به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "عزیزاله مولایی" با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از الزامات دست یابی به نتایج معقول و منطقی در ارزیابی دستگاه های اجرایی ، ماهیت یکسان و همگن بودن آنها می باشد که این امر با استخراج مولفه هایی چون رسالت و شرح تکالیف دستگاه و اقدامات آن، ارتباطات درون و برون سازمانی، میزان اختیار یا عدم اختیار و برخورداری ازمنابع تحقق خواهد یافت.
در ادامه جلسه، "محمد رضا خانیکی" مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت نیز در خصوص محور بهبود بهره برداری و تکمیل و تجهیز شبکه، گفت: شاخص هایی که امسال برای دفتر مطالعات تعریف شد نسبت به سال های گذشته با تغییراتی روبرو و محدود به تکمیل و تجهیز شبکه پایش منابع آب های سطحی و زیر زمینی شد، که قطعا این شاخص نمیتوانست به طور کامل بیانگر عملکرد و اقدامات حوزه مطالعات باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه شرکت از مجموع امتیاز 128 ، در مرحله خودارزیابی و کارشناسی امتیاز کامل را از شرکت مدیریت منابع آب ایران کسب کرد اما در نهایت با ارزیابی هایی که در مرحله سوم سنجش اتفاق افتاد این رتبه به 122 تغییر کرد، تصریح کرد: اگرچه این رتبه، عالی محسوب می شود؛ اما شرکت آب منطقه ای تهران همچنان نیاز به یک آسیب شناسی اساسی در این زمینه دارد تا مانند تجربه اخیر، تغییرات اعمال شده در شاخص های ارزیابی، شرکت را با افت امتیاز مواجه نکند.
خانیکی در پایان خاطر نشان کرد: وجود دستگاه های اجرایی متعدد با آرمان ها و مسوولیت های گوناگون و همچنین تولید کالاها وخدماتی متفاوت و متنوع ( به دلیل فرآیندهای حاکم بر دستگاه ها ) ، عملا ارزیابی واقعی را در طول سنوات اخیر با ابهاماتی روبرو نموده است؛ بنابراین، در بعد عملیاتی نظام ارزیابی عملکرد، تفاوتهای دستگاه های اجرایی از حیث عوامل ساختاری ، محتوایی و فرآیندی حتما باید مورد توجه قرارگیرد.
گفتنی است، در این نشست، نقاط قوت و زمینه های بهبود محورها و شاخص های اختصاصی مرتبط با حوزه حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.