|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اولین جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سال جاری برگزارشد

اولین جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سال جاری با حضور اعضاء این کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در ابتدای این جلسه "راما حبیبی" معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی در خصوص راه اندازی میز خدمت در شرکت عنوان کرد:  پیرو مذاکرات متعدد در سال گذشته مبنی بر جلوگیری از ترددهای غیر ضروری ارباب رجوع  در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا  پیشنهاد راه اندازی میز خدمت عنوان شد که  هم اکنون  تجهیزات آن تهیه و در روزهای آتی راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی  مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه شد به نوعی که آمار مبتلایان در شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به سایر شرکت ها پایین می باشد که نشان از مدیریت بسیار خوب این مجموعه و همکاری سایر کارکنان دارد و راه اندازی میز خدمت نیز در محل بانک صادرات سابق، قطعا در جهت حفظ سلامت همکاران موثر و چشمگیر خواهد بود.

در ادامه این جلسه "احمدعلی قربانیان" معاون حفاظت و بهره برداری  نیز با بیان اینکه سطح خدمات ما به ارباب رجوع در میز خدمت بایستی واقعی بوده  و در صورت نیاز و شرایط خاص معاونان و مدیران نیز می توانند در پاسخگویی به ارباب رجوع در آن جا حضور داشته باشند، تصریح کرد: بیشترین هدف از راه اندازی میز خدمت  جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است که باید با قوت و شدت بیشتری انجام شود. همچنین  ایجاد استانداردهای لازم و ایمنی همکاران نیز در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

"محمود احمدی" کارشناس دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت نیز در خصوص وضعیت بارش ها عنوان کرد: میزان بارش ها از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به مدت مشابه بلند مدت و سال گذشته به ترتیب  کاهش 43 و 55 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در پهنه شمالی و غربی کشور شاهد کم بارشی نسبت به نرمال خواهیم بود افزود: در استان تهران نیز در بالادست حوضه های آبریز تا حدود 80  میلی متر کمتر از نرمال نسبت به بلند مدت بارش خواهیم داشت.

احمدی با تاکید بر اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری شرایط بارشی مناسبی را در استان تهران نخواهیم داشت، گفت: در استان تهران در ماه های پیش رو تقریبا شرایط خشکسالی حاکم می باشد که البته این شرایط برای مناطق شمالی، مرکزی و غربی کشور نیز رقم زده شده است.

وی در خصوص وضعیت دمایی کشور عنوان کرد: نیمه مرکزی و شمالی کشور دمای بالای 1 تا 2 درجه نسبت به  نرمال خواهند داشت و در ماه های خرداد و تیرماه نیز کل کشور  دمایی بیشتر از نرمال نسبت به سال گذشته را تجربه خواهند کرد.

احمدی میزان بارش های استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون (4 اردیبهشت ماه) را 180 میلی متر دانست و افزود: این میزان بارش نسبت به بلند مدت 23 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش را نشان می دهد.

در ادامه این نشست، "محمدرضا خانیکی" مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت نیز با اشاره به اینکه در فروردین ماه 2 میلی متر بارش داشته ایم که بر این اساس کم بارش ترین فروردین ماه را در نیم قرن اخیر پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: کمترین میزان بارش های استان تهران مربوط به سال های 86-87 و 80-79 به میزان 6 میلی متر و 8 میلی متر بوده که سال های بحرانی تامین آب برای استان تهران به شمار می روند.

خانیکی ادامه داد: از لحاظ درجه حرارت نیز سال پیچیده ای را پشت سر می گذاریم؛ چرا که هم با افزایش تبخیر و همچنین مصرف آب مواجهه هستیم.

مدیر دفتر مطالعات شرکت با بیان اینکه وضعیت ذخایر برفی سدهای پنجگانه استان تهران نیز به غیر از سدلار نامناسب می باشد، یادآور شد: در صورت نداشتن بارندگی در اردیبهشت ماه با کاهش آورد رودخانه ها مواجهه خواهیم شد.

وی همچنین اضافه کرد: در فروردین ماه در حالت نرمال بایستی 43 میلی متر بارش را در استان تهران تجربه می کردیم که متاسفانه این میزان تنها 2 میلی متر برآورد شده است. بر این اساس باید توجه بیشتری به موضوع برنامه ریزی آب داشته باشیم تا تابستان پیش رو را بدون مشکل بتوانیم سپری کنیم.

"محمد شهریاری" مدیر دفتر نگهداری و بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت نیز عنوان کرد: پیک مصرف آب شرب در تابستان سال گذشته به دلیل بیماری کرونا شکسته شد که سال جاری هم از این موضوع مستثنی نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ذخایر آبی در مخازن سدها و مدیریت مصرف شاید نگرانی در تابستان امسال  از لحاظ تامین آب نداشته باشیم، گفت: اما در صورت ادامه این روند سال آبی سختی را در سال 1401-1400 خواهیم داشت.

شهریاری میزان ذخایر آب سد های طالقان و ماملو را نگران کننده دانست و بیان کرد: مکاتبه ای با سازمان جهاد کشاورزی تهران و البرز انجام شده  که کشت دوم در سطح استان نخواهیم داشت چون شرایط برای تامین آب کشاورزی مطلوب نبوده  و تنها تامین آب باغات امکان پذیر می باشد.

کد خبر: 4626
  تاریخ خبر : 6 اردیبهشت 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 6 اردیبهشت 1400
 شیخ الاسلامی
 1493
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 85
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 11,001
  • بازدید دیروز : 31,973
  • کل بازدید : 9,804,424
  • آخرین به روزرسانی : 10 اردیبهشت 1403 07:58:33
  • شناسه IP شما : 3.17.203.68

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751