|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جلسه کمیته سلامت اداری شرکت آب منطقه ای تهران برگزار شد

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای تهران، در جلسه کمیته سلامت اداری گفت: بحث اتخاذ راهکارهای مدیریتی در برخورد با متخلفین یکی از موارد مهم در موضوع سلامت اداری است که شرکت آب منطقه ای تهران موفق به اخذ رتبه برتر در ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه در خصوص شاخص های رسیدگی به تخلفات اداری سال ۱۴۰۰ گردید که دستاورد ارزشمندی برای شرکت می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" در جلسه کمیته سلامت اداری که با حضور جمعی از مدیران برگزار شد، با بیان مطلب فوق، تصریح کرد: سلامت اداری موضوعی است که به صورت مستمر در دستور کار ارکان مختلف شرکت قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری منظم جلسات اداری و برقراری تعاملات هر چه بیشتر میان مدیران امورها و قضات در خصوص تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز و حریم و بستر رودخانه های استان تهران، می تواند گام بزرگی در جهت ارتقاء عملکرد شرکت در این موارد باشد.

در ادامه جلسه "عزیزاله مولایی" رییس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت تصریح کرد: گروه بازرسی و مدیریت عملکرد در هر شرکت، حلقه واصله بین مردم، حاکمیت و دستگاه های اجرایی است که با ارتقای سطح عملکرد خود می تواند باعث افزایش میزان رضایت ارباب رجوع از نظام اداری و در نتیجه افزایش اعتماد مردم به دستگاه های دولتی شود.

مولایی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای تهران، همانند سایر شرکت ها و دستگاه های اجرایی دارای نقاط قوت و ضعف است، گفت: برای بهبود سطح عملکرد شرکت در سال آتی باید در چارچوب اهداف و برنامه هایی که در نظر گرفته ایم پیش رویم و در این مسیر همکاری همه جانبه واحدهای مربوطه ضروری و مهم است.

مولایی در ادامه به معرفی 15 گلوگاه فساد (نقاط آسیب پذیر) در فرایند کاری صنعت آب و راهکارهای مقابله با آن پرداخت و گفت: فساد به مثابه یک موجود زنده است که اگر به موقع جلوی رشد و نمو آن گرفته نشود و ریشه های فساد در یک سیستم خشکانده نشود می‌تواند آسیب های جدی به ساختار شرکت های آب منطقه ای وارد کند؛ بنابراین شناسایی و برطرف نمودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکاران و مشاوران، اجرای ناقص قوانین و مقررات مربوط به نحوه خرید و تملک اراضی و املاک، عدم رعایت قوانین منع تصدی بیش از یک شغل و منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی، نظارت کارفرما بر عملکرد مشاوران و پیمانکاران، اجرای ناقص قوانین، بخشنامه‌ها و آئین نامه های مرتبط در حوزه منابع انسانی، ارتباط و همکاری عناصری از کارفرما با مشاور و پیمانکار، عدم لحاظ تعهد، دانش‌گرایی و شایسته سالاری در انتخاب مدیران، عدم پاسخگویی مدیران و کارکنان در قبال عملکرد، عدم اتخاذ راهکارهای مدیریتی در برخورد با متخلفین، تبعیض در نحوه برخورد با چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه‌های دارای مجوز، عدم لحاظ اولویت بندی در نحوه صدور مجوز منابع آب سطحی، حفر چاه و پروانه های بهره برداری، عدم شفافیت در نحوه تخصیص آب، تبعیض در اعمال حدود بستر و حریم رودخانه ها و سواحل، آزادسازی تصرفات و استقرار کاربری ها در قالب قرارداد اجاره بستر، اغماض یا تبعیض در نحوه برخورد با برداشت کنندگان شن و ماسه، عدم شفاف سازی در ارائه آمار و اطلاعات منابع آب، عدم تنقیح بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با قانون توزیع عادلانه آب را از جمله 15 گلوگاه فساد شناسایی شده در صنعت آب کشور برشمرد.

