|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد:

نصب 1200 کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از نصب هزار و ۲۰۰ کنتور بر روی چاه های مجاز آب استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران به نقل از استانداری تهران، مهندس "خسرو ارتقایی" در دومین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اسلامشهر که با حضور فرماندار اسلامشهر، معاونین فرماندار، بخشداران مرکزی، احمدآباد مستوفی و چهاردانگه و اعضای این شورا و همچنین معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران و رئیس اداره منابع آب شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در سخنانی از نصب هزار و ۲۰۰ کنتور بر روی چاه های مجاز آب استان در سال جاری خبر داد و گفت: نصب این کنتورها بر روی چاه های مجاز باعث صرفه جویی در برداشت حدود ۴۵ میلیون متر مکعب آب می شود.

ارتقایی با تاکید بر اینکه بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران باید از مدار بهره برداری خارج شود، اظهار کرد: خارج کردن این تعداد چاه از مدار بهره برداری باعث جلوگیری از برداشت ۹۰ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی می شود.

ارتقایی با بیان اینکه بخشی از چاه های غیر مجاز در سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰و  بخش قابل توجهی از آن در دهه دوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی حفر شده، بیان کرد: بیشترین برداشت آب از چاه های زیرزمینی مربوط به چاه های کشاورزی است. یکی از برنامه های عمده در بخش پایداری سفره های آب زیرزمینی جلوگیری از حفر چاه های جدید غیر مجاز، بستن چاه های آب غیر مجاز با هماهنگی جهاد کشاورزی و نصب کنتور بر روی چاه های آب مجاز است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار حلقه چاه در تهران وجود دارد که میزان برداشت از آنها در حد چند متر مکعب در شبانه روز است، یادآور شد: برای صرفه جویی و جلوگیری از مصرف آب آشامیدنی برای مصارف خانگی نظیر فضای سبز و استخر به صورت قانونی برای متقاضیان پروانه حفره چاه صادر می شود.

در این نشست، فرماندار اسلامشهر نیز گفت: اگر در حوزه مصرف آب مدیریت صحیح و اصولی نداشته باشیم، در بخش های کشاورزی، صنعت و آب شرب مصرفی با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد.

 "امیر اله حقیقی" افزود: با توجه به اهمیت موضوع، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان باید به صورت ماهانه در جهت بررسی تخصصی موضوعات مربوط به منابع آب تشکیل شود.

وی با بیان اینکه موضوع کمبود آب یکی از چالش برانگیز ترین موضوعات کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان است، گفت: کشورمان ایران که در نیمه خشک کره زمین قرار دارد، با کمبود منابع آبی مواجه است و در این زمینه توجه به کلیه منابع آبی از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر در قالب مدیریت یکپارچه منابع آبی قابل اجراء خواهد بود.

حقیقی با اشاره به کاهش میزان نزولات جوی در سال های اخیر در کشورمان اظهار کرد: هرچه زمان می گذرد مشکلات در حوزه آب حادتر و شدیدتر می شود و در این شرایط تهیه برنامه مدیریت بحران آب برای کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از آب کشور در بخش کشاورزی استفاده می شود بر ضرورت  تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان تاکید کرد و گفت: علی رغم اینکه دولت تدبیر و امید تسهیلات خوب و بلا عوضی را برای کشاورزان در جهت استفاده از طرح های نوین آبیاری اختصاص داده با این حال استقبال اندکی از سوی کشاورزان در این رابطه صورت گرفته است.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه بخش زیادی از آب شرب کشور از منابع زیر زمینی تأمین می شود و چاه های آب شرب از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، ادامه داد: اجرای فرایند اصلاح و بازسازی چاه های آب شرب افزایش منابع تأمین آب قابل استحصال را بدنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در رابطه با بحران کمبود آب در کشور، گفت: اطلاع رسانی صحیح می تواند دامنه بحران را محدود کرده و شرایط را برای مشارکت مردم در صرفه جویی آب فراهم آورد.

حقیقی آگاه سازی عمومی و مشارکت مردم در برنامه ریزی و مدیریت آب و ارتقاء سطح فرهنگ مردم و جامعه در استفاده از آب را در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی و مردم می توانند از مجریان اجرای راهبردهای مدیریت کم آبی و کاهش اثرات خشکسالی باشند.

وی سپس خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی بین شهروندان شد و گفت: باید همه مردم به این مساله آگاه شوند که باید صرفه جویی در مصرف آب را از خودمان شروع کنیم و نحوه استفاده صحیح آب را از همان دوران کودکی به آنان آموزش دهیم.

فرماندار اسلامشهر در پایان اظهار کرد: آموزش و پرورش می تواند در زمینه فرهنگسازی درباره نحوه مصرف آب در بین دانش آموزان نقش موثری داشته باشد و باید در این باره نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد. 

کد خبر: 1223
  تاریخ خبر : 3 آبان 1394
 کاربر روابط عمومی
 1253
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 91
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 7,330
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,430,096
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.226.68.181

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751