|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در نشست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل عنوان شد:

همراهی و هم افزایی مهم ترین عامل در مدیریت بحران های پیش رو است/ تمرکز بر روی فناوری های جدید عامل اساسی در مقابله با تهدیدات

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: همراهی و هم افزایی بخش های مختلف و دستگاه های ذی ربط مهم ترین عامل در مدیریت بحران های پیش رو است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "بهزاد پارسا" در نشستی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور اعضاء این کمیته برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: سال های متمادی در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل طرح موضوع شده است؛ اما بایستی به باور و یقین در این حوزه رسیده باشیم تا قبل از اینکه حوادثی پیش بیاید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی افزود: انجام کار جزیره ای هرگز مثمر ثمر واقع نمی شود؛ چرا که برای حصول نتیجه نیازمند یک گفتمان مشترک هستیم تا اقدامات مدنظر حاصل شود.

پارسا با بیان اینکه داشتن یک نقشه راه در حوزه مذکور ضروری  است، ادامه داد: مطالعات صورت گرفته از سال های گذشته بایستی جمع بندی شده تا به یک نتیجه مشترک برسیم. از سویی جلسات مدیریتی باید به طور مستمر تشکیل تا اگر نیازمند مطالعات گسترده تری هستیم، اجرایی شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین تاکید کرد: اگر چارچوب ها، وظایف و دستورالعمل ها مشخص باشد کارها در زمان پیشامد و اتفاقات سریع تر انجام می گیرد؛ چرا که هدف ما همواره پیشگیری است که اثرگذار می باشد.

وی ضمن تاکید بر تمرین و ممارست در زمان غیر بحران و برگزاری مانورهای  متعدد عنوان کرد: تمرکز بر روی فناوری های جدید نیز عامل اساسی در مقابله با تهدیدات پیش رو به شمار می رود و اتفاقاتی را با توجه به فناوری های نو بایستی متصور شویم.

 در ادامه این نشست " راما حبیبی" معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی نیز با ذکر این نکته که پدافند غیرعامل  به دو بخش  رفتارهای طبیعی ( همانند سیل و زلزله) و مصنوعی ( همچون حملات سایبری) تقسیم می شود، گفت: داشتن یک نقشه پدافندی در شرکت کاملا ضروری است، حمله های سایبری بایستی شناسایی شده که انجام این امر نیازمند کاری تیمی و گروهی است.

حبیبی همچنین اصلاح پل ها را به عنوان عاملی در راستای تنگ کردن گلوگاه های رودخانه ها دانست و عنوان کرد:  با اصلاح پل ها بخش عظیمی از موضوعات پدافندی را در واقع حل کرده ایم.

"غلامحسین محمدی" سرپرست دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با بیان اینکه طرح های پدافندی کلیه تاسیسات شرکت آب منطقه ای تهران را بایستی مورد بازنگری قرار دهیم گفت: تهدیدات ومخاطرات هر واحد باید از دیدگاه مدیران و مسوولین مربوطه شناسائی و مطرح گردد در این راستا محوریت موضوعات توسط این دفتر پیگیری خواهد شد. راهکارها و چالش ها  هر دفترنیز در اسرع وقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه داشتن نقشه راه برای آیندگان لازم می باشد، افزود:  همکاران شرکت مرتفع نمودن مشکلات را صرف وظایف دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ندانند؛  زیرا برای برطرف کردن مشکلات نیاز به اطلاعات وافری در این خصوص می باشیم که همکاری همه جانبه به شکل یک کمیته منسجم را می طلبد.

" علیرضا ارسطویی" سرپرست دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت نیز با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل همیشه زیر سایه مدیریت بحران مغفول واقع شده توضیح داد: امروزه نوع خطرات و آسیب پذیری ها بسیار متفاوت از گذشته شده و با تغییر رویه در جهان و متفاوت بودن تهدیدها بایستی به روز رسانی مطالعات انجام شود.

وی ادامه داد: اقدامات مشترک بسیاری با حوزه پدافند غیرعامل و حراست در خصوص حفاظت هوشمند و مدیریت بحران انجام شده و مستندسازی آن ها نیز موجود می باشد.

ارسطویی همچنین افزود: نظام نامه سیلاب در سال گذشته ابلاغ و استان های معین همچنین مشخص شده تنها بایستی از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنیم و یک محوریت مشترک را دنبال نماییم.

"میثم غلامی" مدیر دفتر حراست و امور محرمانه نیز در ادامه موضوع برگزاری مانورهای واقعی را مهم عنوان کرد و گفت: شبه مانورهایی در حوزه بیوتروریسم انجام شده که بایستی این بحث به روز شده تا در صورت وقوع اتفاق واقعی آمادگی لازم را داشته باشیم.

" رامین شمالی" سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت در  نشست مذکور گفت: در حوزه های فرهنگ سازی و آگاهی بخشی باید تعاملی بیش از گذشته با دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ایجاد نماییم.

شمالی همچنین توضیح داد: در خصوص سیلاب های سال های قبل مستندسازی های خوبی توسط این دفتر انجام شده و در کنار این اقدامات وجود مشاور حرفه ای و متخصص حوزه سایبری کاملا احساس می شود.

در ادامه " حسن شریعتمداری" فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت نیز بیان کرد: شرکت آب منطقه ای تهران نیازمند یک گروه تخصصی و ویژه در بخش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است که آموزش های لازم نیز به افراد داده شود تا در زمان پیشامدهای طبیعی و غیر طبیعی افراد آگاه و با تجربه حضور داشته باشند.

" رضا رهنمای"  کارشناس دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ضمن بیان اینکه شناسایی خطرات، تهدیدات و واکنش های شرایط اضطراری هزینه های خاص خودش را می طلبد گفت: تهدیدات قبلی همانند آلودگی آب شرب همچنان ادامه داشته و بایستی جدیت های لازم در این باره اعمال گردد.

رهنمای همچنین گفت: مطالعات مفهومی جهت رسیدن به نتایج مثبت لازمه ی این حوزه بوده و تدابیری پدافندی در تاسیسات آبی و همچنین رودخانه ها لازم می باشد.

وی در پایان عنوان کرد: در موضوعات سایبری کارهای خوبی صورت گرفته اما نتایج آن تاکنون به ما اعلام نشده است.

" حمید رضا مختاری" رییس گروه مطالعات آب های زیرزمینی نیز بیشترین عامل  تهدید کننده در استان تهران را سیل عنوان و بیان کرد: نقاط حادثه خیز به استانداری و فرمانداری اعلام شده اما کافی نیست چرا که باید مسیر طبیعی رودخانه ها باز شده تا ظرفیت آبگذری ایجاد شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که مسیر طبیعی رودخانه به حالت طبیعی باز نگردد نفوذپذیری آب وجود نخواهد داشت و با ایجاد آب های سطحی سیل به راه می افتد.

مختاری در پایان اشاره کرد: دستور العمل های مربوط  به بحث سیل بایستی با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط تهیه شود.

کد خبر: 5782
  تاریخ خبر : 11 آبان 1401
 شیخ الاسلامی
 191
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 102
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 901
  • بازدید دیروز : 15,463
  • کل بازدید : 9,695,005
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 3.133.109.30

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751