|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با معرفی مهندس "محسن حامی فرد"؛

سرپرست امور منابع آب شهریار طی مراسمی معرفی شد

در مراسم معارفه سرپرست جدید امور منابع آب شهرستان شهریار، مهندس "محسن حامی فرد" به عنوان سرپرست جدید این امور معرفی و مشغول به کار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در مراسم معارفه سرپرست جدید امور منابع آب شهریار که امروز (پنجشنبه) با حضور معاون حفاظت و بهره برداری و معاون اداری، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای تهران در محل امور منابع آب شهریار برگزار شد، مهندس "محسن حامی فرد" مدیر پیشین امور منابع آب پاکدشت به این سمت انتخاب و رسما کار خود را آغاز کرد.

مهندس "راما حبیبی" معاون اداری، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای تهران و مدیر پیشین امور منابع آب شهریار با قدردانی از همکاران و متخصصان این امور در جهت پیشبرد اهداف حفاظت از منابع آب، گفت: در دو سالی که اینجانب در این امور فعالیت کرده ام با کمک همه همکاران و استفاده از تجربه و تخصص عزیزان در جهت ارتقای اداره و رسیدن به سطح مطلوبی که انتظار بوده است، تلاش کرده ایم.

وی حوزه عملکرد امور منابع آب شهریار را به سه حوزه شهریار، ملارد و قدس تقسیم کر و گفت: هر یک از این حوزه ها حساسیت ها و مشکلات خاص خود را دارند. در شهریار دو رودخانه سیاه آب یک و دو از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که نخاله ریزی و تصرفات غیرمجاز در آن با جدیت پیگیری شده و نیاز است تا این حساسیت همچنان ادامه یابد.

حبیبی تاکید کرد: با توجه به اینکه تصرفات غیرمجاز بستر و حریم رودخانه ها در این حوزه عملکردی حساسیت های خاصی داشته است تلاش شد تا دستورات قضایی مناسبی در جهت رفع تصرفات، اخذ شود که امیدواریم با حضور مدیر جدید در حوزه شهریار این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

وی ادامه داد: در شهر قدس نیز پرونده های تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها نظیر پرونده شرکت روبیک در دست پیگیری و اقدام است که باید در دوره جدید نیز پیگیری و به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه حدود 60 معدن شن و ماسه در سطح شهرستان وجود داشته است، بیان کرد: این تعداد معادن شن و ماسه تصرفات غیرمجازی را در بستر و حریم رودخانه ها و یا در نزدیک رودخانه به صورت غیرمجاز انجام داده بودند که ضمن برخورد قانونی و جلوگیری از تصرف غیرمجاز، گشت زنی و و رصد مستمر آن ها در دستور کار جدی قرار داشه است.

مدیر پیشین امور منابع آب شهریار اضافه کرد: در حوزه ملارد نیز مساله کیفیت منابع آب زیرزمینی وجود دارد و عمدتا عمق چاه ها در این منطقه به دلیل کاهش سطح منابع آبی، زیاد است و به هر حال سفره فقیری در ملارد وجود دارد و نیاز است تا در این منطقه برخورد با چاه های غیرمجاز با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی با بیان اینکه همواره حجم کار در این امور به دلیل مساحت و جمعیت حوزه بالا بوده است، گفت: در امر پر کردن چاه های غیرمجاز پس از آب تهران بزرگ و طی دو سال اخیر همواره جایگاه دوم و یا سوم به امور آب شهریار اختصاص داشته و در زمینه جلوگیری از تصرفو تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها نیز کارهای مهم و خوبی انجام شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در جایگاه جدید در خدمت همه همکاران عزیز هستیم و امیدوارم که در این جایگاه برای شرکت آب منطقه ای تهران مفید باشم. همچنین نیاز به تاکید است که همکاری و هماهنگی که دوستان طی دوسال با اینجانب داشتند با مهندس حامی فرد هم داشته باشند. موفقیت شهرستان، موفقیت همه ماست و باید همه با همدلی، در جهت اهداف سازمانی حرکت نماییم.

