|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

هفته دولت/ اسدی: فرهنگ مصرف آب باید در تمامی بخش ها نهادینه شود

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به شرایطی که امروز کشور و به ویژه استان تهران با آن مواجه است، مدیریت مصرف آب و فرهنگ استفاده درست آب در تمامی بخش ها باید نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "جواد اسدی" روز چهارشنبه 5 شهریورماه 93 در چهارمین روز از هفته دولت با بیان این مطلب و با تبریک فرارسیدن هفته دولت، اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان متولی تولید آب شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات در استان در جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در تمامی این بخش ها عزم جدی دارد و تلاش های خوبی نیز انجام داده است.

اسدی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح دانش آموزی نجات آب یا داناب که از سال 1389 به صورت یک طرح آزمایشی و با هدف قراردادن دانش آموزان پایه راهنمایی آن زمان، راه اندازی شد، کارهای مطالعاتی و عملیاتی خوبی در استان تهران انجام شده است، گفت: دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در این زمینه رایزنی های زیادی با سازمان های مختلف انجام داد و برنامه عملیاتی را تدوین نموده است.

وی با بیان اینکه ارتباط نزدیکی با آموزش و پرورش در طی سال های اخیر صورت گرفته است و بسترسازی لازم برای مسوولان آن دستگاه انجام شده، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفت، قرار است تا انتهای شهریورماه امسال، تفاهم نامه اجرای طرح ملی داناب در استان تهران با آموزش و پرورش شهر تهران مبادله و رسماً این طرح برای سال تحصیلی جدید اجرایی شود.

اسدی در ادامه، به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دستگاه های اجرایی استان  تهران که در محل استانداری تهران در حال برگزاری است اشاره کرد و افزود: شرکت آب منطقه ای تهران با حضور در این نمایشگاه که تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، گوشه ای از دستاوردها و طرح های عمرانی بزرگ خود را به نمایش عمومی گذاشته است. در همین زمینه، طرح های انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود، طرح انتقال پساب از تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین و طرح انتقال آب از سد تنظیمی امیرکبیر به تهران و تصفیه خانه ششم به صورت بروشور، کلیپ و تیزر در نمایشگاه ارائه شده است.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه کتابچه ای در زمینه فرهنگ سازی مصرف با عنوان 40 راهکار پیشنهادی مدیریت مصرف آب که به صورت عمده در شرب و کشاورزی تهیه شده است، در اختیار سازمان ها و ارگان های مختلف و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین در زمینه طرح داناب نیز معرفی و اطلاع رسانی می شود.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری نشست مشترک با شرکت رایتل و بانک صادرات خبر داد و اظهار کرد: با توجه به دغدغه هایی که همواره این دفتر داشته است و در دو سال اخیر به دلیل کاهش شدید منابع آبی و بارش ها و ادامه روند خشکسالی ها، بیشتر هم شده است، نشست مشترکی با مدیران شرکت رایتل انجام شد که نتیجه آن می تواند در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی موثر مدیریت مصرف آب، برای انواع مخاطبین و گروه های سنی در استان تهران مفید باشد.

اسدی همچنین به همکاری با روابط عمومی شهرداری تهران به عنوان سازمان متولی مدیریت شهری پایتخت اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر با شهرداری تهران نیز تعاملات خوبی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم در زمینه فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و این موضوع که تهران با کمبود آب روبرو است، گام مشترک و موثری برداریم.

وی اضافه کرد: به هر حال این دغدغه وجود دارد که با توجه به اهمیت آب در تهران و انواع مصرفی که به شکل فزاینده صورت می گیرد، کارهای جدی باید صورت گیرد. در نتیجه شرکت آب منطقه ای تهران در تلاش است تا در زمینه فرهنگ سازی گام برداشته و با سازمان ها و نهادهای ذیربط تعامل نماید.

اسدی در پایان تصریح کرد: ما از تمام مردم و نهادهای مختلف شامل دولتی و غیردولتی دعوت می کنیم تا در صورتیکه می توانند ایده و یا ظرفیت هایی برای فرهنگ سازی در مدیریت مصرف آب در بخش های شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات معرفی نمایند ، همکاری و تعامل نماییم. متاسفانه علاوه بر مصرف زیاد آب و هدررفت آن در شهر تهران، ریختن زباله و آلوده کردن این نعمت پاک الهی چالش دیگری است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

کد خبر: 695
  تاریخ خبر : 4 شهریور 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 8 شهریور 1393
 پرسنل شرکت
 870
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 57
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 10,605
  • بازدید دیروز : 31,034
  • کل بازدید : 10,007,314
  • آخرین به روزرسانی : 16 اردیبهشت 1403 11:56:55
  • شناسه IP شما : 3.17.68.14

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751