|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آیین معارفه مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران برگزار شد

آیین معارفه مدیر جدید دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران امروز (دوشنبه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، آیین معارفه مدیر جدید و تکریم از مدیر پیشین دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران امروز (دوشنبه) با حضور معاون حفاظت و بهره برداری، مدیر دفتر حقوقی، مدیر هماهنگی امورات آب، مدیر دفتر حفاظت از منابع آب، مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی، مدیر جدید و پیشین دفتر مهندسی رودخانه ها، مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران و مدیران و کارشناسان این حوزه در محل سالن کنفرانس معاونت حفاظت و بهره برداری برگزار شد.


دفتر مهندسی رودخانه ها یکی از پرکارترین دفاتر شرکت آب منطقه ای تهران

در این نشست مهندس "محمدرضا خانیکی" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره سختی ها و دشواری های کار در دفتر مهندسی رودخانه اظهار کرد: این دفتر یکی از پرکارترین دفاتر شرکت آب منطقه ای تهران است و پیگیری ها و استعلامات متعدد مراجع نظارتی که بیش از 90 درصد مکاتبات این دفتر را تشکیل می دهد یکی از دلایل اهمیت جایگاه دفتر مهندسی رودخانه هاست.

خانیکی تصریح کرد: مهندس کریم خانی که تا پیش از این به عنوان مدیر این دفتر فعالیت داشتند یکی از معدود مدیرانی هستند که به مسائل از دیدگاه سیاسی یا مدیریتی نگاه نمی کردند و مسائل حوزه رودخانه ها و مهندسی آن را از دیدگاه کارشناسی بررسی و مطرح می کردند و در هیچ جلسه و یا برنامه ای نبوده است که غیر از این دیدگاه را از ایشان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه حضور مهندسی کریم خانی در حوزه طرح و توسعه به عنوان مجری طرح های مهندسی رودخانه باید کمک بیشتر و بهتری به دفتر مهندسی رودخانه بدهد، گفت: کمک و همکاری ایشان در طرح های مهندسی رودخانه با توجه به تجریه و تخصص ایشان در دفتر مهندسی رودخانه می تواند به پویایی این دو حوزه کمک نماید.

وی تاکید کرد: حساسیت ها و نگاه تیزبین دستگاه های نظارتی و قضایی در بخش آب های سطحی بسیار افزایش یافته و این جای خوشحالی دارد. به همین دلیل باید در جهت تقویت دفتر مهندسی رودخانه ها به شکل ممکن قدم برداشته شود.

خانیکی همچنین یادآور شد: مهندس کریم خانی آغازگر فعالیت ها و برنامه هایی هستند که بسیار خلاقانه و کارآمد بوده است و توانسته بسیاری از چالش های موجود در این حوزه را یا حل کند و یا برای آن راه حلی ارائه دهد. امروز جایگاه دفتر مهندسی رودخانه ها در سطح کشور ارزشمند است و مهندسی کریم خانی به ارتقای این حوزه حتی در کشور کمک شایانی کرده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت:  دغددغه این شرکت در بخش طرح های مهندسی رودخانه ها است که به دلیل درگیری و حجم بالای امور در دفتر مهندسی رودخانه ها مهندس کریم خانی در این بخش کم رنگ تر حضور داشتند که با بازگشت ایشان در این طرح امیدواریم طرح های خلاقانه و خوب ایشان ادامه یابد.

خانیکی تصریح کرد: یکی از کارهای شایسته ای که در دو سال گذشته کلید خورده و الگویی برای کل کشور شده است، بخش مغفول مانده قانون یعنی اجاره حریم و بستر است که کارهای خوبی در این حوزه انجام شده و شیوه نامه آن بسیار دقیق و مهندسی شده تدوین گردیده است.

وی ادامه داد: نزدیک شدن دفتر حقوقی و دفتر مهندسی رودخانه ها و تشکیل کارگروهی در همین زمینه کمک قابل توجهی در حل مسائل حقوقی و اجرایی رودخانه ها داشت و نزدیک شدن دیدگاه هر دو دفتر کمک خوبی کرد. در بانک اطلاعاتی آب های سطحی نیز قدم های خوبی برداشته شده که امیدواریم با حضور مهندس زنگویی این روند و کارهای خلاق و خوبی که در دو سال اخیر پی ریزی شده ادامه یابد و پیشرفت نماید.

خانیکی سازماندهی در دفتر مهندسی رودخانه ها را یکی دیگر از دستاوردهای دو سال اخیر در این حوزه ذکر کرد و افزود: به مدد مدیریت خوب مهندس کریم خانی سازماندهی مناسبی در این دفتر صورت گرفت و همه واحدها و بخش های زیرمجموعه با برنامه ریزی دقیق و کارآمد به انجام امور می پردازند. همچنین ساماندهی رودخانه ها و تعیین تکلیف برای بسیاری از پرونده های گذشته در این دو سال به خوبی انجام شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در دفتر مهندسی رودخانه ها، مهندس "حسین زنگوئی" را به عنوان مدیر این دفتر معرفی کرد و گفت: مهندس زنگویی تجربه، تخصص و کارامدی بسیار زیادی داشتند و با مشورت هایی که شد به عنوان فرد اصلح برای مدیریت این دفتر انتخاب شدند. خوشبختانه ایشان مدیری هستند که در بخش های مختلف مرتبط با مهندسی رودخانه ها فعالیت های شاخص و ارزنده ای داشته اند و در مدیریت اداره آب شمیرانات و حوزه صف نیز تجربه خوبی کسب کردند که همین امر به مدیریت ایشان در حوزه جدید کمک خواهد کرد.


