|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران عنوان کرد:

انتقال فناوری‌های جدید و جذب سرمایه‌گذاران خارجی در نمایشگاه صنعت آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی صنعت آب محل مناسبی به منظور حمایت از تولیدات ملی و برقراری ارتباط بین شرکت‌های داخلی وخارجی است، گفت: حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد موجب انتقال فناوری‌های جدیدی در کشور و جذب سرمایه گذاران خارجی خواهد شد.

به گزارش شرکت آب منطقه ای تهران،  مهندس "خسرو ارتقایی" در حاشیه مراسم افتتاح دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بارندگی‌های سطح استان تهران، عنوان کرد: وضعیت بارندگی در استان نسبت به سال گذشته با رشد 10 درصدی همراه بوده ولی نسبت به وضعیت دراز مدت آمارها کاهش 18 درصدی بارندگی را نشان می‌دهند.
وی وضعیت ذخیره سدهای استان را به دلیل بارندگی‌های ابتدای سال نسبتاً مناسب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون بین 70 تا 75 درصد از حجم سدهای لتیان، امیرکبیر، طالقان و ماملو پر شده است که امیدواریم در پاییز امسال و همزمان با شروع سال آبی جدید وضعیت بارندگی مناسبی داشته باشیم تا در ماه‌های آتی با مشکلی در این حوزه مواجه نشویم.
ارتقایی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد اختلاف نظر این شرکت با شهرداری لواسان بر سر حریم و بستر رودخانه جاجرود، یادآور شد: سابق بر این با شهرداری لواسان در این ارتباط تفاهم نامه‌ای منعقد شده بود که به دلیل عدم رعایت مبانی این تفاهم از سوی شهرداری، این تفاهم نامه هم اکنون معلق شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: ما برای اینکه نخواهیم در اطراف دریاچه سد و رودخانه منتهی به آن ساخت و سازی داشته باشیم باید این مناطق را تبدیل به فضای سبز کرده و از آن‌ها نگهداری کنیم بنابراین اگر قرار است تفرجگاهی در اطراف سدها ایجاد شود و مردم از آن استفاده کنند باید بدون هیچگونه عوامل آلوده کننده محیط زیست باشد.

 
*برداشت غیرمجاز 70 میلیون مترمکعب از منابع زیرزمینی توسط شهرداری تهران
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عملیات شهرداری متوقف شده است، اظهار کرد: هم اکنون کمیسیون مشترکی با حضور شهرداری، محیط زیست، آب منطقه‌ای تهران و استانداری تشکیل شده است تا ضوابط بهره برداری و نحوه ادامه کار این پروژه مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر به تأیید رسید کار ادامه پیدا کند و در غیر این صورت طرح متوقف شود.
ارتقایی با بیان اینکه شهرداری تهران هم اکنون در حال استفاده از 200 میلیون مترمکعب از منابع آب سفره‌های زیرزمینی است، عنوان کرد: در این بین 130 میلیون مترمکعب از این مصارف مجاز و بیش از 70 میلیون مترمکعب برداشت‌های شهرداری از منابع آب سفره‌های زیرزمینی غیرمجاز است بنابراین درصددیم این منابع را با پساب تصفیه شده فاضلاب جایگزین کنیم.

 
*فرونشست‌های شهر تهران هیچ ارتباطی به پایین رفتن سطح سفره‌های زیرزمینی ندارد
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهر تهران به جز شهرداری تهران که بخش عمده‌ای از منابع استخراجی را از سفره‌ها را صرف آبیاری فضای سبز می‌کند دیگر به شکل عمده مصرفی از این منابع در شهر نداریم بنابراین فرونشست‌های شهر تهران هیچ ارتباطی به موضوع پایین رفتن سطح سفره‌های زیرزمینی ندارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: هم اکنون سالانه 700 میلیون مترمکعب آب را از طریق سدهای پنجگانه تهران (طالقان، لار، لتیان، امیرکبیر و ماملو) وارد شهر می‌کنیم که بخشی از نیز به سفره‌ها نفوذ می‌کند بنابراین اینکه پایین رفتن آب سفره‌ها در تهران باعث فرونشست می‌شود قریب واقعیت نیست و بعضاً در حفاری‌های صورت گرفته به دلیل عدم توجه به تدابیر فنی و اصولی شاهد بروز اتفاقات تلخی هستیم.

 
*انسداد سه هزار حلقه چاه غیرمجاز سطح استان تهران در سال جاری
وی با اشاره به انسداد سه هزار حلقه چاه غیرمجاز سطح استان تهران در سال جاری، تصریح کرد: در راستای اجرای احیا و تعادل بخشی از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هزار چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است که علت عقب بودن انسداد چاه‌ها از برنامه ریزی پیش بینی شده به دلیل تخصیص دیرهنگام اعتبارات مربوط به این بخش است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح از ابتدای سال تاکنون حتی موفق به دریافت اسناد خزانه هم نشده‌ایم، اظهار کرد: در سال جاری 15 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای این طرح داریم که تاکنون تخصیصی به این منظور دریافت نکرده‌ایم ولی با این وجود و بر رغم تمام مشکلات در تلاشیم تا با شتاب در اجرای این طرح بتوانیم پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی را متوقف کنیم تا طبق برنامه ده ساله بتوانیم جبران این کسری مخزن را انجام دهیم.

 
*مشارکت دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی
ارتقایی در خصوص تعامل این شرکت با بخش خصوصی به مشارکت دو هزار میلیارد تومانی بخش غیردولتی برای اجرای پروژه‌های این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: طرح سامان دهی آب‌های جنوب تهران، فاز دوم تصفیه خانه ششم تهران و همچنین موضوع  علاج بخشی فرار آب سد لار از جمله پروژه‌های است که توسط بخش خصوصی به مرحله اجرا در خواهد آمد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب از چهارم تا هفتم مهرماه سال جاری از ساعت 9 الی 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر: 1453
  تاریخ خبر : 5 مهر 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 6 مهر 1395
 کاربر روابط عمومی
 1103
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 55
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 15,996
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,420,389
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 34.200.248.66

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751