|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

لزوم توجه ویژه به مدیریت عملکرد

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت در اولین جلسه کمیته مدیریت عملکرد گفت: مدیریت عملکرد به لحاظ اهمیت و نقش مهمی که در جشنواره شهید رجایی و کسب امتیاز، طبقه بندی و رتبه بندی شرکت ها در پایان سال دارد بسیار حائز اهمیت است و برگزاری چنین جلساتی برای ارزیابی عملکرد شرکت و آگاهی به نقاط ضعف و قوت در واحد ها و بخش های مختلف شرکت، بسیار مفید و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" در این جلسه که با حضور جمعی از معاونین و مدیران شرکت برگزار شد، با بیان مطلب فوق، تصریح کرد:  نحوه ارائه خدمات توسط شرکت  در فرایندهای خدمت محور به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم است؛ خدمات مستقیم اغلب شامل سامانه هایی نظیرساماب، سامیر و سایر نرم افزارهای حوزه حفاظت و میز خدمت نیز جزو خدمات غیر مستقیمی است که توسط شرکت به شهروندان ارائه می شود.

حبیبی با بیان اینکه میز خدمت، پیشانی هر شرکتی به لحاظ خدمات رسانی به ارباب رجوع محسوب می شود، تصریح کرد: تا کنون خدمات ارزنده ای توسط میز خدمت انجام شده اما باید روی عملکرد میز خدمت تمرکز بیشتری شود. همچنین با تعامل و رایزنی با شرکت مدیریت منابع آب ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، عملکرد شرکت را در بخش های مختلف تبیین نماییم.

حبیبی به شاخص شایسته سالاری در انتصاب نیروی انسانی در شرکت اشاره و تصریح کرد: برنامه ریزی نیروی انسانی، به روزرسانی نظام اطلاعات نیروی انسانی، ساماندهی و متناسب سازی نیروی انسانی، تناسب شغل و شاغل، اصلاح و بازنگری مشاغل، رعایت مقررات جبران خدمت، شایسته سالاری در انتصاب مدیران و بهره گیری از توانمندی های زنان و جوانان ، نیاز سنجی و طراحی برنامه آموزشی، اجرای دوره های آموزشی مدیران و کارکنان و ... جزء شاخص محور مدیریت سرمایه انسانی قرار گرفته که بر این اساس، تهیه مستندات این موارد از سوی معاونت منابع انسانی جزو اقدامات این معاونت می باشد.

"رضا کیایی پور" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت نیز در این جلسه، با اشاره به عملکرد واحد حفاظت و بهره برداری در انسداد چاه های غیر مجاز در سال جاری، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون، 685 حلقه چاه غیرمجاز توسط امورهای منابع آب استان مسدود شده است که این آمار نسبت به انسداد 600 حلقه چاه غیرمجاز در مدت مشابه سال گذشته، با پیشرفت خوبی روبرو بوده است.

کیایی پور افزود: با همت و تلاش مضاعف می توانیم به انسداد 1700 حلقه چاه غیر مجاز که برنامه مصوب شرکت مدیریت منابع آب می باشد، برسیم.

وی با اشاره به لزوم اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری از چاه های کشاورزی اظهار کرد: نصب کنتور هوشمند یکی از راهکارهای مهم جهت کنترل میزان بهره برداری از چاه های مجاز می باشد و با توجه به وضعیت بحرانی سفره های آب زیرزمینی استان تهران بدلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان ها، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه های پروانه دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت، ضروری است کلیه چاه های پروانه دار به کنتور حجمی هوشمند مجهز گردند.

در ادامه جلسه "عزیز اله مولایی" رییس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت در خصوص محورهای عمومی و امتیازات آن ها طی سال های 97 تا 99 تصریح کرد: اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، شفافیت و مدیریت مالی، بهبودفضای کسب وکار و ارتقای بهره‌وری، ارتقاءسلامت اداری، مسئولیت پذیری وپاسخگویی و استقرارنظام مدیریت عملکرد از جمله محورهای عمومی در ارزیابی عملکرد در طول برنامه اول و دوم نقشه راه اصلاح نظام اداری بوده و روند شرکت در طی سه سال مورد نظر، روند رو به رشدی بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای تهران، در شاخص های توسعه دولت الکترونیک و اصلاح ساختارسازمانی در طول سنوات مورد نظر، بهترین عملکرد را از خود نشان داده است، تصریح کرد: با ارزیابی عملکرد شرکت در خصوص کلیه محورها، می توان نقاط ضعف و قوت شرکت را شناسایی و در صدد تقویت نقاط ضعف برآمد.

وی در ادامه افزود: محورهای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره وری، شفافیت و مدیریت مالی به مرور زمان و به دلایل مختلف از بین محورهای ارزیابی در سطح استانی خارج و با اصلاحات شکلی و محتوایی به محورهای ارزیابی در سطح می منتقل گردیدند.

مولایی محور ارتقاء سلامت اداری، مسوولیت پذیری و پاسخگویی را از دیگر محورهای ارزیابی عملکرد سال های 97 تا 99 دستگاه های عمومی عنوان کرد و گفت: ارتقاء سلامت نظام اداری، صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری، افزایش اثر بخشی نظام رسیدگی به تخلفات اداری، استقرار میز خدمت در دستگاه، اسقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه  نماز، رسیدگی به شکایات مردمی، ارتباطات مردم و دولت در بستر سامد  و همچنین  مناسب سازی فضاهای اداری جهت استفاده معلولین و جانبازان مشمول این محور قرار می گیرد.

مولایی به شاخص های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی در ارزیابی عملکرد سال 1400 اشاره و تصریح کرد: وجود دستگاه های اجرایی متعدد با آرمان ها و مسوولیت های گوناگون و با تولید کالاها وخدماتی متفاوت و متنوع ( به دلیل فرآیندهای حاکم بر دستگاه ها)، عملا ارزیابی واقعی را در طول سنوات اخیر با ابهاماتی روبرو نموده است؛ بنابراین، در بعد عملیاتی نظام ارزیابی عملکرد، تفاوتهای دستگاه های اجرایی از حیث عوامل ساختاری ، محتوایی و فرآیندی حتما باید مورد توجه قرارگیرد.

وی همچنین به آغاز ارزیابی عملکرد داخلی وزارت نیرو در سال 1400 در بخش شرکت های آب منطقه ای اشاره و تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های داخلی انجام شده در سال گذشته، شرکت آب منطقه ای تهران حائز رتبه چهارم در بین کلیه شرکت های آب منطقه ای در سراسر کشور گردید و با توجه به اتخاذ رویکرد سخت گیرانه از سوی وزارت نیرو در ارزیابی سال 1400 انتظار می رود کلیه معاونین و مدیران شرکت، در خصوص کسب حد اکثر امتیازات ممکن اهتمام ویژه به عمل آورند به نحوی که رتبه شرکت نسبت به سال 1399 از روند صعودی برخوردار باشد.

گفتنی است، در این نشست، نقاط قوت و زمینه های بهبود محورها و شاخص های اختصاصی مرتبط با حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

کد خبر: 5735
  تاریخ خبر : 19 مهر 1401
 شیخ الاسلامی
 340
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 100
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 5,657
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,684,298
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 3.16.212.99

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751