مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو تاکید کرد:
به گزارش روابط عمومی، نشست مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور با سخنرانی وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت نیرو و مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق سراسر کشور در شهر تبریز برگزار شد.
"صدیقه ببران" با بیان اینکه درعصر جهانی شدن، ما با تغییر و تحول دائمی و مستمر روبرو هستیم، اظهار کرد: در حوزه روابط عمومی که ارتباط بین مردم و حاکمیت را شکل می دهد، روابط عمومی ها نمی توانند با رویکردهای گذشته فعالیت کنند و امروز یکی از چالش های اصلی روابط عمومی ها جلب اعتماد مردم است و صنعت آب و برق باید با اطلاعرسانی بههنگام بسترساز این اعتماد باشند.
وی ادامه داد: چالش اصلی روابط عمومیها جلب اعتماد مردم است، روابط عمومی باید بتواند در موضوع اطلاع رسانی در مواقع مختلف به هنگام و پیشرو باشد تا مغلوب جریانهای خبری خارج از سازمان نشود.
ببران با تاکید بر استفاده موثر از تکنولوژیهای ارتباطی در مواجهه با افکار عمومی گفت: روابط عمومی باید از ابزارهای ارتباطی استفاده درستی کرده و با جامعه هدف خود ارتباط برقرار کند، در این صورت خواهد توانست ارتباط موثر و جلب اعتماد مردم داشته باشد.
وی افزود: شفافیت و پاسخگویی ویژگی اصلی جوامع مردم سالار است و ابزار آن نیز بدون تردید روابط عمومیها هستند؛ روابط عمومیها می توانند این بستر را برای پاسخگویی مسئولانه در سازمان فراهم سازند.
ببران با اشاره به اینکه وزارت نیرو با تمام شهروندان در شهرها و روستاها و دور افتادهترین نقاط کشور در ارتباط است، ادامه داد: وزارت نیرو صرفا در یک رویکرد فنی و تخصصی تعریف نشده است و روابط عمومیها هستند که بستر اجتماعی فعالیت صنعت آب و برق را فراهم آوردهاند.
وی تصریح کرد: رویکرد روابط عمومیها باید مدیریت مصرف و تقاضا باشد، کاری که در گذشته باید توجه میشد تا جامعه و سبک زندگی مردم در شرایط کنونی بدمصرفی قرار نگیرند.
ببران با بیان اینکه جلب اعتماد مردم به هنر، دانش و تجربه نیازمند است، افزود: امیدوارم همکاران ما در روابط عمومیهای سراسر کشور با هنر روابط عمومی و با برنامهریزی منسجم بتوانند بهترین خدمات را به مردم بهویژه در تابستان امسال ارائه دهند.