معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد :
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا خانیکی" در کارگاه آموزشی استفاده از سامانه ساماب در دفاتر پیشخوان دولت ویژه شهرستان های دماوند و فیروزکوه برگزار شد، ضمن بیان وظایف شرکت آب منطقه ای تهران و تفاوت آن با شرکت های آب و فاضلاب گفت: شرکت آب منطقه ای تهران وظیفه مدیریت و حفاظت از منابع آب را بر عهده داشته و شرکت های آب و فاضلاب مسئولیت توزیع آب شرب را عهده دار هستند.
وی با بیان اینکه امروز آخرین گام اجرایی شدن سامانه ساماب با واگذاری ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت برداشته می شود، افزود: این سامانه حدود یک سال پیش در راستای تحقق دولت الکترونیک و افزایش سطح رضایتمندی مردم در شرکت آب منطقه ای تهران راه اندازی شد که هم اکنون با طی شدن دوره بهره برداری آزمایشی در شرکت، آماده واگذاری بخشی از خدمات به دفاتر پیشخوان دولت است.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران از افتتاح بهره برداری سامانه ساماب در دفاتر پیشخوان دولت شهرستان های دماوند، فیروزکوه، پاکدشت و ورامین، قرچک و پیشوا خبر داد و گفت: این سامانه باید به تدریج در سراسر دفاتر پیشخوان دولت استان تهران اجرایی شود که با این اقدام مراجعات مردم به امورهای منابع آب شهرستان ها کاهش یافته و درخواست های آنان طی فرآیندی کاملا الکترونیکی و مکانیزه مورد بررسی قرار می گیرد.
وی یادآور شد: مکانیزه شدن فرایند رسیدگی به درخواست ها علاوه بر افزایش سطح رضایتمندی مردم، زمان رسیدگی به درخواست ها را کاهش داده که گام بسیار خوبی در جهت تحقق اهداف اسناد بالادستی و همچنین دولت الکترونیک محسوب می شود.
خانیکی با تاکید بر اینکه فرآیند بررسی درخواست ها در شرکت آب منطقه ای تهران به صورت مکانیزه از طریق سامانه ساماب صورت می گیرد اظهار داشت: هم اکنون ارباب رجوع باید برای ارسال مدارک خود به امور منابع آب مراجعه کنند که برخی از آنها مسافت زیادی را بدین منظور طی می کنند اما با ارائه این خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت، ارباب رجوع می تواند با مراجعه به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت درخواست خود را به شرکت آب منطقه ای ارسال کند.
وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم که همه خدمات قابل واگذاری مربوط به آب های سطحی و زیرزمینی همچون صدور مجوزهای تامین آب، حفر چاه، کف شکنی و استعلام ها از طریق سامانه ساماب در دفاتر پیشخوان دولت صورت بگیرد.
وی در پایان گفت: تمام هدف ما از ارائه این خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارتقا خدمت رسانی و افزایش سطح رضایتمندی ارباب رجوع است که متصدیان این دفاتر باید حتما با این رویکرد به بهترین شکل ممکن خدمات خود را به مردم ارائه دهند.