|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

پايان مرحله نخست تشكيل بانک اطلاعاتی رودخانه ها و مسيل هاي استان تهران

مدیر دفتر مهندسی رودخانه هاي شرکت آب منطقه ای تهران از پايان نخستين مرحله از تشكيل طرح بانک اطلاعاتی رودخانه ها و مسيل هاي حوزه عملکرد اين شركت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس"محمدعلی کریم خانی" امروز چهارشنبه (14 اسفندماه 92) اظهار کرد: كار اجرای طرح بانک اطلاعاتی حفاظت و مهندسي رودخانه در حوزه عملکرد شركت آب منطقه اي تهران از سال91 آغاز شده و مرحله نخست آن كه شامل اطلاعات شناسنامه ای رودخانه های حوزه عملکرد بوده به اتمام رسیده است.

وي مرحله دوم را مرحله ورود اطلاعات پرونده های حفاظت آبهای سطحی به بانک اطلاعاتي ذكر كرد و افزود: تعداد زياد و حجم بالای اطلاعات پرونده آب هاي سطحي به حدی است که باید برنامه چند ساله ای برای تکمیل این بخش از بانک اطلاعاتی در نظر گرفته شود.

كريم خاني بانك اطلاعات حفاظت و مهندسي رودخانه استان تهران را بانك جامع و كاملي توصيف كرد و با بيان اينكه بسياري از اطلاعات مورد نياز در اين بانك جمع آوري خواهد شد، گفت: اين بانك در برگیرنده کلیه اطلاعات، آمار، مشخصات، شناسنامه و نقشه رودخانه های حوزه عملکرد شركت و محتویات کلیدی تمامی پرونده های حفاظت آب های سطحی استان تهران می باشد.

وي با اشاره به اينكه بانک اطلاعات حفاظت و مهندسي رودخانه در محیط نرم افزاری GIS طراحی شده است، تصريح كرد: اين بانك اطلاعاتي شامل دو پایگاه اطلاعات مکانی و توصیفی است که پایگاه اطلاعات مکانی آن شامل نقشه، موقعیت جغرافیایی و مختصات مکانی رودخانه ها و مسيل ها است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه هاي شرکت آب منطقه ای تهران، ادامه داد: پایگاه اطلاعات توصیفی نيز شامل مشخصات فنی رودخانه، مشخصات شناسنامه ای رودخانه ها مانند نام، دبی سیلاب 25 ساله و میزان حریم كمي كيفي رودخانه و غيره مي شود. همچنين مشخصات کامل پرونده های حفاظت آب های سطحی نظیر کلاسه پرونده، نام متقاضی، پلاک ثبتی، نوع کاربری اراضی پلاک، تداخل با بستر و حريم، مرجع استعلام کننده، کارشناس پرونده و اطلاعات ديگري را نيز شامل مي شود.

كريم خاني با اشاره به اينكه قابلیت مهم بانك اطلاعاتي وجود دو پایگاه توصیفی و مکانی و تلفيق آن ها با يكديگر است، خاطر نشان كرد: تلفيق اين دو پايگاه، سرعت دسترسی کارشناسان را به اطلاعات مورد نیاز شامل اطلاعات نقشه ای، فنی و حقوقی از رودخانه ها و پرونده آب هاي سطحي استان تهران بسیار افزايش مي دهد و بنابراين بررسی کارشناسی، تهیه گزارش هاي فنی، همچنين پاسخگویی به ارباب رجوع و پاسخ به استعلام ها را در كمترين زمان امکان پذیر خواهد نمود.

وي تاكيد كرد: در نتيجه مهمترين ويژگي اين بانك اطلاعاتي، كاهش زمینه خطا و اشتباه در پاسخگویی به استعلام ها و افزايش دقت در آ ن ها است.

کریم خانی در ادامه توضیحات خود، افزود: این طرح به صورت پايلوت، در رودخانه "دركه" به عنوان یکی از رودخانه های مهم استان تهران در حال اجرا است و تمامي اطلاعات مربوط به پرونده های حفاظت آب های سطحی این رودخانه كه شامل 38 پرونده مي شود، در قالب فرم هايي توسط کارشناسان دفتر حفاظت شركت آب منطقه اي تهران استخراج و در محیط نرم افزار GIS ثبت و وارد بانک اطلاعاتی شده است.

به گفته كريم خاني بانك اطلاعاتي رودخانه دركه در حال حاضر آماده بهره برداری می باشد.

كريم خاني با اشاره به اينكه تعداد 260 رودخانه و مسيل در سطح استان تهران تاكنون شناسايي شده است، بيان كرد: تا پيش از تفكيك محدوده عملكرد شركت آب منطقه اي تهران از استان البرز، طول کل رودخانه های محدوده عملکرد شركت 2500 کیلومتر بوده كه با جدا شدن از شركت آب منطقه ای البرز این ميزان به حدود 1600 کیلومتر رسیده است. همچنين، 800 کیلومتر طول تقریبی مسیل هايي است كه در محدوده استان شناسایی شده است.

وي در پايان با بيان اينكه تکمیل اطلاعات پرونده های حفاظت از آب های سطحی با توجه به حجم زیاد کار،  نيازمند استفاده از شرکت های داراي صلاحيت در اين زمينه است، گفت: برآورد شده است كه اين ميزان بيش از 30  هزار پرونده در کل امورهای تابعه شركت آب منطقه اي تهران باشد كه در صورت استفاده از خدمات بخش خصوصی، این بانک تا پايان سال 94 تکمیل خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، از تلاش ها و خدمات شايسته آقایان مهندس زرشناس، ذاکری، خرمی وفا و رادمرد، كارشناسان دفتر مهندسي رودخانه هاي شركت آب منطقه اي تهران تقدير و تشكر شده است.

کد خبر: 531
  تاریخ خبر : 14 اسفند 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 14 اسفند 1392
 پرسنل شرکت
 2397
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 67
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 7,121
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,635,835
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 12:53:00
  • شناسه IP شما : 3.149.230.44

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751