مهندس "محمدرضا خانیکی" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران نیز در این نشست گفت: مهندس حبیبی در سمت جدید در شرکت، مسوولیت سنگین و استانی را بر عهده گرفته اند که با توجه به اینکه مدیریت منابع آب یک مدیریت از نزدیک است و در آخر سال نیز قرار داریم، بنابراین، نیاز بود تا مدیریت جدید را سریعا انتخاب نماییم.

وی تاکید کرد: منابع آب در حوزه ای ارزشمند می شود که در آن حوزه، جمعیت زیادی وجود داشته باشد و این بارگذاری جمعیتی غیرمعقول باشد. در چنین شرایطی، با توجه به اینکه مصارف منابع آبی موجود، مشخص شده و برای آن برنامه ریزی شده است، تامین آب بسیار سخت و دشوار خواهد بود، به خصوص در حوزه ای که دومین جمعیت استان تهران را به خود اختصاص داده؛ بنابراین، تامین آب شرب در چنین حوزه ای بسیار سخت و دشوار است.

خانیکی اظهار کرد: تمام فشار اکنون بر منابع زیرزمینی است و مشکلات فراوانی در سطح حوزه شهریار وجود دارد. پدیده فرونشست زمین، کیفیت آب و پایین رفتن سطح منابع آبی شرایط را در سطح شهریار سخت کرده است، بر همین اساس، حوزه جنوب غرب بسیار از نظر منابع آبی پر اهمیت است.

وی یادآور شد: در طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی که به عنوان یک پروژه ملی در کشور مطرح است، یک یا دو دشت پایلوت برای هر استان در نظر گرفت شده و در استان نیز دشت های تهران-شهریار و ورامین انتخاب شده اند. این انتخاب بر اساس وضعیت تقاضا در حوزه، منابع موجود آبی و کسری مخزن آب های زیرزمینی صورت گرفته است.

خانیکی تصریح کرد: دشت شهریار سالانه نزدیک به 65 میلیون مترمکعب کسری مخزن دارد و انتخاب دشت های پایلوت در استان تهران، با دقت لازم انجام شده است. البته دشت ورامین وضعیت بدتر و بحرانی تری دارد.

وی با اشاره به پروژه هایی که در طرح احیاء و تعادل بخشی باید اجرایی شوند، گفت: قرار است تعداد مشخصی از چاه های غیرمجاز مسدود شود، اکیپ های گشت و بازرسی فعال و یا تقویت شوند، پایش مداوم منابع آبی صورت گیرد و چاه های غیرمجاز و مجاز بازدید و تعیین تکلیف شوند، تغذیه مصنوعی اجرا شود که در دشت شهریار از قبل انجام شده، همچنین نصب کنتورهای هوشمند برای چاه های مجاز اجرا گردد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه دولت در این شرایط بی پولی، 350 میلیارد تومان در سطح کشور به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی اعتبار تخصیص داده است، تاکید کرد: این مساله، اهمیت منابع آب زیرزمینی و حفاظت از آن را نشان می دهد و حیف است که با این شرایط که توجه و تاکید دولت را نیز دنبال خود دارد، اجرای طرح با کمبود و یا به کندی انجام شود.

وی در پایان با قدردانی از تلاش ها و خدمات مهندس حبیبی، مهندس "محسن حامی فرد" را به عنوان سرپرست جدید امور منابع آب شهریار معرفی و حکم وی را به او اهدا کرد. 

کد خبر: 1263
  تاریخ خبر : 10 دی 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 10 دی 1394
 کاربر روابط عمومی
 1942
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 91
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 33,463
  • بازدید دیروز : 32,460
  • کل بازدید : 9,760,027
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 19:55:29
  • شناسه IP شما : 18.117.142.248

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751