|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

رییس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران؛

تلاش های همکاران شرکت در نتایج ارزیابی عملکرد سال 96 دستگاه های اجرایی متجلی می شود

مشاور مدیر عامل و رییس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران گفت: تلاش های همکاران و کارشناسان شرکت در نتایج ارزیابی عملکرد سال 96 دستگاه های اجرایی متجلی می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "علیرضا سنجری نیا" در هفتمین جلسه کمیته مدیریت عملکرد شرکت با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های شرکت، موضوع ارزیابی عملکرد می باشد که این امر موجب مشخص شدن جایگاه شرکت در میان سایر دستگاه های اجرایی می شود.

وی در خصوص بررسی شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد سال 96 دستگاه های عمومی تصریح کرد: در کنار این شاخص های عمومی ، شاخص های اختصاصی نیز وجود دارد که بلا فاصله بعد ازابلاغ شدن این شاخص ها از سوی  استانداری و شرکت مدیریت منابع آب ایران، نشست های جداگانه های جهت تبیین آن ها باسایر معاونت های شرکت برگزار خواهد شد.

سنجری نیا همچنین با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای تهران با توجه به امکانات موجود بایستی در میان سایر دستگاه های اجرایی بدرخشد، عنوان کرد:  به همین منظور مستندات این شاخص های عمومی هرچه سریعتر بایستی  با همکاری و هماهنگی تمام واحدهای مربوطه تهیه و به این دفتر جهت ارائه در فرایند ارزیابی عملکرد  ارسال شود.

مشاور مدیر عامل  و رییس گروه بازرسی  و مدیریت عملکرد شرکت همچنین افزود: دولت در سال 93  نقشه راه اصلاح نظام اداری مبتنی بر 8 برنامه را به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که شاخص های عمومی در چارچوب این نقشه انجام می شود.

سنجری نیا یکی از شاخص ها عمومی ارزیابی عملکرد سال 96 دستگاه های اجرایی را محور اصلاح ساختار سازمانی دانست و بیان کرد: واگذاری واحدهای عملیاتی و خدمات دستگاه های اجرایی به شبکه های حرفه ای، بخش خصوصی و سمن ها، اجرای ضوابط سازماندهی واحدهای عمومی، کاهش تعداد پست های سازمانی دستگاه، واگذاری وظایف و اختیارات قابل واگذاری به سطوح استانی و شهرستانی و اجرای بخشنامه سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه های اجرایی از جمله این موارد می باشد.

وی همچنین  تدوین برنامه اجرایی دستگاه در حوزه دولت الکترونیک، اطلاع رسانی الکترونیک تمام خدمات اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی  را از دیگر شاخص های محور توسعه دولت الکترونیک  نام برد و ادامه داد: الکترونیکی کردن خدمات دولتی شامل(در خواست خدمت و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان)، به اشتراک گذاری  پایگاه های اطلاعاتی، میزان ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان، استاندارد سازی تارنما(وب سایت)، اصلاح فرایندهای ارائه خدمات نیز در حوزه محور توسعه دولت الکترونیک قرار  دارد.

سنجری نیا یادآور شد: برنامه ریزی نیروی انسانی، به روزرسانی نظام اطلاعات نیروی انسانی، ساماندهی و متناسب سازی نیروی انسانی، تناسب شغل و شاغل، اصلاح و بازنگری مشاغل، رعایت مقرارت جبران خدمت، شایسته سالاری در انتصاب مدیران و بهره گیری از توانمندی های زنان و جوانان ، نیاز سنجی و طراحی برنامه آموزشی، اجرای دوره های آموزشی مدیران و کارکنان و همچنین اجرای طرح دبیران جزء شاخص محور مدیریت سرمایه انسانی قرار گرفته که معاونت برنامه ریزی شرکت بایستی نسبت به  تهیه مستندات این موارد اقدام نمایند.

مشاور مدیر عامل  و رییس گروه بازرسی  و مدیریت عملکرد شرکت با بیان اینکه  اداره واحدهای اجرایی به روش قیمت تمام شده و اجرای برنامه ملی آمار کشور شامل شاخص محور شفافیت و مدیریت مالی به شمار می رود، تصریح کرد: اجرای حسابداری تعهدی و نیز به کارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(سامانه ستاد) نیز از دیگر شاخص های این بخش می باشد.

وی در  ادامه با تاکید بر  شاخص بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء بهره وری افزود: بهبود فضای کسب و کار، استقرار چرخه بهره وری در دستگاه های اجرایی کشور، ثبت اطلاعات فضاهای اداری در سامانه سادا ( سامانه اموال دستگاه های اجرایی)  و مدیریت سبز در این خصوص بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سنجری نیا شاخص محور ارتقاء سلامت اداری، مسوولیت پذیری و پاسخگویی را از دیگر شاخص های ارزیابی عملکرد سال 96 دستگاه های عمومی عنوان کرد و گفت: ارتقاء سلامت نظام اداری، صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری، افزایش اثر بخشی نظام رسیدگی به تخلفات اداری، استقرار میز خدمت در دستگاه، اسقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه  نماز، رسیدگی به شکایات مردمی در بستر سامد، ارتباطات مردم و دولت در بستر سامد  و همچنین  مناسب سازی فضاهای اداری جهت استفاده معلولین و جانبازان مشمول این شاخص قرار می گیرد.

مشاور مدیر عامل  و رییس گروه بازرسی  و مدیریت عملکرد شرکت در پایان خاطر نشان کرد: استقرار نظام ارزیابی عملکرد دستگاه، تهیه و تدوین گزارش تحلیلی و آسیب شناسی و در نهایت  تشکیل کارگروه توسعه مدیریت دستگاه  نیز به عنوان شاخص استقرار  نظام مدیریت عملکرد باید مدنظر قرار گیرد.

 

کد خبر: 2207
  تاریخ خبر : 10 بهمن 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 10 بهمن 1396
 الهامی منش
 930
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 78
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 7,839
  • بازدید دیروز : 33,110
  • کل بازدید : 9,946,825
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 12:03:57
  • شناسه IP شما : 3.133.121.160

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751