاهش بارش هاي استان تهران در سال هاي اخير به ويژه در سال جاري، اظهار كرد: امروز شاهد كاهش شديد بارش ها و نزولان جوي و پايين رفتن و تحليل آب ذخيره شده در پشت سدهاي تهران هستيم و اين موضوع اهميت پرداختن به صرفه جويي و مصرف صحيح آب را بيش از گذشته يادآوري مي كند.
نيك نژاد همچنين يادآور شد: مجموعه سازمان تبليغات اسلامي استان تهران براي ماه مبارك رمضان بيش از هشت هزار اعزام مبلغ در سطح استان را پيش بيني كرده است كه اين آمار در ماه محرم بالغ بر 10 هزار مبلغ بوده است. به اين ترتيب اين سازمان نيروهاي اثرگذاري را در اختيار دارد كه برخلاف صدا و سيما كه ارتباطي يك طرفه برقرار مي باشد، از ارتباط چهره به چهره كه تاثير به مراتب بيشتري در اغناي مردم دارد، بهره مند است.
وي با بيان نقش مبلغين سازمان تبليغات اسلامي در حفظ ارتباط با مردم و بدنه اجتماع كه در ماندگاري و دوام انقلاب اسلامي اثرگذار بوده است، تاكيد كرد: ماه مبارك رمضان فرصت طلايي است تا مبلغين بتوانند موضوع صرفه جويي آب را فرهنگ سازي كرده و براي آحاد مردم اين مسأله مهم را جا بيندازند.
مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان تهران در اين نشست همچنين بيان كرد: سازمان تبليغات اسلامي بيش از 20 هزار سمن مردمي و سازمان هاي مردم نهاد را به صورت شناسنامه دار در اختيار دارد كه شامل حدود 18 هزار هيات مذهبي، تكايا، حسينه ها و نظير اين، حدود 800 موسسه قرآني، 200 كانون فرهنگي-تبليغي و مابقي انجمن هاي اسلامي، است كه تماما به صورت مستمر با سازمان در ارتباط هستند.
نيك نژاد افزود: اين ظرفيتي است كه مي توان از آن براي تبليغ و ترويج مساله آب و صرفه جويي در اين امر مهم و ساير موضوعاتي كه مردم و جامعه با آن درگير هستند، استفاده نمود.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور گسترده سازمان تبليغات اسلامي در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي و تاثر آن در ترويج فرهنگ صرفه جويي، اظهار كرد: اين سازمان با داشتن سايت هاي مختلف از جمله تبيان، خبرگزاري هايي چون خبرگزاري مهر و شبستان، وبلاگ ها و حضور در شبكه هاي اجتماعي مناسب، مي تواند به اين حركت كمك نمايد.
در پايان اين نشست، مديركل،معاونان و مديران سازمان تبليغات اسلامي استان تهران ضمن بازديد از بخش هاي مختلف سد لتيان، از نزديك با شيوه تامين و آبرساني از سد لتيان به تصفيه خانه شركت آب و فاضلاب جهت توزيع آب در شهر تهران آشنا شدند.
بر اساس اين گزارش، در اين نشست مديركل، معاونان سازمان تبليغات اسلامي استان تهران و مديران اداره هاي تابعه اين سازمان و همچنين مديرعامل، معاونين، تعدادي از مديران شركت آب منطقه اي تهران و مدير سد لتيان و نيروگاه كلان حضور داشتند.