|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در بازدید اعضای شورای شهر تهران از تصفیه خانه ششم تهران تاکید شد:

نیاز مبرم شهر تهران به بزرگترین تصفیه خانه آب کشور

در بازدید اعضای شورای شهر تهران بر نیاز مبرم این شهر به تصفیه خانه ششم تهران به عنوان بزرگترین تصفیه خانه آب کشور و همچنین راه اندازی هرچه سریعتر آن تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در بازدید اعضای شورای شهر تهران از تصفیه خانه ششم تهران گفت: طرح آبرسانی تهران از سد تنظیمی کرج در مجموع حدود 96 درصد پیشرفت دارد که با تدابیر اتخاذ شده تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری می رسد.

وی افزود: با توجه به وضعیت منابع آب شهر تهران به ویژه در منطقه 22 ، طرح تصفیه خانه ششم تا پایان اسفند تکمیل شده و تا پایان فروردین سال آینده به صورت آزمایشی راه اندازی می گردد .

رضوی تصریح کرد: امکان بهره برداری حدود 1 متر مکعب از این تصفیه خانه از ابتدای مرداد سال جاری وجود داشت اما چنین کاری باعث تحمیل هزینه های اضافی هنگفت می شد که پس از هماهنگی با مدیران ارشد بخش آب و همچنین شرکت آب و فاضلاب استان تهران مقرر شد فاز اول این تصفیه خانه به صورت کامل در انتهای سال وارد مدار بهره برداری شود.

وی یادآور شد: پیشرفت بخش ساختمانی این طرح حدود 100 درصد است و با نصب تجهیزات مورد نیاز آماده بهره برداری می گردد.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: منطقه ۲۲ تهران از رشد جمعیت بالایی نسبت به سایر نقاط تهران برخوردار است به طوری که جمعیت این منطقه طی دو سال آینده دو برابر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به رشد جمعیت تامین آب در این منطقه یکی از چالش های فعلی است که برای تامین به موقع آب در غرب و شمال غرب تهران بزرگ هر چه سریعتر باید فاز اول تصفیه خانه ششم تهران تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

فراهانی با اشاره به اینکه جمعیت منطقه 22 طی دو سال آینده به 500 هزار نفر می رسد، گفت: اگرچه جمعیت این منطقه در آینده دو برابر می شود اما ظرفیت آبرسانی متناسب با آن افزایش نیافته است بنابراین  به مدار آمدن تصفیه خانه ششم از اهمیت بالایی برای تامین آب پایدار منطقه برخوردار می باشد.
همچنین عادل ساعدی مجری طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی امیرکبیر با اشاره به عمر ۶۰ ساله سامانه فعلی انتقال آب تهران از این سد گفت: تامین آب تصفیه خانه ششم از طریق تونلی به طول 29.5 کیلومتر صورت خواهد گرفت که فرایند احداث این تونل به صورت کامل تکمیل شده است.

وی ادامه داد: احداث این تونل از منظر انتقال آب پایدار و پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است که این بخش از پروژه به صورت کامل تکمیل شده و با نصب تجهیزات مورد نیاز در تصفیه خانه، در صدد هستیم که تا پایان سال جاری، فاز اول تصفیه خانه ششم تهران به ظرفیت 7.5 متر مکعب در ثانیه به مرحله بهره برداری برسد.
وی میزان تخصیص منابع آب از سد امیرکبیر را سالانه ۳۴۰ میلیون متر مکعب و از سد طالقان ۱۲۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت های فعلی، در حال حاضر حدود 120 میلیون متر مکعب از تخصیص آب سدهای امیرکبیر و طالقان قابل انتقال نیست که با بهره برداری از تصفیه خانه ششم این میزان آب از طریق تونل مذکور منتقل می شود.

ساعدی با بیان اینکه استفاده از تمام تخصیص آب از سامانه غرب موجب حفظ سفره‌های آب زیر زمینی می شود، گفت: با تکمیل رینگ قمر بنی هاشم، بخشی از آب سد امیرکبیر و طالقان را می توان تا جنوب غرب تهران منتقل کرد.

وی در مورد آخرین وضعیت اعتباری طرح گفت: از ابتدای طرح تاکنون با در نظر گرفتن ارزش فعلی پول حدود 1500 میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است که برای تکمیل مدول اول تصفیه خانه ششم تهران  به 150 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

مجری طرح تصفیه خانه ششم تهران کمبود شدید نقدینگی، عدم تخصیص کافی اعتبار مورد نیاز طرح، تخصیص اعتبار طرح به صورت اسناد خزانه و‌ اوراق مشارکت و مشکلات ناشی از تبدیل آن‌ها به نقدینگی، نوسان نرخ ارز و عدم وجود ثبات در بازار از جمله مشکلات این طرح عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته  علی رغم همه این مشکلات فاز اول این طرح به ظرفیت 7.5 متر مکعب تا پایان سال تکمیل می شود.

در پایان نیز اعضای شورای شهر از مراحل مختلف احداث تصفیه خانه ششم تهران بازدید به عمل آوردند.

کد خبر: 3318
  تاریخ خبر : 2 مرداد 1398
 روابط عمومی
 614
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 67
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 23,804
  • بازدید دیروز : 31,973
  • کل بازدید : 9,817,227
  • آخرین به روزرسانی : 10 اردیبهشت 1403 12:04:59
  • شناسه IP شما : 18.217.203.172

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751