|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست آموزشی گسترش سواد آبی عنوان کرد:

اجرای برنامه های درازمدت راهبردی مهم ترین روش گذر از چالش های مدیریت منابع آب

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اگر بخواهیم در بخش مدیریت منابع آب چالش ها و مشکلات موجود را مرتفع نماییم، بایستی برنامه های درازمدت راهبردی 40 ساله را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، " محمد حاج رسولیها" در "کارگاه و  نشست آموزشی گسترش سواد آبی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست با تاکید بر  عرصه های آموزش های مرتبط با سیلاب" که با حضور  جمعی از  مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران،  مدیر کل  دفتر تالیف کتابهای درسی و سرگروه های آموزشی وزارت آموزش و پرورش با همت شرکت آب منطقه ای تهران در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد، با بیان  این مطلب اظهار کرد:  در سال گذشته  چندین کار گاه با حضور مولفین کتاب انسان و محیط زیست برگزار شد که در سال جاری نیز بایستی برگزاری این کارگاه ها در جهت آموزش این کتاب ارزشمند و در راستای  بازنگری محتوای این کتاب توسط کلیه آب منطقه ای های کشور صورت گیرد.

وی افزود: دقت نظر در محتوای این کتاب می تواند موجب افزایش سواد آبی در میان دانش آموزان نسل های آینده شود. از طرفی این کتاب بایستی جذابیت های کافی برای دانش آموزان داشته  و در حد رفع تکلیف نباشد.

وی با بیان اینکه شیوه نامه ای برای کتاب مذکور توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران  تدوین شده است، تصریح کرد:  امیدوارم این  شیوه نامه در این نشست تشریح و مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار فرهنگ سازی آب باید  مقوله اقتصاد آب را هم در نظر داشته باشیم، تصریح کرد: حدود سه سال از مطرح شدن این موضوع می گذرد که در سال جاری وزارت نیرو با مطرح کردن  مباحثی از قبیل جرائم سنگین برای مشترکین پر مصرف آب و برق و سایر موارد سعی در اجرایی کردن این مقوله دارد.

حاج رسولیها یادآور شد:  در سال جاری باید با مطالعه محتویات کتاب انسان و محیط زیست اشکالات ظاهری و مفهومی آن برطرف شده؛ چرا که بعد از گذشت دو سال امکان بازنگری در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال جاری کشور بارش های فراوان و در پی آن سیلاب های عظیمی را تجربه کرد، ادامه داد: کتاب مذکور  ظرفیت بسیاری برای مطرح کردن مباحث سیلاب را به دانش آموزان   دارد و عدم  توجه به مفاهیم سیلاب و  رعایت حریم و بستر رودخانه ها در این کتاب خود یک چالش محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مقوله گردشگری عنوان کرد:  منابع طبیعی کشورمان از قبیل سدها، رودخانه ها، تالاب ها و دریاچه ها از جمله مباحث گردشگری می باشند که با عنوان کردن آن ها در این کتاب  می توانیم موضوعات گردشگری را  هم آموزش دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از تمام کسانی که  برای گسترش سواد آبی به هر نحوی در جامعه در حال تلاش هستند تشکر نموده  و امیدوارم بتوانیم با آموزش مقوله های آبی به مخاطبان آگاه جامعه سهم عمده ای در مدیریت منابع آبی ایفاء نماییم.

 در ادامه این نشست " عبداله اسکویی" مدیر کل دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز عنوان کرد:  مجموعه فعالیت هایی که در طی یک سال گذشته درباره این کتاب انجام شد حاصل آن تدوین شیوه نامه ای بود که  برای شرکت های آب منطقه ای ارسال گردید تا بتوانند آموزش کتاب نامبرده را با کمک آموزش و پرورش  به سرانجام برسانند که تاکنون به پنجاه درصد از اهداف خود رسیده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به سیلاب های اخیر  موضوع نشست امروز سیل و سیلاب انتخاب شده است، چرا که در سال جاری بعد از طی کردن 11 سال خشکسالی  وارد ترسالی شدیم در حالی که آمادگی های لازم در خصوص مقابله با سیلاب را نداشتیم.  اگر چه نگاه ما نگاه پیشگیرانه است  تا از رخدادهای مخرب آینده جلوگیری کنیم.

در ادامه این نشست"سید حسن رضوی" مدیر عامل شرکت  آب منطقه ای تهران همچنین  بیان کرد: بسیار خرسندیم که  مباحث مرتبط با  آب و محیط زیست بعد از گذشت سال ها همچنان  جایگاه خود را  در بدنه آموزش و پرورش  احساس کرده  و با وجود مباحثی  همانند تغییر اقلیم ضرورت دارد تا دانش آموزان که مدیران و سکانداران کشور در سنوات آتی خواهند بود، مقولات آبی را بیاموزند.

وی ادامه داد: با آموزش های لازم به دانش آموزان می توانیم ضمن جلوگیری از حوادثی که به دست بشر اتفاق افتاده است، ترمیمی هم در جهت بهبود شرایط داشته باشیم و البته برای بازگشت به شرایط مطلوب  اقدامات بسیاری باید صورت گیرد.

رضوی با تاکید بر اینکه آب منطقه ای تهران به عنوان  مرجع ملی برای این کتاب انتخاب شده است، اظهار امیدواری کرد: برگزاری این گونه گرد همایی ها خروجی خوبی داشته باشد و برای نسل های آینده شرایطی فراهم شود که دید کافی نسبت به محیط کتابهای درسی ی که در آن قرار دارند، پیدا نمایند.

" محمود امانی طهرانی" مدیر کل تالیف کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این جلسه برگزاری این گونه کارگروه ها را بسیار مفید دانست و گفت:  همگی ما بایستی به این جمله ایمان بیاوریم که ماندگارترین راه برای بهبود شاخص های آماری جامعه، مدرسه است و هر هزینه ای که اکنون برای آموزش و تربیت  فرزندانمان انجام دهیم  به نوعی سرمایه گذاری است.

وی با بیان  اینکه مدرسه با جامعه همواره در پیوند است، افزود:  کشور ما در زمینه سواد آبی در حال رشد است و جای بسی خوشحالی است که موضوع آب  در این  کتاب عملیاتی شده است و آموزش معلمان در این خصوص بسیار راهگشا خواهد بود.

امانی در پایان خاطر نشان کرد: معلمان بایستی  محتوای این کتاب را  از طریق فیلم، عکس، اشتراک گذاری در صفحات مجازی و  انجام بازدیدها برای دانش آموزان ملمس کرده تا در ذهن آن ها ماندگار شود و باید تلاش نموده  تا محتویات این کتاب ارزشمند در جهات مختلف افزایش پیدا کند.

کد خبر: 3402
  تاریخ خبر : 6 شهریور 1398
 روابط عمومی
 463
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 72
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 5,077
  • بازدید دیروز : 33,110
  • کل بازدید : 9,944,063
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 12:03:57
  • شناسه IP شما : 18.216.123.120

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751