پیام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات
همان گونه که می دانیم، یکی از تحولات عمده عصر حاضر تاثیر و تاثر جوامع مختلف بر فرهنگ، باور و زندگی اجتماعی یکدیگر است، مردم برای ادامه زندگی در جوامع امروز نیازهای تازه ای پیدا کرده اند و چارهای جز سازگاری با شرایط موجود ندارند .انسان امروزی نمیتواند در برابر حوادث اتفاقات و رخدادهای جهانی بیتفاوت باشد؛ چرا که میداند هر رویدادی حتی در دورترین مناطق جهان نسبت به موقعیت مکانیاش میتواند بطور غیر مستقیم و یا مستقیم در زندگی او تاثیر گذار باشد . به این ترتیب انسان امروزی برای ادامه زندگی و موفقیت، نیازمند کسب اطلاعات از جهان پیرامون خود است. در این میان فعالان عرصه روابط عمومی نقشی انکار ناپذیر در انتقال صحیح، دقیق و صادقانه اندیشهها و تحولات سازمان مطبوع خود به افکار عمومی دارند و بی تردید شفافیت در همه ارکان یک ساختار میتواند تاثیرات مثبت و اثر بخشی در روند رو به رشد آنها داشته باشد .
روابط عمومی و ارتباطات، ساز وکار مهم همدلی و همزبانی مردم و سازمان است و کارگزاران روابط عمومی باید مردم داری و مردم مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و برای کسب این مهم باید هوشمندانه و سختکوشانه تلاش کنند. در عصری که آن را عصر دانایی نام نهاده اند، ارتباطات و روابط عمومی، عناصر کلیدی هستند که غفلت از این دو، ما را از دسترسی به دانایی دور می کند.
روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسوولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارد، به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، بر کسی پوشیده نیست و بی دلیل نیست که جهانیان برای ارج نهادن و جلب توجه همگان به جایگاه روابط عمومی، بیست و هفتم اردیبهشتماه مصادف با 16 ماه می میلادی را به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابطعمومی نامگذاری کرده اند.
در ایران نیز روز ملی ارتباطات و روابط عمومی میتواند نقطه عطفی در توسعه و تحول واحدهای روابطعمومی کشور باشد مشروط به آن که نگاه سطحی به فعالیت های روابط عمومی در کشور تغییر کند و جایگاه این واحد استراتژیک به عنوان یک واحد فنی، تخصصی و موثر در سازمان تثبیت شود.
اینجانب فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی به ویژه همکاران پرتلاش روابط عمومی شرکت تبریک عرض میکنم و از خداوند متعال موفقیت روزافزون آن ها را خواستارم.