|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

زنگویی: شمیرانات مرکز زمین خواری کشور است

مدیر پیشین اداره منابع آب شمیرانات گفت: شهرستان شمیرانات مرکز زمین خواری و تخلف در منابع آب سطحی در کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "حسین زنگویی" امروز (دوشنبه) در جریان آیین تکریم مدیر پیشین و معرفی مدیر جدید اداره منابع آب شمیرانات با بیان این مطلب اظهار کرد: این شهرستان با توجه به شرایط خاص خود مرکز زمین خواری کشور است به همین دلیل جایگاه اداره آب شمیرانات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به شکلی عمل شود که این جایگاه بیش از پیش تقویت گردد.

زنگویی با بیان اینکه شمیرانات مرکز زمین خواری در کشور است گفت: این شهرستان بالاترین ارزش افزوده زمین در کشور را دارد و متاسفانه در این زمینه جنگی برای تصاحب زمین های بیشتر در جریان است که کار در چنین شرایطی نیازمند حمایت و پشتیبانی سازمانی و حقوقی است. البته در دو سال اخیر پیشرفت های خوبی در زمینه برخورد با تخلفات صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه حجم تخلفات در این شهرستان بسیار بالا است و بنابراین حساسیت های زیادی در این شهرستان وجود دارد.

زنگویی با اشاره به عملکرد اداره منابع آب شمیرانات در دو سال اخیر تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعات آب های زیرزمینی و ساماندهی اطلاعات و پرونده های موجود در این بخش از کارهای مهم اداره منابع بوده است که سبب تسهیل امور و پاسخگویی به مراجعین شده است.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف چاه های آبفا، ساماندهی و تعیین تکلیف چاه های سایر دستگاه ها و اخذ و دریافت خسارت به آبخوان از تعدادی از دستگاه های دولتی از جمله کارهای مهم در این مدت بوده است.

مدیر پیشین اداره منابع آب شمیرانات سپس به عملکرد این اداره در بخش آب های سطحی نیز اشاره کرد و گفت: در آب های سطحی نیز چه در بخش استعلام و چه در بخش تخلفات کارهای خوبی انجام شده است. رسیدگی و توجه به ارباب رجوع و سرعت بخشی به امور وی در عین دقت و بر اساس بانک اطلاعاتی موجود از کارهای مهمی بوده که انجام شده است.

زنگویی ادامه داد: با تلاش هایی که شده است، بانک اطلاعاتی در بخش پاسخ به استعلام ها به روز شده است و با این روش زمان پاسخگویی کاهش یافته است.

زنگویی با اشاره به بخش تخلفات آب های سطحی نیز تصریح کرد: تمرکز اداره آب شمیرانات بر پیشگیری است که این امر نیازهای خود را دارد. بر همین اساس تلاش شده تا منابع انسانی و تجهیزات از جمله اکیپ گشت و بازرسی تقویت شود که با همکاری مدیریت ستاد شرکت آب منطقه ای تهران این دغدغه و نیاز تا حدودی برطرف شده است. تلاش کردیم در امر پیشگیری همواره به روز و بر اساس برنامه منظم عمل نماید.

وی همچنین یادآور شد: در این زمینه (تخلفات) نیز تشکیل بانک اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت و تمامی مراحل یک پرونده مستندسازی و بر طبق دستورالعمل مشخص انجام می شود.

وی سپس به تخریب مستحدثات غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: این حوزه به دو بخش مهم یعنی حقوقی و بخش فنی تقسیم می شود که در هر دو بخش حجم کار بسیار بالا است و باید تلاش شود تا در ادامه، نظم و سرعت در عین دقت در این بخش ها رعایت گردد.

زنگویی با بیان اینکه حجم تخلفات در این بخش بسیار بالا است، گفت: در رودبار قصران و یا لواسان پرونده های زیادی وجود داشت که برخی از آن ها به زمان های دور باز می گشت که در این مدت تلاش شد تا به آن ها رسیدگی شده و تعیین تکلیف شوند. 

وی تاکید کرد: تخلفاتی در گذشته در ادارت دولتی مثل اداره ثبت و یا بخشداری ها صورت گرفته بود و سندهای غیرقانونی برای افراد متخلف صادر و اجازه تجاوز و تصرف در حریم و بستر منابع آب داده شده بود که این اداره با جدیت و بر اساس قانونی با بسیاری از تخلفات برخورد کرد. خوشبختانه این اداره توانسته است با عملکرد خود ضمن تقویت جایگاه خود و نقش حاکمیت آب در منطقه سازمان ها و دستگاه های نظارتی، قضایی و دولتی را با خود همراه کند تا جایی که گاهی مطالبه این عزیزان نسبت به برخورد با تخلفات از ما جدی تر و بیشتر می شود.

زنگویی در پایان با تقدیر از همکاران و کارشناسان اداره آب شمیرانات اظهار کرد: این عزیزان همواره در جهت اجرای قانون، پاسخگویی درست، سریع و دقیق همراه با احترام به ارباب رجوع و همدلی و همکاری در تمامی امور به مدیریت مجموعه کمک نموده اند که جای قدردانی دارد. امیدوارم مدیریت آینده برخی از پرونده های مهم شهرستان شمیرانات از جمله رودخانه زردبند را پیگیری و به سرانجام برساند. 

کد خبر: 1071
  تاریخ خبر : 11 خرداد 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 11 خرداد 1394
 پرسنل شرکت
 1165
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 34
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 8,799
  • بازدید دیروز : 28,285
  • کل بازدید : 9,860,513
  • آخرین به روزرسانی : 11 اردیبهشت 1403 13:11:15
  • شناسه IP شما : 3.145.178.157

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751