|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت آب منطقه ای تهران:

میز خدمت و تکریم ارباب رجوع در اولویت قرار دارد

دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ایجاد میز خدمت و ارتقا شاخص های تکریم ارباب رجوع در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، "علیرضا سنجری نیا" در هفتمین جلسه سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم اظهار داشت: میز خدمت یک واژه بیگانه نیست و اخیرا دستورالعملی از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی کشور برای ایجاد میز خدمت به منظور تکریم ارباب رجوع به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است همچنین این مهم مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفته و در فرمایشات امام راحل (ره) نیز مستتر می باشد.

وی با تاکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع  به یک تکلیف قانونی تبدیل شده است، اظهار داشت: موضوع تکریم ارباب رجوع یکی از موارد مهم در ارزیابی های وزارت نیرو و جشنواره شهید رجایی است و با توجه به اینکه بهترین کارشناسان صنعت آب کشور در این شرکت وجود دارد، حیف است که این زحمات و تلاش ها قربانی بی تفاوتی های احتمالی در پاره ای از بخش ها از آیتم های ارزیابی ها شود.

مشاور مدیرعامل از کاهش میانگین مدت پاسخگویی به شکایات خبر داد و گفت: اقدامات بسیار خوبی در جهت رضایت ارباب رجوع و کاهش مدت زمان پاسخگویی به شکایات در حال انجام است اما همچنان با مدت زمان استاندارد و ایده آل فاصله داریم و باید برای رسیدن به این حد استاندارد تلاش بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: با همکاری دفتر فناوری اطلاعات نرم افزاری جهت کاهش فرآیند پاسخگویی به شکایات طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد که امیدواریم این نرم افزار نیز کمک موثری در دستیابی به نقطه قابل قبول در رسیدگی به شکایات باشد.

مشاور مدیرعامل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت بازرسی گفت: بازرسی مرجع رسیدگی به شکایات مردمی و بازوی توانمند مدیریت است که در کنار بخش های دیگر وظایف خود را انجام می دهد.

دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت آب منطقه ای تهران افزود: پاسخگویی به شکایات باید در اولویت واحدهای مربوطه قرار گرفته و تسریع پیدا کند تا میانگین رسیدگی به شکایات به مدت زمان استانداردی که از سوی لایه های بالاتر به ما ابلاغ شده برسد.

وی یکی از وظایف این دفتر را شناسایی و تبیین گلوگاه های فساد، نقاط آسیب پذیر و انحرافات احتمالی مطابق با آیین‌نامه بازرسی عنوان کرد و گفت: دریافت شکایت‌ها و درخواست‌های کتبی، شفاهی و رسیدگی به آنها، استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و نظارت بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع از دیگر وظایف ما است.

سنجری‌نیا با تاکید بر اهمیت کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی گفت: سنجش میزان سلامت اداری، اجرای تکالیف قانونی سلامت اداری و اجرای طرح تکریم نیز برشی از تکالیف این کمیته است که باید به آنها توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ماده 19 منشور حقوق شهروندی گفت: بر اساس این منشور، شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه‌ی قانون‌مداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند و رعایت این حق توسط همه مسئولان و کارکنان الزامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مواد 25 تا 28 فصل سوم قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید بر صیانت از حقوق مردم کرده است، گفت: بر اساس این قانون مدیران و کارمندان دستگاه های اجرائی‌، خدمتگزاران مردم هستند و باید با رعایت موازین اخلاق اسلامی و اداری و طبق سوگندی که در بدو ورود اداء نموده و منشور اخلاقی و اداری که امضاء می‌نمایند وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با درنظرگرفتن حقوق و خواسته‌های قانونی آنها انجام دهند.

سنجری نیا با اشاره به لزوم انجام نظرسنجی از ارباب رجوع براساس فرم های نظرسنجی اظهار داشت: نظارت و پیگیری برنصب و اصلاح تابلوهای راهنمای طبقات و سر درب ها به منظور حرکت در جهت طرح تکریم ارباب رجوع در شرکت در حال پیگیری است.

وی در پایان گفت: همچنین در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع با پیگیری جدی دفتر روابط عمومی  اسامی کارکنان بخش های مختلف در حال به روزرسانی است تا ارباب رجوع به هنگام ورود به شرکت دچار مشکل نشوند.

کد خبر: 2204
  تاریخ خبر : 7 بهمن 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 7 بهمن 1396
 الهامی منش
 2108
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 70
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 27,333
  • بازدید دیروز : 24,410
  • کل بازدید : 9,933,209
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 12:03:57
  • شناسه IP شما : 18.223.124.244

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751