|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو:

گسترش نظام اداری الکترونیک، راهبرد وزارت نیرو در ارائه خدمات بهتر به مردم

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی یکی از مهمترین اقدامات این وزارتخانه به منظور دسترسی آسان و سریع مردم به خدمات عمومی است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس" علی اکبر مهاجری" امروز (سه شنبه) در دومین روز از گردهمایی معاونین برنامه ریزی، مدیران دفاتر بهبود مدیریت و مسوولین فن آوری اطلاعات شرکت های آب منطقه ای کشور که از روز گذشته به میزبانی شرکت آب منطقه ای تهران در تالار آبگینه برگزار شده است؛ با اعلام این مطلب اظهار کرد:توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی یکی از سیاست های کلی نظام اداری کشور است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و ما در وزارت نیرو به جد به دنبال اجرای هرچه بهتر و سریع تر آن هستیم.

وی تغییرات اقلیمی،جمعیت، تقاضای روز افزون نیاز انسانی به منابع، خدمات طبیعی و ذخایر ژنی سیاره زمین و جهانی شدن را از چالش های جهانی در افق سال 2050 برشمرد و افزود: جمعیت دنیا در قرن بیستم از 1.6 میلیارد نفر به 6.1 میلیارد نفر رسیده یعنی جمعیت در یک قرن گذشته تقریباً چهار برابر افزایش داشته و پیش بینی می شود در سال 2050 این تعداد به 9.2 میلیارد نفر یعنی 1.5 برابر جمعیت فعلی افزایش یابد.

مهاجری ادامه داد: این در حالی است که جمعیت، یکی از زیربناهای برنامه ریزی است. در کشور ما پس از انقلاب شکوهمند اسلامی جمعیت دو برابر شده است و در نتیجه خدمات بیشتری را نیاز دارد. جمعیت؛ متاثر از سیاست های اقتصادی و اجتماعی است و خودش تاثیر مستقیم بر اجتماع و برنامه ریزی ها دارد.

وی با اشاره به تقاضای روز افزون نیاز انسانی به منابع، خدمات طبیعی گفت : ما آبی ها و برقی ها خیلی خوب کمبود منابع آب را درک می کنیم و متوجه این امر هستیم که رشد جمعیت چه تاثیری در آینده آبی ما خواهد داشت. اما حتی اگر همه انسان ها از لحاظ مصرف آب مثل مردم آمریکا و اروپا مصرف کنند با این حال در سال 2050 باید مواد لازم برای جمعیتی معادل 105 میلیارد نفری را پیش بینی کنیم.حال این سوال پیش می آید که آیا کره زمین ظرفیت و تحمل 16 برابری را خواهد داشت؟ زیرا آب یکی از اصلی ترین زیربناها برای تهیه غذاست.

 

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در ادامه به تغییرات اقلیمی اشاره کرد و افزود: ایران در سالیان گذشته زمستان های سنگین و پر از برفی داشت حتی شاید از بزرگترها شنیده باشید که در برخی مواقع مجبور به حفر تونل در دل برف ها می شدند، اما امروز اصلا اینطور نیست و به این دلیل است که 50 درصد از محیط های شهری ما آلودگی دارند و در برخی شهرها در حالت هشدار هستند.اعتقاد ما بر این است که تغییرات تدریجی و مورد انتظار تغییر اقلیم باعث بروز شرایط تهدیدآمیز برای امنیت ملی کشورها خواهد شد اما زیاد هم نگران نباید بود زیرا بشر بالاخره به توانایی دستیابی به حل این معضل خواهد رسید.

وی ادامه داد: اما تغییرات ناگهانی اقلیم بسیار مخرب تر و تاثیرگذارتر از تغییرات تدریجی است و مثلا یک باره با سیل های سنگین و مخربی مواجه می شویم که از سدها نبودند متاسفانه شاهد تلفات انسانی و خرابی های زیادی بودیم.

مهاجری گفت: امروز، دنیا به سمت جهانی شدن پیش میرود و جامعه بشری با پدیده جدیدی روبروست که یک نمونه اش شرکت های چندملیتی است و نیروهای ارزان را از مکان های مختلف دریافت می کنند که تعداد شرکت های چند ملیتی نسبت به سال 1990 دو برابر شده و در یک تخمین محافظه کارانه به 85 هزار نفر رسیده و تخمین زده شده تا سال 2025 به بیش از چهل و پنج درصد برسد.

وی در خصوص سیاست های کلی نظام اداری کشور که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است اشاره کرد و افزود: چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم انداز؛ انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوری؛ توجه به اثربخشی و کارایی در فرایندها و روش های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوری؛ توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی و ارتقای سلامت نظام اداری و رشد ارزش های اخلاقی در آن از طریق اصلاح فرایندهای قانونی و اداری، بهره گیری از امکانات فرهنگی و به کارگیری نظام موثر پیشگیری از اقداماتی است که می بایست در جهت اجرای هرچه بهتر آن بکوشیم.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در پایان به رویکردهای این وزارتخانه در سال جاری نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بهبود ساختار سیستم و روش ها، استفاده از سرمایه های انسانی- فکری به جای سرمایه های فیزیکی، سامان دهی برون سپاری ها و استقرار نظام مدیریت دانش بر مبنای مدل APO از مهم ترین دستورکارهای ما در این راستا محسوب می شود.

کد خبر: 1361
  تاریخ خبر : 14 اردیبهشت 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 14 اردیبهشت 1395
 کاربر روابط عمومی
 1218
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 54
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 7,728
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,636,442
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 12:53:00
  • شناسه IP شما : 3.22.240.205

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751