به منظور ارتقاء ارائه خدمات منابع آبی به ارباب رجوع؛
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ا ی تهران، "علیرضا سنجری نیا" با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای تحقق برنامه های دوم، هفتم و هشتم برنامه جامع اصلاح نظام اداری (دوره دوم) در خصوص پیاده سازی میزخدمت الکترونیکی و ارائه خدمات به ارباب رجوع از طریق میز خدمت الکترونیک در پورتال شرکت، مطابق با مدل مرجع خدمات دولت ، ذینفعان خدمات دستگاه های اجرایی در فرآیند احراز هویت چند مرحله ای ارباب رجوع ، مستلزم دریافت نماد الکترونیکی می باشند.
وی با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که صرفاً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت)، صادر شده و به کسب و کارهای اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا میگردد، تصریح کرد: هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، اعتمادسازی و رسمیتدهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان و جلوگیری از آسیبهای احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.
سنجری نیا صیانت از حقوق مصرف کننده ، ایجاد مسیری امن برای خرید و کسب و کار و شناسایی مالک کسب و کار و امکان مراجعه در صورت بروز اشکال را از جمله اهداف دریافت نماد الکترونیک دانست و افزود: کامل و صحیح بودن اطلاعات خدمات ارائه شده، واضح بودن فرآیند خدمت و استرداد پول، محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی مشترکین، امکان شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف با مراجعه به مراجع قانونی و تائید امنیت سایت توسط یک موسسه و مرکز ملی اعتماد (که در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.) از دیگر اهداف این نماد می باشد.
مدیر دفتر توسعه مدیریت و فناوری اطلاعات شرکت آب منطقه ای تهران در پایان خاطر نشان کرد: خدمات حفاظت و بهره برداری در ارتباط با منابع آبی و امور مشترکین در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسایی شده و دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد که پس از تکمیل فرآیند پرداخت الکترونیکی و اتصال به بانک قابل بهره برداری خواهد بود.