|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سرپرست معاونت برنامه ریزی شرکت عنوان کرد:

استفاده از نیروی انسانی کارآمد و بهبود چالش های شرکت مهم ترین هدف ارتقا و بهره وری

سرپرست معاونت برنامه ریزی شرکت گفت: استفاده از نیروی انسانی کارآمد و بهبود چالش های شرکت مهم ترین هدف ارتقاء و بهره وری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای  تهران، " رضا مومنی"  در ششمین جلسه کمیته ساختار که با حضور اعضاء این کمیته برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد:  ارتقاء و بهره وری موضوع گسترده و با اهمیتی است و از دید منافع سازمانی ارتقا و بهره وری در افراد، بهبود بهره وری سازمان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: آموزش، یادگیری و رشد نیروی انسانی در سازمان و مشارکت افراد در اداره سازمان علاوه بر بهبود بهره وری فرد، موجب افزایش بهره وری سازمان خواهد شد.

مومنی با بیان اینکه اگر سازمانی بتواند با ثابت نگهداشتن کیفیت، از میزان هزینه های سازمانی خود کم کند، می تواند بگوید بهره وری ایجاد کرده، تصریح کرد: اجرایی کردن برنامه هایی همچون مدیریت سبز، انرژی های تجدید پذیر و همچنین استفاده از پساب از جمله مواردی است که موجب ارتقاء و بهره وری شرکت خواهد شد.

در ادامه این نشست، "علیرضا سنجری نیا" مدیر دفتر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت  برگزاری جلسات کمیته ساختار را  بخش قابل توجهی از برنامه های  اصلاح راه نظام اداری دانست و گفت: برای استفاده از حداکثر ظرفیت این کمیته، بایستی فناوری های مدیریتی شرکت، ارتقاء وضعیت بهره وری و ساماندهی منابع انسانی پیگیری شود تا با اراده ای که در اعضاء این کمیته دیده می شود به اهداف سازمانی نزدیک شده و  نهایت جدیت را در تحقق طرح های شرکت داشته باشیم.

وی افزود: بهره وری، سال های متمادی است که در صنعت آب کشور مطرح بوده ولی با تلاش های اخیر سعی در بیشتر فعال کردن این بحث مهم داریم.

سنجری نیا در خصوص بررسی عوامل درونی و بیرونی تأثیرگذار بر تحولات روند شاخص های بهره وری طی چند سال اخیر در کشور عنوان کرد: تغییرات بهره وری بیشتر از اینکه به تغییرات نهاده ها وابسته باشد به تغییرات ستانده وابسته است. به عبارت دیگر؛ افزایش یا کاهش و نیز سرعت رشد ستانده، نقش تعیین کنندهای در وضعیت تغییر در شاخص بهرهوری کل عوامل تولید داشته است که لازم است در تدوین استراتژی و برنامه ارتقای بهره‌وری صنعت آب کشور مورد توجه قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه در مجموع بهره وری عوامل تولید در طول 15 سال گذشته در صنعت آب روند مثبتی داشته است، تصریح کرد: این روند به طور متوسط سالیانه 2.8 درصد رشد را رقم زده است که در مقایسه با تکلیف قانون برنامه ششم توسعه کشور (رشد متوسط سالیانه 2 درصد) امیدوار کننده می باشد.

وی مسیر پیش رو برای ارتقاء بهره وری را شناسایی و تبیین مسائل و اجرای برنامه های مرتبط با آن دانست و ادامه داد: اهرم های ارتقا و بهره وری نیز شامل بهینه سازی استفاده از سرمایه، بهینه سازی استفاده از نیروی کار، افزایش تولید و فروش و کاهش بهای تمام شده می باشد.

سنجری نیا در خصوص ضرورت تدوین برنامه های بهبود بهره وری براساس فعالیت های اولویت دار تعیین شده برای شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد: بهره برداری از آب های غیر متعارف و پساب، استفاده از ظرفیت انرژی های پاک به ویژه انرژی خورشیدی و همچنین فعالیت های پشتیبانی برنامه ریزی و عمومی از جمله این موارد می باشد.

سنجری نیا در بخش دیگری از سخنان خود درباره گزارش وضعیت تحقق اهداف نظام پیشنهادها بیان کرد: برای تحقق هدف سال 99 (یعنی سرانه 3)، می بایست مجموعاً حداقل، حدود 1140 پیشنهاد (تا پایان سال) ارائه گردد. همچنین برای سال 99، حداقل سرانه مورد انتظار شرکت مادرتخصصی معادل 1.2 و سرانه مطلوب 3 تعریف شده است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت اضافه کرد: برای تحقق هدف سال 99  (یعنی نرخ مشارکت 50%)، می بایست مجموعاً حداقل، حدود 189 نفر در نظام پیشنهادها مشارکت نموده و نسبت به ثبت پیشنهاد اقدام نمایند که از ابتدای سال جاری تا کنون، 52 نفر از همکاران نسبت به ارائه پیشنهاد اقدام نمودند.

وی  همچنین افزود: در سال جاری روند رو به رشد شرکت در این حوزه کاملا محسوس است و امید داریم که با برنامه ریزی های صورت پذیرفته دستیابی به اهداف سرانه و نرخ مشارکت محقق گردد.

سنجری نیا در پایان از بررسی پیشنهادهای ویژه ارجاع شده به کمیته ساختار و فن آوری های مدیریتی از سوی گروه های کاری تخصصی و تعیین پرداخت تشویقی پیشنهادهای ویژه خبر داد و خاطر نشان کرد: این پیشنهادها، پیشنهاداتی هستند که  دارای اهمیت و اثر بخشی و یا ایجاد صرفه ریالی  قابل ملاحظه ای برای شرکت می باشند و  هنگام بررسی توسط گروه های کاری تخصصی  بررسی کننده به عنوان پیشنهاد ویژه مورد تصویب قرار می گیرند و مرجع تصمیم گیری درمورد ارزشیابی آن ها کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی است.

کد خبر: 3980
  تاریخ خبر : 15 تیر 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 15 تیر 1399
 روابط عمومی
 685
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 88
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 18,934
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,441,700
  • آخرین به روزرسانی : 10 فروردین 1403 17:23:27
  • شناسه IP شما : 52.90.142.26

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751