دفتر مهندسی رودخانه ها کارهای صف انجام می دهد 

مدیر پیشین دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای تهران نیز در این نشست، در سخنانی با بیان اینکه بیش از 60 هزار پرونده در سطح امورات وجود دارد که دفتر مهندسی نیز در آن ها درگیر است، اظهار کرد: بیش از 80 تا 90 درصد وقت و حجم کارهای دفتر مهندسی رودخانه ها به پاسخگویی استعلامات دستگاه های نظارتی و ارباب رجوع اختصاص می یابد که این وضع ما را از بسیاری از وظایف و برنامه های مورد نظر دور می کند.

مهندس "محمدعلی کریم خانی" با اشاره به چهار ضعف عمده در این حوزه تصریح کرد: کارهای این دفتر به گونه ای است که در یک طرف بعد عمومی و در طرف دیگر حق الناس مطرح است و همین امر حرکت بر لبه یک تیغه است و کارهای بسیار خطیر و حساسی در این حوزه وجود دارد. یکی از ضعف ها انجام فعالیت ها و امور سنگین صف و پاسخ به استعلامات است که ما را از برنامه ریزی دور می کند و شاید این فعالیت ها باید به امور آب در شهرستان ها محول می شد که متاسفانه اتفاق نیفتاد.

کریم خانی سپس اظهار کرد: مساله دوم بانک اطلاعاتی منابع آب سطحی است که این مساله بسیار با اهمیت است. با وجود کارهای خوبی که توسط دوستان در این حوزه انجام شده است اما هنوز آنچه که انتظار می رفت عملیاتی نشده و راه درازی تا رسیدن به هدف اصلی باقی است. به همین دلیل باید این بخش تقویت شود.

وی ادامه داد: مساله سوم اجاره بستر است که رویکرد ما کاهش تقابل و درگیری با مردم و دستگاه ها در عین اجرای قانون و ایفای نقش حاکمیتی است. اگر بتوان این مساله را در سطح استان فعال و اجرایی کرد بسیاری از چالش ها و مراجعات کاهش خواهد یافت. البته شیوه نامه اجاره بستر با تلاش های بسیار زیاد دوستان و همکاران تدوین شده است و اکنون شرکت آب منطقه ای تهران در این عرصه در سطح کشور پیشتاز است اما در عرصه عمل تا موفقیت فاصله دارد.

کرم خانی با اشاره به چالش چهارم در دفتر مهندسی رودخانه نیز گفت: مساله مهم پویایی و فعال بودن طرح مهندسی رودخانه ها است که بازوی دفتر مهندسی است، متاسفانه در دو سال گذشته به دلیل حجم بالای کارها این طرح کم رنگ و کم تحرک شده است و فرصت برنامه ریزی و عمل را نداشته است. بنابراین اگر قرار باشد در این طرح فعالیت نمایم امید دارم که نقش موثر و مفیدی داشته باشم.

وی در پایان از تلاش ها و همدلی همکاران دفتر مهندسی رودخانه ها قدردانی کرد.


تدوین نقشه دقیق آب های سطحی استان تهران در دستور کار قرار دارد.

مهندس "حسین زنگوئی" مدیر جدید دفتر مهندسی رودخانه ها نیز در این نشست بیان کرد: این دفتر یکی از پرمسغله ترین دفاتر شرکت آب منطقه ای تهران است و به نوعی تمامی استعلامات مورد نیاز در آب های سطحی از این دفتر انجام می شود و به همین دلیل همکاران این بخش وقت بسیاری برای پاسخگویی به این استعلامات و پاسخ دادن به ارباب رجوع از دست می دهند.

زنگوئی بیشتر فعالیت ها و برنامه های این دفتر را جدید و خلاقانه عنوان کرد و گفت: باید گفت در این حوزه انقلابی در مقایسه با گذشته اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: آنچه که امروز می تواند ما را از بحران خارج نماید برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی است که یکی از اهداف این دفتر خواهد بود.

زنگوئی همچنین تصریح کرد: اعمال حاکمیت در رودخانه ها از طریق نقشه های مصوب و دقیق که از سوی این دفتر طراحی و انجام می شود، صورت خواهد گرفت و به همین دلیل باید این نقشه ها بسیار دقیق و جامع بوده تا کارشناسان، حتی در ادارات و امورات آب بتوانند با مراجعه به آن ها پاسخ استعلامات را ارائه کنند. قطعا این امر می تواند به کاهش مراجعات کمک شایانی نماید.

وی ادامه داد: امروز اتفاقی که افتاده به خصوص در استان تهران، مساله ارزش زمین، توسعه بیش از حد و افزایش جمعیت است، بنابراین هیچ رودخانه و مجاری آب سطحی در استان وجود ندارد که از دست اندازی و تجاوز به آن در امان مانده باشد. باید در این بخش با نگاه مهندسی وارد شویم و آن را ساماندهی کنیم.

زنگوئی در پایان همکاری و تعامل نزدیک با گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب را با اهمیت دانست و گفت: انتظار داریم همکاری این دو حوزه بیشتر شود چراکه در هر نشست و یا چالشی که در رودخانه ها و آب های سطحی وجود دارد مساله کیفیت و محیط زیست مطرح است و باید این دو بخش همکاری های خود را بیشتر کنند.


کد خبر: 1073
  تاریخ خبر : 11 خرداد 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 11 خرداد 1394
 پرسنل شرکت
 1435
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 50
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 9,968
  • بازدید دیروز : 28,285
  • کل بازدید : 9,861,682
  • آخرین به روزرسانی : 11 اردیبهشت 1403 13:11:15
  • شناسه IP شما : 18.191.157.186

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751