|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

روش های پژوهش نیازمند به روزرسانی است

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه در جوامع امروزی دست یابی هر کشوری به نقطه عطف در گرو انجام تحقیقات است، گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در کوتاه مدت نتیجه بخش باشد چرا که ثمره اقدامات پژوهشی در آینده به بار خواهد نشست.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، گردهمایی سالانه روز سه شنبه (23 آذرماه 95)  به مناسب بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور معاونان، مدیران و جمعی از کارشناسان شرکت آب منطقه ای تهران به همت گروه تحقیقات کاربردی شرکت  برگزار شد.
راما حبیبی، معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه در جوامع امروزی دست یابی هر کشوری به نقطه عطف در گرو انجام تحقیقات است، عنوان کرد: تحقیق در ذات بشر نهادینه شده و شرکت هایی همچون آب منطقه ای که تحقیق بنیان هستند هم مطمئنا می تواند این مهم را سرلوحه و الگو فعالیت های خود قرار بدهند.
وی ادامه داد: ما نباید انتظار داشته باشیم فعالیت های تحقیقاتی در کوتاه مدت نتیجه بخش باشد چرا که ثمره اقدامات پژوهشی در آینده به بار خواهد نشست بدین منظور مباحث تحقیقاتی در طی چند سال اخیر نیز جایگاه خاصی در کشور ما پیدا کرده است.
حبیبی شرکت آب منطقه ای تهران را از حیث ذات کاری و اهمیت فعالیت ها یکی از تحقیق بنیان ترین سازمان های کشور برشمرد و گفت: در زمینه انجام تحقیقات باید ارتباط خوبی بین سازمان ها و دانشگاه ها برقرار شود. روش های تحقیق نوین نیازمند به روزرسانی است بدین منظور ما باید با تکنولوژی روز ارتباط بیشتر و بهتری داشته باشیم.
"خلیل اردشیرتنها"، مدیر دفتر هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت در این مراسم بر لزوم توجه هر چه بیشتر به امر پژوهش تاکید کرد و افزود: سابق بر این مقوله پژوهش و مطالعات کاربردی در ساختار تشکیلاتی شرکت های آب منطقه ای جایگاه خاصی را نداشت ولی با تلاش های صورت گرفته در این حوزه، خوشبختانه در ساختار جدید شرکت ها موضوع پژوهش دیده شده است تا این مجموعه ها در قالب یک گروه تحقیقاتی بتوانند فعالیت های پژوهشی خود را ساماندهی، سیاست گذاری و برنامه ریزی کنند.
مدیر دفتر هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: با توجه به تغییرات صورت گرفته و ابلاغ ساختار جدید امیدواریم بتوانیم شاهد جایگاه مناسب تری برای این گروه و انجام تحقیقات مناسبی در شرکت ها باشیم.  
وی افزود: مباحث تحقیقات می بایست در کلیه موارد مربوطه گسترش یافته و صرفا به موارد و موضوعات مربوط به پروژه ها (اجرایی و بهره برداری) معطوف نگردد، بلکه در حوزه نیروی انسانی، ساختار منابع انسانی و سایر حوزه ها نیز تسری یابد.
حسن برنا، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت نیز در این مراسم به تشریح عملکرد گروه تحقیقات و فعالیت های این بخش در سال گذشته پرداخت و افزود: این گروه موتور جستجوی شرکت ها و صنایع در زمینه ارائه روش های نوین و یافته های جدید در راستای اهداف عالی این مراکز است.
وی این گروه را حلقه پیوندی میان علم و تجربه دانست و گفت: این گروه  ضمن ارتقای کمی و کیفی خدمات در پی ارتباطی موثر میان مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاه ها با شرکت ها و بنگاه های اقتصادی است.
برنا تصریح کرد: در آب منطقه ای تهران نیز این گروه می تواند در تمامی زمینه ها همچون بخش حفاظت و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی، مهندسی ارزش، توسعه پایدار، به روزسانی روش های اجرایی و نوین سازی آن، ایفای نقش در طراحی و به کارگیری تجهیزات مورد نیاز منابع آب، تجزیه و تحلیل منابع آب و پیش بینی و رفتارسنجی آن با استفاده از اطلاعات داده بنیان، بالا بردن کارایی منابع انسانی، کاهش هزینه ها، آسیب شناسی و بررسی موانع رشد و ارتقاء شرکت کمک کننده و یاری رسان باشد.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت خاطرنشان کرد: سال گذشته علی رغم کمبود منابع مالی اقدامات موثری با رویکردهای یاد شده انجام و چهار قرارداد جدید علاوه بر پیگیری قراردادهای قبلی با رقمی در حدود 220 میلیون تومان منعقد شده است.
وی با اشاره به روزرسانی اولویت های پژوهشی، ادامه داد: تدوین فرم سفارش پروژه طبق دستورالعمل های جدید ابلاغی، برگزاری سمینارهای کاربردی، تعامل و همکاری موثر با دفاتر پژوهش کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران و کمیته های تحقیقاتی شرکت های آب منطقه ای و نشست های مشترک با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز از دیگر اقداماتی است که این بخش طی سال گذشته در دستور کار فعالیت های خود قرار داده بود.
برنا تصریح کرد: سابق بر این بودجه پژوهش از دو منبع اعتبارات عمرانی و بودجه جاری تامین تامین می شد ولی در طی دو سال اخیر منبع اعتبارات عمرانی قطع شده است که با توجه به اینکه تعهدات به صورت مستمر ادامه پیدا کرده امیدواریم راهکاری برای رفع این مقوله سنجیده شود.
 

کد خبر: 1513
  تاریخ خبر : 29 آذر 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 29 آذر 1395
 کاربر روابط عمومی
 947
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 58
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 904
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,423,670
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 18.206.13.112

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751