|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

وزير نيرو: تهران در صورت مدیریت منابع آبي بازهم کمبود آب خواهد داشت

وزیر نیرو با حضور درسی و ششمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص وضعیت آب شهر تهران اظهار كرد: در تهران حتی در صورت مدیریت منابع آب باز هم با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران به نقل از روابط عمومي شوراي شهر تهران، مهندس "حمید چیت‌چیان" روز گذشته (سه شنبه 17 دي ماه 92) در سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت و با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به پيش بيني هاي جمعيتي و افزايش مصرف آب در تهران، حتي در صورت مديريت بر منابع آب بازهم دچار كمبود آب خواهيم شد.

چيت چيان در ابتدای اين نشست مشترك، تصريح كرد: اطمینان دارم اقداماتی که در شهر تهران انجام می‌شود، تاثیرگذاری در سطح ملی دارد و بارها این تجربه را در سطوح مختلف داشته‌ایم و الگوهایی که در تهران پایه گذاری شده بلافاصله در کل کشور تکرار شده است.

 وی با اشاره به افزایش جمعیت شهر تهران به 10 میلیون نفر تا افق سال 1405 ، گفت: امکانات تامین آب جمعیت شهر تهران از دو گروه منابع آب های سطحي و آب های زیرزمینی تامین می‌شود.

 وی تاکید کرد:  در طول سال، در بخش آب هاي زيرزميني از آب حدود 300 حلقه چاه براي نياز شهر تهران استفاده می شود.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به تامین آب مورد نیاز شهر تهران از پنج سد امیرکبیر، لتیان، طالقان، ماملو و لار گفت: در حدود857 میلیون مترمکعب آب را مي توان در شرايط عادي با استفاده از اين سدها تامين كرد که در شرایط خشکسالی اين ميزان به كمتر از 611 میلیون مترمکعب کاهش پیدا می‌کند.

چیت‌چیان ادامه داد: با توجه به پیش بینی جمعیت، در صورت ادامه اين میزان مصرف آب شرب كه در حدود يك ميليارد و 100 ميليون مترمكعب در سال است تا سال 1405 به یک میلیارد و 700 میلیون متر مکعب افزایش می‌ِیابد. در حال حاضر این میزان یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب است.

وزیر نیرو پروژه آب رسانی از سد تنظيمي اميركبير به تهران، پروژه خط انتقال آب طالقان، پروژه انتقال آب از البرز شمالی به استان تهران و اصلاح الگوی مصرف را از راه حل‌های رفع کمبود آب در استان تهران اعلام کرد.

وی تاکید کرد: البته در سالهای اخیر روند افزایش مصرف آب در تهران به یک خط ثابت رسیده است. در حال حاضر از کل اشتراک های آب در كل كشور که حدود 20 میلیون مشترک است، یک چهارم در استان تهران قرار گرفته است. به اين ترتيب در تهران یک میلیون و 740 مشترک آب وجود دارد و 418 مشترک شبکه فاضلاب که تقریبا 20 درصد مردم تهران زير پوشش شبکه فاضلاب هستند.

وی در خصوص تعداد نیروگاه‌های تامین کننده برق گفت: در حال حاضر 9 نیروگاه حرارتی و شش نیروگاه برقابی در تهران وجود دارد.

وزیر نیرو با اشاره به نیازمندی توسعه شبکه‌های تولید و توزیع برق در شهر تهران گفت: در شهر تهران 20 درصد مصرف برق به صورت تجاری، سه درصد کشاورزی ، 10 درصد صنعت و معدن، 43 درصد خانگی و 24 درصد عمومی است که نشان دهنده توسعه شبکه‌های تولید و توزیع برق به صورت سالانه است که حجم عظیمی از سرمایه گذاری در این بخش را می‌طلبد.

 چیت‌چیان خاطر نشان كرد: روند افزایش فاضلاب‌ها، ضایعات و زباله‌ها، افت روز افزون آب سفره‌های زیرزمینی دشت های استان، کاهش شدید حقابه ‌های کشاورزی و آبخوان رودخانه‌ها، دخل و تصرف در بستر و حریم رودخانه‌های واقع در محدوده‌های شهری، تعارضات و مشکلات ناشی از عدم فضاهای زیربنایی، توسعه فعالیت‌های آب و برق را دچار مشكل كرده است.

وي ادامه داد: رشد نامتوازن شهری بر اثر فروش تراکم، بهم خوردن تعادل و کارایی شبکه‌های آب و برق و عدم امکان ایجاد زیر ساخت‌های لازم و مشکلات ناشی از ساخت و ساز در حریم خطوط برق از چالش‌های موجود در زمینه توسعه شبکه‌های تولید و توزیع برق است.

وي همچنين خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: با توجه به وجود این چالش‌ها و مشکلاتی چون آلودگی هوای شهر تهران نیازمند کمک و یاری اعضای شورای شهر تهران هستیم.

 وزیر نیرو در پايان این جلسه همکاری در جهت حذف سوخت‌های فسیلی، استفاده از برق و نصب سلولهای خورشیدی با مشارکت شهرداری، الزام در پیش بینی نصب مولد‌های تولید پراکنده برق در طراحی ساختمان‌های بلند مرتبه با هماهنگی سازمان مهندسی ساختمان، آزادسازی زمین‌های زیر و اطراف خطوط هوایی فشار قوی و تامین منابع مالی مورد نیاز به این منظور، انتقال خطوط برق به زیر زمین، بررسی و بکارگیری ضوابط فنی در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها در بستر و حریم مجاری آب های سطحی، همکاری در پیاده کردن مقررات ملی ساختمان و آیین نامه اجرای مربوطه در خصوص آب و برق، تخصیص زمین‌های مناسب با کاربری تجهیزات شهری در طرح جامع جهت ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های توسعه‌ای آب و برق با توجه به رشد جمعیت و تغییرات تراکم، ساخت و بکارگیری تونل‌ها و کانال‌های سرپوشیده برای تاسیسات آب و برق و تشکیل کمیته مشترک میان وزارت نیرو، شهرداری و شورای شهر را به عنوان پیشنهاد به اعضای شورای شهر تهران ارائه کرد.

کد خبر: 474
  تاریخ خبر : 18 دی 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 18 دی 1392
 پرسنل شرکت
 1300
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 61
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 1,996
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,630,710
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 18.118.9.146

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751