|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران:

پروژه های تامین و انتقال آب تهران سرعت گرفت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: علی رغم همه محدودیت های مالی اما با پیگیری های صورت گرفته طرح های عمرانی تامین و انتقال آب استان تهران نسبت به سال گذشته فعال تر شده سرعت اجرای آنها افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" در نشست مجریان طرح های عمرانی  در محل سد نم رود اظهار داشت: پروژه سد نمرود در طول دوران احداث با تلاطم زیادی مواجه شده بود که با خلیل اردشیر به عنوان نماینده مجری طرح بسیاری از امورها سامان گرفته  است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص تامین اعتبار سد نم رود گفت: اقدامات خوبی در این بخش انجام گرفته است و شرایط نسبت به گذشته  بهتر شده اما با نقطه ایده آل فاصله دارد.

وی از فعال تر شدن پروژه های شرکت آب منطقه ای تهران در طول سال جاری خبر داد و گفت: شرایط اجرایی پروژه ها نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است و با توجه به اهمیت طرح انتقال پساب از تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، پاکدشت ، طرح آبرسانی از سد ماملو به صنایع پایین دست و همچنین تصفیه خانه ششم تهران ، این پروژه ها در اولویت قرار گرفته اند.

رضوی ادامه داد: طرح های ساماندهی پساب جنوب تهران و انتقال آب از طالقان به تهران دو طرح مهم دیگر شرکت آب منطقه ای تهران هستند که در حال حاضر کارهای کارفرمایی آنها در حال انجام است تا پس از طی مراحل قانونی و اداری عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه  حدود 3880 کیلومتر رودخانه در استان تهران وجود دارد، یادآور شد: حدود 2230 کیلومتر از این رودخانه ها نیاز به تعیین حریم و بستر دارند که این مهم با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها انجام می شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص لزوم تامین 20 درصد برق سازمان های دولتی از طریق انرژی های تجدیدپذیر گفت: به منظور تحقق این مهم یک میلیارد تومان از محل اعتبارات سایر منابع برای طرح نیروگاه های خورشیدی در نظر گرفته می شود علاوه بر آن این شرکت  دارای پتانسیل های فراوانی است که علاقه مندان به سرمایه گذاری می توانند از امکانات این شرکت در چارچوب قوانین و مقررات برای احداث نیروگاه های خورشیدی اقدام کنند.

رضوی در این نشست از جابجایی تعدادی از نمایندگان مجریان طرح های عمرانی خبر داد و افزود: این جابجایی ها با توجه به توانمندی و تجربیات مجریان طرح ها بر اساس نیازهای سازمانی است تا روند اجرای طرح ها سرعت گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا عادل ساعدی جایگزین خلیل اردشیر تنها در سد نم رود شده و کمال الدین کاظمی نیز نماینده مجری طرح علاج بخشی سد لار می شود که پیش از این مسئولیت این طرح بر عهده سیامک نیلچیان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران خاطرنشان کرد: این جابجایی ها در راستای نیاز سازمانی در راستای تسریع در روند اجرای پروژه ها است که امیدواریم هر یک از مجریان طرح ها با توجه به سوابق و تجاربشان بتوانند مسئولیتشان را به نحو احسن انجام دهند.

در ادامه رضا مومنی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص تامین اعتبار کلیه پروژه های مهم از جمله سد نم رود گفت: اقدامات خوبی در این بخش انجام گرفته است و با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی می گردد از همه ظرفیت های قانونی شامل تهاتر مطالبات و واگذاری اوراق مالی اسلامی در قبال مطالبات مسجل شده، استفاده گردد تا شرایط مطلوبی ایجاد شود.

وی با اشاره به روند رو به رشد سرعت فعالیتهای عمرانی در طرح سد نم رود اظهار داشت: در حال حاضر 70 دستگاه ماشین آلات و 200 نفر پرسنل در این پروژه مشغول کار هستند که امیدواریم با توجه به اهمیت آن هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

مومنی با بیان اهمیت مدیریت شرایط سیلاب بخصوص در پروژه های مهم در دست اجرا در مسیر سیلاب، در خصوص پروژه سد نم رود خاطر نشان کرد: علیرغم عدم تکمیل سازه های تنظیم آب سد و همچنین عدم امکان ذخیره آب به دلیل شرایط استملاک باقیمانده ، ولیکن در فروردین ماه سالجاری با تدابیر اتخاذ شده و مدیریت صحیح  و به موقع سیلاب مدیریت و هیچگونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

همچنین خلیل ارشیر نماینده پیشین مجری طرح سد نم رود با تشریح آخرین وضعیت سد نمرود گفت: این طرح تاکنون حدود 84 درصد پیشرفت داشته است که در صورت تامین اعتبارات لازم می توان طبق برنامه زمانبندی مد نظر به بهره برداری برسد.

وی تنظیم آب به میزان 120 میلیون مترمکعب در سال را یکی از اهداف  طرح سد نمرود عنوان کرد و گفت: تامین نیاز آب شرب، صنعت و کشاورزی و همچنین بهبود و توسعه الگوی کشت اراضی پایین دست سد از دیگر اهداف این طرح مهم است.

وی خاطر نشان کرد: کمبود اعتبارات، افزایش قیمت ها، بدهی به پیمانکاران و مشاور و تملک اراضی از مشکلات موجود در این طرح است که در تلاش هستیم  این مشکلات را برطرف و روند اجرایی طرح را تسریع کنیم.

در ادامه مدیرعامل شرکت با اعطای احکام جداگانه  عادل را ساعدی و کمال الدین کاظمی را به ترتیب به عنوان نماینده مجری طرح سد نم رود و طرح علاج بخشی سد لار منصوب و از زحمات خلیل اردشیر و سیامک نیلچیان در طول تصدی این مسئولیت تقدیر کرد. همچنین در این جلسه با اعطای لوح تقدیر از زحمات رضا مومنی معاون طرح و توسعه ، حسین بزرگی مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب، سیامک نیلچیان مدیر دفتر فنی، خلیل اردشیر مجری طرح انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران و مهدی پایروند مجری طرح (5 s)  به عنوان متولیان استقرار و راهبری سامانه مستند سازی طرحهای عمرانی تشکر و قدردانی شد. همچنین مدیرعامل شرکت نیز در لوح های تقدیر جداگانه از رضا مومنی، کمال الدین کاظمی، علی پناه دار، امیرمسعود صراف و مرصاد حیدری به جهت مدیریت سیلاب های بهاری تقدیر به عمل آورد.

مجریان طرح­های عمرانی گزارشی عملکرد طرح های در دست اقدام ارائه نمودند و مشکلات پیش روی پروژه تحت مدیریت تشریح و مقرر شد جلسات ویژه­ای برای بررسی راهکارهای پیش برد هریک از طرح ها برگزار گردد تا تصمیمات لازم نیز با توجه به شرایط گرفته شود.

کد خبر: 3477
  تاریخ خبر : 13 مهر 1398
 روابط عمومی
 646
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 81
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 11,262
  • بازدید دیروز : 26,689
  • کل بازدید : 9,976,937
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 12:03:57
  • شناسه IP شما : 3.145.8.42

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751