|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به منظور آمادگی مقابله با سیلاب احتمالی انجام شد؛

برگزاری اولین و دومین جلسه ستاد مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه ای تهران در سال 1403

در پی اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنـی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه (۵ فروردین ماه ) لغایت سه شنبه ( ۷ فروردین ماه) در استان تهران، دومین جلسه ستاد مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه ای تهران به فاصله کمتر از 24 ساعت از نخستین جلسه ستاد در سال جاری به منظور آمادگی و هماهنگی مقابله با شرایط اضطراری و مخاطرات احتمالی با حضور معاونین، مدیران و کارشناسان دفاتر مربوطه در ساعت 5:30 صبح روز دوشنبه مورخ 6 فروردین ماه تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در این جلسه "راماحبیبی" سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت بارش ها ، تصریح کرد: تمامی دفاتر مربوطه شرکت جهت مقابله با مخاطرات احتمالی ناشی از افزایش میزان بارش ها، در آماده باش کامل هستند.

حبیبی در ادامه با تاکید بر اینکه تدابیر لازم به منظور مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است، افزود: به منظور افزایش میزان آمادگی جهت مقابله با حوادث احتمالی، گزارش بارندگی ها به صورت برخط و لحظه ای به مجموعه معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت و مدیران امورهای منابع آب به ویژه در شهرستان های شمالی و شمال شرقی اعلام می گردد.

همچنین در این جلسه "داوود خطیب" معاون برنامه ریزی شرکت با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای تهران به دستور معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در آماده باش کامل قرار دارد، گفت: اینجانب به همراه تعدادی از کارشناسان شرکت از روز 5 فروردین همزمان با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، به صورت دائمی در سازمان حضور داشته و به طور مستمر کلیه مراکز و تاسیسات را مورد رصد قرار داده ایم.

در ادامه "غلامحسین محمدی" رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت نیز ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان، گفت: : دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت جهت مقابله با مخاطرات احتمالی ناشی از بارش ها طی روزهای پنجم تا هفتم فروردین ماه، در آمادگی کامل قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام سطح نارنجی سازمان هواشناسی، مدیران و کارشناسان دفاتر مربوطه با برگزاری جلسات مستمر در خصوص تبادل اطلاعات و افزایش میزان آمادگی و هماهنگی جهت مقابله با هر گونه مخاطرات احتمالی اقدام نمودند و تا پایان شرایط اضطراری در حالت آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

"حسن زحمتکش" مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت نیز در این جلسه از نصب بنرهای هشدار سیل و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و محل های پر خطر خبر داد و تصریح کرد: اکیپ های گشت و بازرسی در مناطق پر خطر و شهرستان های درگیر با سامانه، به طور مستمر در حال سرکشی و رصد مناطق بوده و به شهروندانی که قصد اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و محل های پر خطر را دارند به صورت حضوری هشدار می دهند.

وی افزود: اطلاعات مربوطه به صورت مستمر از طریق مدیران امور آب شهرستان های شمالی و شمال شرقی استان (تهران بزرگ، شمیرانات، پرند، شهریار، لواسانات، دماوند و فیروزکوه) به فرمانداری ها جهت مقابله با وقوع سیلاب احتمالی ارسال می گردد.

همچنین در این جلسات، "علیرضا ارسطویی" مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی ضمن ارائه گزارشی از میزان حجم سدهای استان تهران، اظهار کرد: مخازن سدهای پنجگانه استان تهران، با توجه به کمبود حجم، آمادگی ذخیره سیلاب های احتمالی را دارند و تنها مورد قابل توجه، مشکل بحث کدورت حاصله از روان آب ها خواهد بود که با اطلاع رسانی به همکاران حوزه آبفا پیگیری و مرتفع گردیده است.

"علیرضا مجیدی" رییس گروه مطالعات آب های سطحی شرکت نیز ضمن تشریح مشخصات کامل سامانه و نحوه فعالیت آن در مناطق تحت تاثیر آن، از اطلاع رسانی به واحد های مختلف خبر داد و افزود: اندازه گیری میزان سیلاب های احتمالی توسط 5 گروه اصلی و یک گروه کمکی مستقر در کلیه تاسیسات و مناطق انجام شده و اطلاعات و داده های مربوطه بلافاطله پس از جمع آوری توسط کارشناسان به ستاد مخابره خواهد شد.

گفتنی است در طی این جلسات اعضای حاضر به بررسی لحظه ای بارش ها و وضعیت مناطق حادثه خیز پرداخته و در خصوص اتخاذ بهترین تصمیمات جهت مقابله با سیلاب احتمالی به بحث و تبادل نظر پرداختند. همچنین وظایف هر کدام از دفاتر به آن ها اعلام گردید.

کد خبر: 6653
  تاریخ خبر : 6 فروردین 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 7 فروردین 1403
 شیخ الاسلامی
 3113
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 69
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 14,127
  • بازدید دیروز : 32,460
  • کل بازدید : 9,740,691
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 09:04:43
  • شناسه IP شما : 3.145.59.187

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751