محسنی بندپی” استاندار تهران در ششمین جشنواره ستارگان روابط عمومی گفت: نام گذاری 27 اردیبهشت به نام روز روابط عمومی تجلیل از زحمات کسانی است که علیرغم تلاش زیاد کمتر به چشم می آیند.
وی افزود: هر مدیری که بخواهد در امور اجرایی پیشرفت کند باید بتواند با تکیه بر اطلاعات دقیق که یکی از وظایف روابط عمومی هاست عمل کند.
استاندار تهران با اشاره به این که حیات، پویایی، بقا و ارتقاء سازمان ناشی از ارتباط دو سویه و برون سازمانی روابط عمومی هاست گفت: روابط عمومی نوین آمیخته ای از فن، علم و هنر است که بسیاری از اهداف سازمانی به واسطه آن محقق می شود و بین اهداف سازمانی و مطالبات برون سازمانی پیوندی برقرار است که عمق بخشیدن به آن از وظایف روابط عمومی است. روابط عمومی ها باید با طراحی شبکه ای هدفمند و پایدار ارتباط دو سویه را بین سازمان و ذینفعان برقرار کنند و با شناسایی نیازهای مردم و ذینفعان گامی مهم و درست در پیشبرد اهداف سازمان متبوع خود بردارند.
محسنی بندپی در ادامه افزود: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی، شاهد جنگ رسانه ای هم هستیم که در این جنگ، ابزاری به مراتب خطرناک تر در اختیار دشمن است. روابط عمومی ها و فعالین رسانه ای سربازان خط مقدم جنگ رسانه ای هستند که باید نشاط اجتماعی را در جامعه تزریق کنند.
وی در پایان خواستار ارتقاء جایگاه مسوولان روابط عمومی در دستگاه های دولتی شد و گفت: مدیر روابط عمومی ادارات باید در جلسات شورای معاونین حضور داشته باشند و ما این کار را در استانداری تهران پایه گذاری کردیم و امروز باید به عنوان یک فرهنگ در تمامی دستگاه های اجرایی نهادینه شود. روابط عمومی ها به عنوان دیده بان ادارات هستند و حضور در تمامی جلسات باعث می شود تا بتوانند ارتباط دو سویه بهتری داشته باشند.
در ادامه این مراسم “احد جاودانی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: امیدوارم شرایطی فراهم کنیم که فعالیت ها و هماهنگی های یکپارچه فی مابین تشکل های دولتی و غیر دولتی روابط عمومی ها در وزارت ارشاد رقم بخورد.
وی ضمن دعوت از فعالان عرصه روابط عمومی در برگزاری جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی و هنری بیان داشت: روابط عمومی نهادی اثر گذار در دوام و قوام سازمان و کانال ارتباطی مخاطبان با سازمان می باشد، اعتقاد بر این است برای موفقیت یک سازمان باید از حوزه فرهنگ صیانت شود و در این بین روابط عمومیست که نقش مهمی را در رصد افکار عمومی ایفا می کند.
احد جاودانی خدمت رسانی موفق سازمانی را در گرو توجه جدی، تثبیت و تجهیز روابط عمومی ها دانست و ادامه داد: رصد اطلاعات درون سازمانی و برون سازمانی و انطباق آنها با توجه به ضوابط و ارائه راهکار به مدیر سازمان را از اهم وظایف روابط عمومی خواند.
در پایان این مراسم که با حضور 300 نفر از دست اندرکاران روابط عمومی های کشور در مرکز همایش های تلاش برگزار شد از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان "ستاره ملی روابط عمومی" تقدیر شد.