|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آموزش كاربردي نخستين گام در رسيدن به اهداف مديريت بحران و پدافند غيرعامل

دفاع غیرعامل موجب حفظ نیروها و در نتیجه کاهش سطوح آسیب­ پذیری کشور و افزایش قابلیت مدیریت بحران شده و ضریب امنیت را بالا خواهد برد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه­ ای تهران، مهندس "جلال جهان­بخشی" دبير كميته مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت، گفت: دفاع يا پدافند غیرعامل افزایش پایداری و تداوم فعالیت ها را به دنبال داشته و به حفظ منافع، امنيت، رفاه و آرامش عمومی کمک می کند كه از ویژگی های آن می توان به شكل گيري ديدگاه و بکارگیری دانش امنیت  در سطوح و لايه هاي مختلف جامعه اشاره کرد.

وی افزود: کشور ما به لحاظ حوادث طبیعی به ويژه سیل و زلزله از پتانسیل زیادی برخوردار است و حداقل هر ده سال یک بار زلزله­ ها و سیل های مخربي اتفاق مي افتد که به لحاظ جانی و مالی حجم تخریبی زیادی برجای گذاشته است.

جهان­بخشی با تأکید بر این که علاوه بر حوادث طبیعی، ایران کشوری استراتژیک است، عنوان کرد: به لحاظ دارا بودن منابع و ذخایر طبیعی به خصوص نفت، گاز و معادن و همچنين ارتباط بین سه قاره، کشور ما حائز اهمیت است. ضمن آن که به لحاظ حکومت و زندگی، ما روش­ هایی را ارايه می کنیم که برای دیگر کشورها حرف­ های تازه ای داشته و به سبب الگوشدن همواره از سوي حكومت هاي غيرديني به عنوان یک نقطه خطر احساس می­شود.

وی ایران را صاحب پیشرفت­ هایی دانست که در بعضی از زمینه­ های استراتژیک، در بين 10 کشور برتر در دنیا قرار دارد و اظهار داشت: ما با حدود 15 کشور مرزهای آبی و خاكي داشته و همسایگان متعددی داریم و به همين دلايل باید خود را در مقابل آسیب­ ها مصون نمايیم تا در مقابل حوادث احتمالی حداقل خسارت­ها را داشته و با کمترین هزینه بتوانیم به سرعت به شرایط پایدار برگردیم.

وی در ادامه افزود: در کشورمان، حوادث طبیعی و غیرطبیعی تفکیک شده و در سال­ های اخیر هر دو این موضوعات مورد توجه قرار گرفته است. در بحث حوادث طبیعی، سازمان مديريت بحران کشور تشکیل و از این طریق موضوعات متعددي پیگیری خواهد شد و در زمينه حوادث غیرطبیعی و امنیتی نیز سازمان پدافند غیرعامل کشور کارهای شایانی انجام داده تا به مصونیت و امنيت در كشور نزدیک شویم.

جهان­بخشی رسیدن به این مصونیت را در گروي کارهای نرم­ افزاری و سخت­ افزاری عنوان کرد و گفت: در امور سخت‌افزاری، ساخت و سازها و تجهیزات را باید متناسب کرد و در امور نرم­ افزاری نيز علاوه بر هماهنگی و مدیریت سخت‌افزارها موارد متعدد ديگري وجود دارد و تهديد فرهنگي كه سال هاي قبل مقام معظم رهبري از آن به شبيخون ياد كردند،‌به عنوان نامحسوس ترين و تاثيرگذارترين موضوع بايد مورد توجه همه قرار گيرد.

وی اظهار داشت: به همین جهت از سال گذشته توجه ویژه­ ای به آموزش به عنوان نخستين و مهم ترين گام در رسيدن به اهداف مديريت بحران و پدافند غيرعامل داشتيم و با بررسی­ های انجام گرفته بسته آموزشي با محتوای کاربردی تهيه شد تا امکان حضور کلیه افراد از پایین­ ترین سطوح تحصیلی تا بالاترین آن و مدیران ارشد در کلاس­ ها فراهم آيد و با کمترین هزینه بتوان محتوای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را آموزش داد.

وی با اشاره به این که پیشنهاد برای برخورداری از كد آموزشي از طریق معاونت برنامه­ ریزی شركت به بخش هاي بالادستي ارسال شده و تاکنون بازخوردی نداشته است تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقوله آموزش در سال جاری تلاش کردیم تا محتوای آموزشی متناسبی را در 9 سرفصل‌ مقدمه و کلیات، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، آتش­ نشانی، کمک­های اولیه، حوادث تخصصی آب، زلزله، امداد و نجات و دانش روز مدیریت بحران و پدافند غيرعامل تعریف نموده و در نخستين گام به عنوان موضوع مقدماتی، سه سرفصل اول را در محیط کار و با هماهنگی قبلی آموزش مي دهیم.

دبير كميته مديريت بحران و پدفند غيرعامل شركت آب منطقه اي تهران سپس ادامه داد: برای آموزش در زمينه هاي آتش‌نشانی، کمک‌های اولیه و امداد و نجات از ارگان­ های مربوطه استفاده خواهد شد و در مراحل تخصصی تر حوادث مربوط به آب و زلزله را خواهیم داشت.

وي همچنين گفت: از آنجا كه مطالب و موضوعات آموزشي به دلیل اینکه در راستای اهداف شرکت آب منطقه­ ای تهران ارايه می­ شود از قابليت درك، كاربرد و بازدهي بيشتري برخوردار خواهد بود.

وی بخش عمده آموزش­ ها را تا پایان سال و ادامه پیگيری آن را سال آینده ذکر کرد و گفت: هدف از برگزاری این آموزش­ ها، آشنا شدن کارکنان شرکت آب منطقه­ ای تهران با مفهوم مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است تا همکاران بتوانند از خودشان، خانواده، همکاران و مردم در حوادث احتمالی مراقبت کنند و به این ترتیب به حفظ امنیت تأسیسات و زیرساخت ­های آب استان هم کمک شده و به نقطه­ ای برسیم که با ایجاد دیدگاه مشترك و شناخت کافی در کارکنان، تأمین و انتقال آب را به صورت پایدار انجام دهیم.

جهان­بخشی در پایان عنوان کرد: خلاصه­ ای از مفاهیم مديريت بحران و پدافند غیرعامل و برخي موضوعات مرتبط در سایت شرکت آب منطقه­ ای تهران بارگذاري شده که علاقمندان می­ توانند جهت استفاده به آدرس سايت شركت آب منطقه اي تهران مراجعه و از آن طريق نقطه نظرات خود را نيز منعكس نمايند.
کد خبر: 127
  تاریخ خبر : 23 بهمن 1391
  آخرین به‌روزرسانی : 23 بهمن 1391
 پرسنل شرکت
 1594
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 41
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 6,636
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,625,408
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.146.255.127

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751