|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

لزوم پیاده سازی مدیریت دانش به صورت نظام مند و مستمر

مدیر دفتر تحول اداری، فن آوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی در جلسه کمیته ساختار بر لزوم پیاده سازی مدیریت دانش به صورت نظام مند و مستمر در شرکت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، " علیرضا سنجری نیا" در این نشست که با حضور معاون برنامه ریزی و جمعی از مدیران برگزار شد، ضمن ارائه گزارش مبسوط از سابقه اجرای مدیریت دانش در شرکت، اظهار کرد: مدیریت دانش فرایند مستمر و نظام مند برای شناسایی، تولید ،به مشارکت گذاشتن ،تسهیم تجربه ها و آموخته ها مبتنی بر ایده ها و خلاقیت ها می باشد که شرکت آب منطقه ای تهران قبل از ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری فعالیت هایی را در این زمینه آغاز کرده بود.

وی ادامه داد: موضوع مدیریت دانش بایستی به صورت یک فرایند دائمی با تلاش و اهتمام تمامی مدیران و همکاران در شرکت اجرا شود تا در این زمینه در میان شرکت های آب منطقه ای سرآمد باشیم.

سنجری نیا با اشاره به اینکه در اجرای مدیریت دانش داشتن امید و انگیزه بسیار مهم می باشد، اظهار امیدواری کرد: باحمایت های مدیر عامل شرکت  همچون گذشته بتوانیم در این زمینه الگوی موفق برای سایر شرکت های آب منطقه ای باشیم.

در ادامه این نشست، "امیر خسروانی" مدیرعامل شرکت "مشاوران توسعه آینده" پیاده سازی مدیریت دانش را بسیار ضروری دانست و توضیح داد: مدیران یک سازمان اگر نگران از دست دادن سرمایه های شرکت و دانش سازمانی می باشند، چاره ای جز توجه به مدیریت دانش نخواهند داشت.

خسروانی همچنین تصریح کرد: مدیریت دانش در پی تولید، حفظ و نشر دانش موجود در سازمان‌ها برای آموزش صحیح و اصولی کارمندان است. زمانی که کارکنان در سازمان از آموزش‌های اصولی و دقیق بهره‌ ببرند شاهد افزایش کارایی و بهبود عملکرد در همه جنبه‌ها خواهیم بود.

وی اضافه کرد:  نخست باید بدانیم به‌کار بستن مدیریت دانش مخصوص سازمان‌های خاص نیست. زمانی که رهبران سازمان‌ها به فکر ایجاد شبکه‌ای باشند که تمام مراحل تولید، حفظ، اشتراک‌گذاری و تکامل دانش در سازمان را پیاده‌سازی کند، این موضوع باعث می‌شود تا تکه‌های از هم پراکنده دانش امور مختلف در سازمان به‌صورت یکپارچه و منظم در اختیار تمام اعضای آن قرار بگیرد و نتیجه آن در کنار آموزش موثر، بهبود فرایندها و تکامل دانش فرایندها در سازمان است. زمانی که تمام اعضای سازمان به دانشی که در سازمان در جریان است دسترسی داشته باشند می‌توانند نظرات خود را آزادانه‌ اعلام کنند و به بهبود فرایندها و انجام امور بپردازند.

خسروانی در خصوص اهداف مدیریت دانش عنوان کرد: اعطای دانش مناسب در زمان مناسب به فرد مناسب، ایجاد نقشه دانش سازمان و همچنین ایجاد بسته های دانشی ارزشمند از جمله این موارد می باشد.

مدیرعامل شرکت "مشاوران توسعه آینده" با بیان اینکه پیاده سازی این طرح در شرکت آب منطقه ای تهران الزاماتی دارد، خاطر نشان کرد: تشکیل منظم جلسات تیم مدیریت دانش، تشکیل کلاس های آموزشی با حداقل 20 شرکت کننده، اجرای پاداش های دانشی مصوب تیم مدیریت دانش، جاری سازی تغییرات لازم در فرایندها و شاخص های ارزیابی و همراهی مدیران و کارشناسان واحد متولی در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های پروژه شامل این الزامات می باشد.

 

کد خبر: 6164
  تاریخ خبر : 20 خرداد 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 20 خرداد 1402
 شیخ الاسلامی
 362
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 86
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 16,667
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,439,433
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.80.164.96

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751