مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران تشریح کرد:
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با اشاره به اهمیت توسعه دولت الکترونیک در ارائه خدمات به ارباب رجوع اظهار داشت: یکی از اهداف دولت، توسعه الکترونیکی خدمات است تا با الکترونیکی کردن خدمات سازمانی، مراجعات به دستگاههای دولتی کم شود .
وی با بیان اینکه انجام این مهم به کاهش معضلات دیگر همچون ترافیک و آلودگی هوا کمک می کند، افزود: بر همین اساس به منظور تکریم ارباب رجوع و تحقق اهداف اسناد بالادستی پروژه ای به نام ساماب طی یکسال گذشته در شرکت آب منطقه ای تهران کلید خورده که در حوزه منابع آب یکی از طرح های کاربردی محسوب می شود.
مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران تصریح کرد: با راه اندازی سامانه ساماب کل فرآیند صدور مجوز از ارائه درخواست تا امضای مجوز در یک بستر انفورماتیکی انجام می شود و سطح نیاز به پیگیری حضوری پرونده را کاهش خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی دفاتر پیشخوان دولت ارباب رجوع می تواند با مراجعه به این دفاتر درخواست خود را ارائه و ارسال کنند، گفت: این درخواست ها به صورت الکترونیکی به واحدهای سازمانی اداره شامل کارشناسی و کمیسیون های ویژه ارجاع داده می شود و پس از طی مراحل مربوطه مجوز به صورت الکترونیکی صادر می گردد.
حبیبی از اجرای پایلوت سامانه ساماب چهار شهرستان استان تهران با همکاری دفاتر پیشخوان دولت تا پایان امسال خبر داد و گفت: در همین راستا کارگاه های آموزشی برای آشنایی کاربران دفاتر پیشخوان دولت پیشبینی شده است که اخیرا این کارگاه برای کاربران پیشخوان دولت شهرستان های دماوند و فیروزکوه برگزار شده که نتایج خوبی به همراه داشت.
وی با بیان اینکه ارباب رجوع باید حتما با طی مسافتی به امور آب مراجعه و درخواست خود را ارسال کند، گفت: اگرچه هم اکنون فرایند بررسی پرونده ها در شرکت از طریق سامانه ساماب انجام می شود اما ارسال مدارک کاملا فیزیکی نیازمند حضور اشخاص است که با ارتباط این سامانه به دفاتر پیشخوان دولت هموطنان می توانند به نزدیکترین دفتر پیشخوان مراجعه و با ارسال درخواست خود در کمترین زمان فرایند درخواست را ثبت و از طریق سامانه پیگیری کنند. همچنین تدابیری اندیشیده شده تا با صدور ارسال پیامک به متقاضیان، آنها از وضعیت و مراحل پرونده آگاه شوند.
وی خاطرنشان کرد: ساماب یک سامانه محدود نیست و قابلیت های زیادی دارد که در آینده نزدیک شاهد دسترسی به فرآیندهای آن به صورت مرحله ای خواهیم بود.
وی در پایان گفت: پاسخگویی مناسب و مستدل به مراجعین یکی از موضوعاتی است که همواره در دفتر حفاظت مد نظر قرار دارد چراکه در حوزه حفاظت و بهره برداری همواره با محدودیت منابع آب مواجه هستیم و ممکن است که انتظار مراجعین برآورده نشود. به همین دلیل کسانی که در این حوزه کار می کنند باید با سعه صدر و صبوری پاسخگوی مردم بوده که این اقدام در جهت تکریم ارباب رجوع و افزایش سطح رضایتمندی آنان می باشد.