|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با هدف آشنایی شهروندان با نحوه تامین آب و راهکارهای مدیریت مصرف؛

تورهای آبی و گردشگری یک روزه در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران راه اندازی شد

به منظور بهره مندی و استفاده از ظرفیت گردشگری تاسیسات و ابنیه آبی استان تهران و همچنین آشنایی شهروندان با نحوه تامین آب و راهکارهای مدیریت مصرف، تفاهم نامه ای میان شرکت آب منطقه ای تهران و شرکت گردشگری ژاوه گشت پارسه منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، " سید حسن رضوی" در این مراسم اظهار کرد: سال های متمادی در مجموعه وزارت نیرو تلاش بر استفاده از  امکانات گردشگری تاسیسات و ابنیه آبی استان تهران مطرح شد  و از طرق مختلفی سعی بر اطلاع رسانی  از این امکانات صورت گرفت؛ اما نتایج پرباری در این زمینه حاصل نشد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در قالب برنامه پنجم و ششم دولت  از حرف تبدیل به یک رویکرد شده است،  عنوان کرد: نظر مقام معظم رهبری، دولت و مجلس  و همچنین شرکت های دانش بنیان بر استفاده موثر از طرح های گردشگری قرار گرفته است.

رضوی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری تحت تاثیر قرار گرفت؛ اما اکنون شاهد این موضوع هستیم که کشورهای گردش پذیر به دنبال رفع محدودیت ها با حفظ پروتکل های بهداشتی در این خصوص می باشند و کشور ما نیز در  جهت گردشگری به دلیل داشتن  جاذبه های طبیعی چه در قدمت و چه در سازه های قدیمی، از این بحث مستثنا نبوده  و از بعد گردشگری، علمی و پژوهشی در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

مدیر عامل شرکت با تاکید بر اینکه استان تهران از نظر وسعت جزء استان های کوچک محسوب می شود، افزود:  این استان جاذبه های گردشگری زیادی در بخش آب دارا می باشد و علاوه بر سدهای پنجگانه دارای  رودخانه ها و رود دره هایی است به نحوی که شهرداری تهران  از دهه های گذشته در این امر  ورود پیدا کرده و بسیاری از تفرجگاه ها در کنار این روددره ها بنا نهاده شده است.

وی همچنین اضافه کرد: برگزاری تورهای گردشگری سدها با هدف آموزش و  تشریح چگونگی تامین آب استان تهران تاثیر بسیاری بر نحوه استفاده شهروندان از این مایه حیاتی خواهد داشت و انعقاد این تفاهم نامه باب جدیدی در خصوص استفاده موثر از  سدها و ابنیه آبی استان خواهد بود.

رضوی برگزاری تورهای بدون اسکان در منابع و تاسیسات آبی تحت اختیار شرکت آب منطقه ای تهران و فراهم نمودن بستری مناسب جهت ارتقاء سطح دانش عمومی، علمی ، آموزشی و فرهنگ سازی در راستای حفاظت از منابع آبی استان و مدیریت مصرف منابع آب  را موضوع تفاهم نامه عنوان کرد و یادآور شد: سدهای تحت پوشش  شرکت آب منطقه ای تهران دارای رده حفاظتی و حیاتی بوده و تنها تورهای علمی، آموزشی و تفریحی قابل اجرا می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران دز پایان خاطر نشان کرد: با ایجاد برنامه مدون و همچنین حساسیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توانیم شاهد استفاده بهینه از سرمایه های ملی و حفظ آن ها برای آیندگان باشیم.

"مهدی فروغی" مشاور مدیر عامل شرکت در ادامه این نشست نیز عنوان کرد:  استان تهران تامین آب شرب 20 درصد از جمعیت کشور را  عهده دار می باشد که دستورالعمل و بخشنامه های بالادستی خاصی دارد و تنها می توانیم به دلیل مراقبت از آب شرب تور گردشگری یک روزه داشته باشیم و باید الگوی مصرف آب را در بحث های گردشگری  پیاده سازی نمود.

وی ضمن تاکید بر  محدودیت هایی در سدهای استان تهران از لحاظ تصویربرداری، عکاسی و همچنین مسائل اجتماعی اظهار کرد: در سالی که گذشت  در سدهای  لار و امیرکبیر  در چهار نوبت این تور گردشگری به صورت پایلوت توسط موسسه خانه آب برگزار شد و به دلیل بالابردن  آگاهی مردم بایستی برگزاری این گونه تورها به انبوه می رسید که براین اساس  تفاهم نامه با شرکت ژاوه  گشت پارسه  منعقد گردید.

گفتنی است، امکان سنجی برگزاری تورهای بدون اسکان در منابع و تاسیسات آبی تحت اختیار شرکت آب منطقه ای تهران، فرهنگ سازی و معرفی ظرفیت های علمی، تاریخی، تفریحی و تاسیسات آبی، تولید محتوا و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب با رویکرد گردشگری در مناطق آبی، رعایت استانداردها و حفظ ایمنی و رعایت قوانین زیست محیطی در اجرای تورهای بدون اسکان علمی، آموزشی و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی، به کارگیری ظرفیت های بالقوه و بالفعل حاشیه سدها و سایر منابع آبی استان تهران جهت برگزاری تورهای بدون اسکان، آشنایی و معرفی سدها و سایر منابع آبی استان تهران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری استان و همچنین افزایش ظرفیت اشتغال و توسعه جوامع محلی مناطق و تاسیسات آبی استان تهران در حوزه گردشگری از جمله  اهداف این تفاهم نامه می باشد.

کد خبر: 3927
  تاریخ خبر : 24 خرداد 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 25 خرداد 1399
 روابط عمومی
 680
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 52
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 18,367
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,422,760
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.80.131.164

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751