|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

خانیکی: حساسیت کشوری نسبت به منطقه شمیرانات بسیار زیاد است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: حساسیت شمیرانات نه تنها استانی بلکه کشوری است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "محمدرضا خانیکی" امروز (دوشنبه) در آیین تکریم و معارفه مدیران قدم و جدید اداره منابع آب شمیرانات اظهار کرد: مساله ارزش زمین، تامین آب شرب تهران و اینکه بیشترین طول مجاری آب های سطحی و مهمترین رودخانه ها در این منطقه وجود دارد از جمله دلایل اهمیت و حساسیت شمیرانات است.

خانیکی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با برخورد جدی با زمین خواری در کشور، گفت: پس از این سخنان، بسیاری از دستگاه های، اجرایی، نظارتی و قضایی در این حوزه وارد شدند و به خصوص دستگاه قضایی با جدیت و با یک برنامه ریزی جدی وارد این مساله شد.

وی با بیان اینکه شمیرانات نه تنها در حوزه ستادی شرکت آب منطقه ای تهران بلکه در کل کشور و در سطوح بالای مدیریتی کشور جایگاه و حساسیت ویژه ای دارد، تصریح کرد: این حوزه بسیار با اهمیت است. مساله ارزش زمین، تامین آب شرب تهران و اینکه بیشترین طول مجاری آب های سطحی و مهمترین رودخانه ها در این منطقه وجود دارد از جمله دلایل اهمیت و حساسیت شمیرانات است.

وی تاکید کرد: بنابراین حوزه ستادی شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان اولویت نخست اقدامات خود به این شهرستان نگاه می کند و تلاش خواهد کرد تا با حمایت کامل از این اداره آب پشتیبانی نماید.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران همچنین گفت: باید دقت شود که کمترین کوتاهی و یا کندی در انجام امور به خصوص پاسخگویی به ارباب رجوع و مردم و دستگاه های دولتی و حاکمیتی صورت نگیرد. خوشبختانه تا به امروز در این بخش مشکلی وجود نداشته و اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفته است.

خانیکی در ادامه با بیان اینکه حجم قابل توجهی از تجاوز و تصرف در حریم و بستر رودخانه ها در شمیرانات صورت گرفته است، تاکید کرد: با نگاه و تلاش ویژه ای که در سال های اخیر به این منطقه شده است، پیشگیری و جلوگیری از تخلفات جدید در دستور کار قرار داشته تا ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه انجام نشود. 

خانیکی یادآور شد: اتفاق ارزشمند و بسیار خوبی که در دو سال اخیر و بامدیریت مهندس زنگویی در شمیرانات اتفاق افتاد، تثبیت جایگاه اداره منابع آب این شهرستان است که توانستیم جایگاه واقعی و حاکمیتی آب را در منطقه اعمال نماییم و بستر و ظرفیت مناسبی برای اقدامات حاکمیتی فراهم شده است تا جایی که اقدامات صورت گرفته مورد تقدیر مقامات استانی و کشور قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: مساله بعدی، همکاری و همدلی اداره منابع آب شمیرانات با دستگاه های اجرایی و نظارتی استکه در عین اجرای قانون و اعمال حاکمیت آب در منطقه تعامل نزدیک و سازنده ای با دستگاه ها صورت گرفته و همین امر به حل بسیاری از مشکلات و چالش ها کمک کرده است.

خانیکی سپس با اشاره به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در کشور از سال جاری، اظهار کرد: در این طرح ملی که از سال 94 در استان تهران نیز به اجرا در می آید، پروژه های مختلفی دیده شده که یکی از آن ها تقویت اکیپ های گشت و بازرسی است که باید 30 اکیپ در سطح استان راه اندازی شود. بر همین اساس، تلاش خواهیم کرد تا از این ظرفیت برای آب های سطحی که شمیرانات بیشترین معصل را در این حوزه دارد، استفاده شود.

وی تاکید کرد: هدفمندی و انجام وظایف بر اساس برنامه دقیق و مشخص باید سرلوجه کارها و فعالیت های نیروهای گشت و بازرسی باشد و اصولا هیچ اقدام بی برنامه در این بخش نباید انجام شود.

خانیکی ادامه داد: شاید بیشتر مشکلات آبی در شمیرانات مرتبط با آب های سطحی و تخلفاتی باشد که در این بخش اتفاق افتاده اما آب های زیرزمنی بسیار ارزشمند هستند و به همین دلیل نباید این بخش مغفول بماند. آب های زیرزمینی باید با جدیت و حساسیت همیشه رصد شوند و از آن ها به خوبی حراست و حفاظت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه ویژه حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران به شهرستان ها گفت: در تلاش هستیم تا با توجه به حجم بالای کار به خصوص در سال جاری که طرح احیاء و تعادل بخشی اجرا می شود، از نظر رسیدگی به امور همکاران اقداماتی انجام شود. افزایش حقوق و مزایای همکاران امور و ادارت آب شهرستان ها تا 20 درصد و اهدای وام های مختلف موجود به صورت برنامه ریزی شده و توزیع آن بر اساس حجم فعالیت ها و حوزه عملکرد امور در برنامه این معاونت قرار دارد.

خانیکی سپس با معرفی مهندس غفاری به عنوان سرپرست جدید اداره منابع آب شمیرانات بیان کرد: ایشان حداقل پنج سال به عنوان مدیریت نمایندگی شرکت در بخش رودبار قصران انجام وظیفه کرده اند و در گروه مهندسی رودخانه های شرکت نیز فعالیت های خوبی داشته اند، لذا با توجه به تخصص، تجربه و سابقه بسیار بالا و خوب ایشان و همچنین اخلاق کاری و مدیریتی که در ایشان وجود دارد، به عنوان مدیر جدید اداره منابع آب شمیرانات معرفی می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با سابقه درخشان و تجربه مهندس غفاری، اداره منابع آب شمیرانات بیش از پیش نقش حاکمیتی خود را ایفا نموده و پیشرفت های قابل توجهی در برخورد با تخلفات و تصرفات صورت گرفته در منابع آبی و آزادسازی رودخانه ها داشته باشد.

خانیکی در پایان با تقدیر از مدیر پیشین این اداره و تلاش های همکاران و کارشناسان اداره منابع آب شمیرانات اظهار کرد: پاسخگویی به موقع و دقیق به ارباب رجوع نباید فراموش شود چراکه این موضوع پاشنه آشیل فعالیت های و برنامه های شرکت آب منطقه ای تهران است و بنابراین به هیچ عنوان نباید پاسخگویی به یک پرونده و یا استعلام به تاخیر بیفتد. 

کد خبر: 1072
  تاریخ خبر : 11 خرداد 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 11 خرداد 1394
 پرسنل شرکت
 816
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 37
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,988
  • بازدید دیروز : 28,285
  • کل بازدید : 9,856,702
  • آخرین به روزرسانی : 11 اردیبهشت 1403 13:11:15
  • شناسه IP شما : 3.129.23.30

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751