در راستای ارتقاء فرهنگ مدیریت مصرف آب انجام شد:
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "جواد اسدی" با بیان این مطلب اظهار کرد: اولین نشست مشترک با سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب کشاورزی و تبیین وضعیت راهکارهای حفظ منابع آب استان تهران در راستای اجرای پروژه طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی برگزارشد.
اسدی با مهم برشمردن موضوع فرهنگ سازی افزود:در این نشست استفاده از ظرفیت ها و امکانات فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی و راه های همکاری در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان تهران با توجه به وضعیت بحرانی آب در دشت های استان تهران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصارف مختلف آب توسط شبکه تبلیغی (عمومی، تخصصی، و روحانیون مستقر) به ویژه در ایام و مناسبت های مذهبی از جمله موارد همکاری این سازمان محسوب می شود، تاکید کرد: در این نشست مقرر شد که ترویج الگوی مدیریت مصرف با دو رویکرد آموزش حضوری در قالب برگزاری سمینار و کارگاه های آموزشی و رویکرد غیرحضوری در قالب تولید محتوا و بارگذاری اطلاعات در سیستم مجازی سازمان تبلیغات اسلامی و تولید بروشور و جزوه صورت گیرد.
مدیر روابط عمومی شرکت با بیان اینکه دراین نشست مقرر شد که سازمان تبلیغات اسلامی مفاد انعقاد تفاهم نامه میان شرکت آب منطقه ای تهران و سازمان را بررسی و تنظیم نماید، گفت: در صورت مبادله تفاهم نامه با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران و تامین اعتبار مالی اجرای عملیات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب کشاورزی با استفاده از ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی آغاز می شود.
اسدی همچنین عنوان کرد: ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی جهت اجرای این طرح شامل استفاده از روحانیون مستقر در روستاهای استان تهران، فرهنگ سازی از طریق پایگاه های تابستانی مساجد و ارسال مبلغین به آموزش و پرورش، استفاده از هیات های مذهبی، کانون مداحان، وجود خانه های قرآنی شهری و روستایی، استفاده از توانایی های بانوان مبلغ فرهیخته برای فرهنگ سازی زنان روستایی در زمینه اصلاح الگوی مصرف محسوب می شود.
مدیر روابط عمومی شرکت در پایان اظهار امیدواری کرد: با مشارکت سازمان ها و سایر دستگاه ها بتوان گام موثری در زمینه حفاظت از منابع آبی برداشت.