در متن این پیام آمده است:
اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، بر کسی پوشیده نیست و بی دلیل نیست که جهانیان برای ارج نهادن و جلب توجه همگان به جایگاه روابط عمومی، بیست و هفتم اردیبهشت ماه را به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابطعمومی نامگذاری کرده اند.
روابط عمومی و ارتباطات، سازوکار مهم همدلی و همزبانی مردم و از عوامل تاثیر گذار درتوسعه جوامع انسانی و به عنوان سرمایه ای ارزشمند محسوب می شود که در ایجاد بسترهای مشارکت ذهنی و عینی نقش نهادی و بنیادی دارد. انسان امروزی برای ادامه زندگی و کسب موفقیت نیازمند ارتباط و کسب اطلاعات از جهان پیرامون خود است و در این میان فعالان عرصه روابط عمومی نقش انکار ناپذیر در انتقال صحیح، دقیق و صادقانه اندیشهها، رویکردها و تحولات سازمان مطبوع خود به افکار عمومی داشته و از سوی دیگر مدیریت ارتباطات اجتماعی و ارتباطات انسانی را نیز برعهده دارند.
صنعت آب از جمله صنایعی است که در رشد و پیشرفت جامعه از جایگاه خاصی برخورداراست و از این رو روابط عمومیهای این صنعت مهم و حیاتی در تمامی فرآیندهای درون و برون شرکت، در زمینه آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، مدیریت مصرف نقش و سهم بسیار مهم و برجسته ای ایفا میکنند.
در فضای کنونی که ناترازی مصرف انرژی در کشور به مسألهای جدی تبدیل شده است، روابط عمومیهای صنعت آب پیوسته در تلاشند به عنوان یکی از ارکان اصلی ارتباط میان سازمانها و جامعه، نقشی محوری در اطلاعرسانی، فرهنگسازی و جلب اعتماد عمومی ایفا کرده و با ایجاد و حفظ ارتباطات دو سویه بین سازمان و مخاطبان و از سوی دیگر انعکاس درست، دقیق و به موقع فعالیتهای صورت گرفته در مسیر خدمت به مردم، نقش سازنده و مثبتی در پویایی و رشد سازمان و همچنین جلب مشارکت مشترکان و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب داشته باشند.
اینجانب روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی به ویژه همکاران پرتلاش روابط عمومی شرکت تبریک عرض میکنم و از خداوند متعال موفقیت روزافزون آن ها را خواستارم.