مدیر امور منابع آب ورامین خبر داد:
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "حسن زحمتکش" با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در روز پنج شنبه دهم اسفند جلسه هماهنگی نهایی با حضور نمایندگان دفاتر پیشخوان تأیید شده در امور منابع آب ورامین برگزار و نسبت به تبادل نظر و هماهنگی ما بین متصدیان دفاتر پیشخوان و مسوولین واحدهای مختلف اقدام و مقررگردید ثبت درخواست های متقاضیان در سیستم ساماب از این تاریخ در دفاتر پیشخوان دولت انجام گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به راه اندازی سامانه ساماب (سیستم یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب و امور مشترکین) با هدف ایجاد وحدت رویه ، حذف فرآیندهای بررسی کاغذی، الکترونیکی شدن کلیه فرایندها، ساماندهی و ایجاد انضباط و جلوگیری از اعمال سلیقه و به منظور افزایش سطح رضایتمندی مراجعان در نظر است همه خدمات مربوط به آب های سطحی و زیرزمینی در استان از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام شود که از روز پنجشنبه فقط ثبت درخواست ها از طریق این دفاتر صورت می گیرد.
زحمتکش با بیان اینکه این سامانه حدود یک سال پیش در راستای تحقق دولت الکترونیک و افزایش سطح رضایتمندی مردم در شرکت آب منطقه ای تهران راه اندازی شده است اظهار داشت: هم اکنون این سامانه با طی شدن دوره بهره برداری آزمایشی در شرکت، ارائه بخشی از خدمات به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.
وی یادآور شد: مکانیزه شدن فرایند رسیدگی به درخواست ها علاوه بر افزایش سطح رضایتمندی مردم، زمان رسیدگی به درخواست ها را کاهش داده که گام بسیار خوبی در جهت تحقق اهداف اسناد بالادستی و همچنین دولت الکترونیک محسوب می شود.
مدیر امور منابع آب ورامین با تاکید بر اینکه فرآیند بررسی درخواست ها در شرکت آب منطقه ای تهران به صورت مکانیزه از طریق سامانه ساماب صورت می گیرد خاطرنشان کرد: پیش از این ارباب رجوع می بایست برای ارسال مدارک خود به امور منابع آب مراجعه می کرد که برخی از آن ها مسافت زیادی را بدین منظور طی می کردند اما با ارائه این خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت، ارباب رجوع می تواند با مراجعه به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت درخواست خود را به شرکت آب منطقه ای ارسال کند.