در ادامه، "حسن زحمتکش" مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب، در خصوص عملکرد شرکت در انسداد چاه های غیرمجاز و سایر اقدامات انجام شده در حوزه منابع آب های سطحی و زیرزمینی تصریح کرد: طی سال های اخیر با همت و تلاش امورهای منابع آب و اکیپ های گشت و بازرسی نسبت به انسداد 9380 حلقه چاه غیرمجاز با اخذ حکم قضایی، در سطح استان تهران اقدام به عمل آمده که این رقم در کل کشور آماری بی سابقه و شایان توجه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امورهای منابع آب با در اختیار داشتن حدود 45 گروه گشت و بازرسی با جدیت تمام نسبت به شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز از مجرای قانونی اقدام می نمایند، گفت: طبق تکلیفی که از طرف شرکت مدیریت منابع آب ایران برعهده شرکت آب منطقه ای تهران گذاشته شده است، تا پایان سال 1401 ملزم به انسداد 1700 حلقه چاه غیرمجاز هستیم که تا کنون تعداد 685 حلقه از این چاه ها مسدود گردیده و تلاش می گردد تا پایان سال جاری با برنامه ریزی و تلاش مضاعف به میزان مورد نظر دست یابیم.

زحمتکش همچنین در خصوص اقدامات انجام شده توسط دفتر حفاظت از منابع آبی در جهت مواجه و برخورد با گلوگاه تبعیض در نحوه برخورد با چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاههای دارای مجوز تصریح کرد: برای نظارت هر چه بیشتر گروه های گشت و بازرسی، کلیه ماشین های گشت مجهز به GPS هستند. علاوه بر آن، برنامه راه اندازی اتاق کنترل در بخش حفاظت را نیز در دست اقدام داریم تا نظارتی قوی تر و دقیق تر بر عملکرد گروه های گشت و بازرسی انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه اگر انسداد چاه های غیر مجاز به صورت منطقه ای انجام پذیرد هزینه ها کاهش و سرعت انجام این فرایند افزایش خواهد یافت، افزود: صلاحیت پیمانکاران جهت حفاری چاه های مجاز توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران تایید و ابلاغ گردیده همچنین آمار چاه های پر و مسدود شده در سامانه ساماب بارگزاری می شود.

وی همچنین به برنامه آزمایشی طرح مدیریت مشارکتی دشت ورامین اشاره و اظهار کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود، از خود مردم جهت مدیریت و حفاظت از منابع آب دعوت به همکاری و مشارکت می گردد که این امر به طور قطع می تواند اتفاق بزرگی در بحث حفاظت از منابع آب بوده و بازدهی خوبی داشته باشد.

در ادامه، "جواد غفاری" مدیر سابق دفتر رودخانه ها و سواحل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این دفتر در سال جاری، تصریح کرد: در حال حاضر، با همت و تلاش همکاران دفتر مهندسی رودخانه و دفتر حقوقی بیشتر رودخانه های استان تهران دارای نقشه می باشند.

وی با بیان اینکه با مطالعات دقیق کارشناسان، برای بیش از 2500 کیلومتر از حرایم و بستر رودخانه های اصلی استان تهران نقشه تهیه شده است، گفت: در مجموع  در استان تهران، حدود 4500 کیلومترمسیل و بستر رودخانه وجود دارد که تا کنون برای تمامی حرایم و بستر رودخانه ها نقشه تهیه شده است و در حال حاضر روی تهیه نقشه مربوط به مسیل ها متمرکزهستیم.

غفاری افزود: تمامی اطلاعات مربوط به حریم و بستر رودخانه ها در سامانه سامیر بارگزاری می گردد.

وی با اشاره به حضور 45 گروه گشت و بازرسی که به رصد و پایش رودخانه های استان میپردازند، گفت: حفاظت از حریم و بستر رودخانه ها و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و همچنین شناسایی نقاط حادثه خیز و لایروبی رودخانه ها به منظور افزایش ظرفیت عبور آب و جریان های سیلابی از وظایف مهم این دفتر است که به طور مستمر توسط کارشناسان مربوطه انجام می شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه حاضرین به بررسی سایر گلوگاه های فساد و تبادل نظر در خصوص چگونگی رفع و یا کاهش آن ها پرداختند.

کد خبر: 5734
  تاریخ خبر : 19 مهر 1401
 شیخ الاسلامی
 424
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 79
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 12,330
  • بازدید دیروز : 15,463
  • کل بازدید : 9,706,434
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 18.218.48.62

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751