|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران تاکید کرد:

ضرورت اجرای سیستم مدیریت دانش در سازمان ها

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران گفت: مدیریت دانش فرآیندی است که باید در هر سازمان متناسب با نیاز و شرایط آن تعریف و پیاده سازی شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "سجاد برشنده" امروز (چهارشنبه 18 شهریورماه 94) اظهار کرد: سازمانی که به خوبی پنج فرایند خلق، کسب، ذخیره سازی، به اشتراک گذاری و استفاده را مدیریت کند، سازمانی دانشی یا دانش محور است.

وی افزود: شناخت این فراسیستم در شرکت آب منطقه ای تهران و درک عمیق آن برای تمامی کارکنان حوزه اجتماعی-فرهنگی خصوصاً مدیران ارشد از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

برشنده با اشاره به سیاست های کلی نظام اداری در خصوص مدیریت دانش ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و نقشه راه اصلاح نظام اداری و سیاست های کلی موجود در زمینه استقرار مدیریت دانش در صنعت آب و برق طی سال 94، تصریح کرد: دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی شرکت آب منطقه ای تهران از ابتدای سال 94 با هدف افزایش اثر بخشی فرد و سازمان ، ارتقای سطح دانش و جمع آوری تجارب پرسنلی اقدامات مختلفی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در این زمینه اقداماتی از قبیل "طراحی و ارسال فرم ثبت دانش به کلیه واحدهای سازمانی"، "برگزاری سمینار آموزشی مدیریت دانش" و "ارسال فایل آموزشی مدیریت دانش از طریق سیستم پیام و نامه به به تمامی کارکنان" انجام شده است و بر اساس دستور مدیرعامل شرکت "توزیع مجدد پرسشنامه ارزیابی سطح مدیریت دانش در سازمان " با هدف ارزیابی وضعیت مدیریت دانش به خوبی و با جدیت اجرایی شده است.

برشنده با بیان اینکه از دیدگاه بسیاری از منابع علمی در زمینه مدیریت دانش، بزرگ­ترین چالش موجود ، تغییر فرهنگ دانش قدرت به تسهیم دانش قدرت است، تصریح کرد: از دیگر موانع موجود در این زمینه می توان به فقدان بستر فرهنگی مناسب در سازمان ها،  نبود فرهنگ مشوق توزیع و تسهیم دانش، عدم انگیزه کافی جهت توزیع و تسهیم دانش و عدم توانایی ثبت دانش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بایستی اعتماد طرفین بین سازمان و افراد ایجاد شود، افزود: در حوزه مدیریت دانش به کلیه کارکنان و مدیرانی که در افزایش سرمایه فکری سازمان سهمی دارند کارمند دانشی اطلاق می شود. درواقع می توان کلیه افرادی که حاصل تجربیات خود را در سازمان به کار می گیرند، کارکنان دانشی نامید.

وی گفت: اگر افراد ببینند که با تسهیم دانش کسب اعتبار می کنند، از آن استقبال خواهند نمود. دانش برای دارنده آن قدرت است و تسهیم آن بایستی موجب افزایش اعتبار افراد و قدرت مضاعف سازمان گردد.

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص  جمع بندی نهایی نتایج 50 مورد پرسشنامه جمع آوری شده از کارکنانی که در دوره های آموزشی مختلف شرکت کرده اند، خاطر نشان کرد: نتیجه بررسی این پرسشنامه ها  "شروع به درک ضرورت  مدیریت دانش" را در سطح گسترده و قابل توجهی در میان تمامی کارکنان به خوبی نشان می دهد.

برشنده در پایان اظهار امیدواری کرد: اقدامات انجام شده تاکنون گامی موثر در زمینه فرهنگ سازی استقرار مدیریت دانش بوده و امید است که با همکاری حوزه های تخصصی شاهد تثبیت " درک ضرورت مدیریت دانش" و حرکت به سمت سطح بعدی یعنی "اجرای فراگیر مدیریت دانش در سازمان" باشیم.

کد خبر: 1193
  تاریخ خبر : 18 شهریور 1394
 کاربر روابط عمومی
 2445
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 80
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,608
  • بازدید دیروز : 9,680
  • کل بازدید : 9,660,220
  • آخرین به روزرسانی : 4 اردیبهشت 1403 09:54:48
  • شناسه IP شما : 18.117.196.217

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751