|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی مطرح شد:

لزوم اهتمام جدی بر نصب کنتور های هوشمند ، انسداد چاه های غیر مجاز و تقلیل منصوبات

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی بر اهمیت نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری، انسداد چاه های غیر مجاز و تقلیل منصوبات به منظور حفاظت از منابع آب های زیرزمینی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با تاکید بر مطلب فوق، تصریح کرد: انسداد چاه های غیر مجاز یکی از اقدامات مهم واحد حفاظت و بهره برداری شرکت به منظور جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب از آبخوان ها و حفاظت از منابع آب های زیر زمینی می باشد و تمامی امورهای منابع آب استان باید نهایت تلاش و اهتمام خود را جهت رسیدن به برنامه تکلیف شده به کار بندند.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف هر چه سریع تر چاه های فاقد پروانه بهره برداری (مطابق فرم 1) در سال جاری، اظهار کرد: بحث اصلاح و تعدیل پروانه بهره برداری از چاه های کشاورزی بسیار مهم است که در عملکرد کلی واحد حفاظت تاثیر به سزایی دارد، بنابراین همه امورهای منابع آب باید تلاش خود را به کار بندند که تا پایان بهمن ماه به هدف مشخص شده شرکت برسیم.

حبیبی با بیان اینکه دستورالعمل باز تخصیص یکی دیگر از مباحث بسیار مهم است و در اسرع وقت و مهلت مقرر باید به انجام رسیده و مستندات آن ارسال شود، گفت: همچنین به منظور رصد هر چه بهتر عملکرد واحد حفاظت، به زودی دو تیم متشکل از کارشناسان مجرب در سطوح آب های سطحی و زیرزمینی تشکیل خواهد شد، که بر عملکرد تمامی واحد های مربوطه نظارت خواهد نمود و گزارش مربوطه را ارائه می نمایند.

در ادامه این جلسه "حسن زحمتکش" مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد امورات در حوزه احیاء و تعادل بخشی آب های زیر زمینی در سال جاری و تقدیر از اموراتی که طبق برنامه تکیلفی خود پیش رفته و عملکرد مطلوبی داشته اند، تصریح کرد: با همت کارشناسان مربوطه و گروه های گشت و بازرسی شرکت، طی 9 ماه سال جاری ، 2044 حلقه چاه غیر مجاز توسط گروه های گشت و بازرسی مسدود شده که بیشترین میزان انسداد چاه های غیر مجاز شرکت طی 10 سال اخیر بوده است.

زحمتکش ضمن تشکر از امورهایی که درصد پیشرفت بالایی داشتند، تاکید کرد: سایر امورهایی که نسبت به برنامه ابلاغی درصد پیشرفت کمتری داشتند، باید با برنامه ریزی صحیح و تلاش بیشتر به هدف مد نظر برسند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذرماه، 43 مورد تقلیل منصوبات انجام شده است، تصریح کرد: تقلیل منصوبات یکی از اقداماتی است که با هزینه اندک و کمترین چالش می تواند هم در کاهش خسارت به آبخوان ها و هم صرفه جویی در مصرف آب های زیر زمینی، اثر بخشی زیادی داشته باشد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه افزود: از آنجایی که تقلیل منصوبات بیشتر در بخش صنعت انجام می شود، از نظر جلوگیری از خسارت به آبخوان ها می تواند بیشترین اثربخشی را داشته باشد، بنابراین تمام امورات به ویژه آن هایی که از برنامه تکلیفی خود عقب هستند باید نهایت اهتمام را به کار بسته که تا پایان سال جاری شاهد تحقق هدف تعیین شده که 60 مورد تقلیل منصوبات در سال می باشد، برسند.

زحمتکش با اشاره به اینکه طی 9 ماه سال جاری، 720 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری نصب شده است، تصریح کرد: توقیف ادوات غیر مجاز نیز یکی دیگر از اقدامات مهم انجام گرفته در حوزه حفاظت از منابع آب می باشد و تمامی امورات باید توجه داشته باشند که پیش از اقدام به توقیف ادوات غیر مجاز، حتما حکم قضایی را از مراجع مربوطه اخذ نموده تا کار بدون هیچ نقصی انجام شود.

گفتنی است در ادامه جلسه، "علی بلوبین" سرپرست گروه درآمد و مشترکین، گزارشی از وضعیت مالی شرکت در حوزه تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب ارائه و سایر اعضای حاضر، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحد مربوطه، به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود در حوزه عملیاتی خود پرداختند.

کد خبر: 6533
  تاریخ خبر : 18 دی 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 26 فروردین 1403
 شیخ الاسلامی
 181
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 84
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 15,401
  • بازدید دیروز : 32,460
  • کل بازدید : 9,741,965
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 09:04:43
  • شناسه IP شما : 3.131.13.37

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751