|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری نشست انسجام بخشی آب و آبفای استان تهران

نشست انسجام بخشی آب و آبفا با حضور مدیران عامل، معاونین و تعدادی از مدیران شرکت های آب منطقه ای تهران و آب و فاضلاب استان تهران به ریاست مهندس "خسرو ارتقایی" در محل سالن کنفرانس شرکت آب منطقه ای تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خسرو ارتقایی" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در نشست انسجام بخشی شرکت های آب و آبفای استان تهران که روز دوشنبه (22 تیرماه 94) برگزار شد، گفت: با وجود اهمیت و ضرورت اجرای طرح تصفیه خانه ششم تهران که یک طرح ملی است، متاسفانه از 35 میلیارد تومان تخصیص اعتبار مصوب در سال جاری تنها پنج میلیارد تومان قرار است پرداخت شود که رقمی بسیار ناچیز است.

وی یادآور شد: به طور معمول برای طرح های ملی حداقل 30 درصد اعتبار اختصاص داده می شود اما برای این طرح که برای تامین آب تهران در غرب و شمال غرب تهران محسوب می شود، عدد اندکی اختصاص داده شده که از مسوولان مربوطه درخواست دارم در این زمینه تجدید نظر جدی کنند چراکه تا زمانیکه پول نباشد اجرای چنین پروژه عظیمی بسیار دشوار خواهد بود.

ارتقایی با بیان اینکه احداث و بهره برداری تصفیه خانه ششم تهران با وجود تمام مشکلات و کمبد اعتبارات تاکنون پیشرفت معقولی داشته است، اظهار کرد: با وجود اینکه سال گذشته بخشی از اعتبارات مصوب پرداخت شد که میزان آن مورد انتقاد ما بود اما امسال همان مقدار اندک هم کاهش یافته که این جای تامل دارد.

وی تاکید کرد: پروژه هایی که برای شهر تهران تعریف شده است به دلیل موقعیت ویژه تهران به عنوان پایتخت باید با نگاهی خاص و جدی دیده شود چراکه اجرای هر یک از این پروژه ها به خصوص در حوزه آب و آبفا بسیار حیاتی و حساس است.

مهندس "محمد شهریاری" مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران نیز در این نشست با بیان اینکه حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب تهران با کاهش 176 میلیون مترمکعبی مواجه است، گفت: این میزان در مقایسه با سال های نرمال به حدود 786 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیرکبیر 180، لتیان 70.5، لار 133، طالقان 240 و ماملو 163 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

شهریاری در ادامه، با اشاره به بارش های ثبت شده در 11 ایستگاه بارانسنجی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: در 20 روز تیرماه 94 تنها 0.2 میلیمتر بارش دراستان تهران گزارش شده در حالیکه تیرماه سال گذشته حداقل 10 میلیمتر بارش ثبت شده بود که این نشان از کاهش محسوس بارش ها دارد.

وی تصریح کرد: در استان تهران و از ابتدای سال آبی تاکنون 266.5 میلیمتر بارش اتفاق افتاده است که 10 درصد بیشتر از سال گذشته است اما 20 درصد در مقایسه با سال نرمال کاهش نشان می دهد. پس با شرایط نرمال فاصله زیادی وجود دارد و به همین دلیل باید منابع آبی به گونه ای مدیریت شود که تا پایان تابستان با مشکلی مواجه نشویم.

شهریاری سپس به پیش بینی سازمان هواشناسی درباره گرمای هوای کشور و به تبع آن استان تهران، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های این سازمان، دمای هوا در سال جاری یک تا یک و نیم درجه سانتی گراد بیشتر از سال گذشته است که این افزایش با توجه به کاهش منابع آبی و بارش های حوزه عملکرد، شرایط مساعدی برای استان تهران نخواهد بود.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران، با یادآوری صدور 76 پروانه حفر و یا جابجایی چاه آب شرب به درخواست شرکت آبفای استان تهران برای عبور از تنش های آبی در استان تهران گفت: در حال حاضر از این میان تنها 36 حلقه حفاری، هفت حلقه در حال حفاری و 33 حلقه نیز حفاری نشده است.

شهریاری در پایان گفت: از این تعداد برای 20 حلقه مجوز تغییر محل و برای مابقی مجوز حفاری جدید صادر شده است که در صورت بهره برداری از تمامی چاه های مذکور، بیش از 43 میلیون مترمکعب آب شرب جدید وارد شبکه آبی تهران خواهد شد که در زمان های حساس به کمک مدیریت آب استان خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با تاکید بر اینکه تصفیه خانه ششم تهران یک طرح مهم و حیاتی برای منابع آبی شهر تهران محسوب می شود، گفت: این یک طرح مهم برای افزایش کیفیت آب تهران است که باید به صورت ویژه و جدی به آن نگاه کنیم و حتما برای پیش برد آن و افزایش اعتبارات طرح همکاری لازم بین این شرکت و شرکت آب منطقه ای تهران انجام خواهد شد.

مهندس "محمد پرورش" در ادامه نشست انسجام بخشی آب و آبفای استان تهران گفت: تامین و توزیع آب در تهران باید به گونه ای مدیریت شود که کیفیت همواره در کنار کمیت رعایت شود، لذا نباید کیفیت را فدای کیمیت و افزایش تولید آب کرد.

وی اظهار کرد: تلاش شرکت آب و فاضلاب استان تهران اجرای سه پروژه مهم است تا به کیفیت آب کمک کند و حفظ کیفیت آب شرب، سیاست همیشگی این شرکت است.

پرورش سپس به افزایش ساخت و سازها در سطح تهران و حومه آن اشاره کرد و افزود: با وجود افزایش تقاضای انشعاب و متقاضیان در تهران، تلاش شده است تا با مدیریت مصرف، مدیریت فشار آب در شبکه توزیع و برنامه های فنی، فرهنگی و اجتماعی، مصرف در مقایسه با سال های گذشته تغییر محسوسی نکند و خوشبختانه این اتفاق تا حدودی افتاده است.

به گفته پرورش، هر سال بیش از 50 هزار تقاضای انشعاب جدید در شهر تهران و حومه آن ارائه می شود که این نشان دهنده افزایش جمعیت، جابجایی آن و افزایش ساخت و سازها است.

کد خبر: 1126
  تاریخ خبر : 22 تیر 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 24 تیر 1394
 پرسنل شرکت
 1208
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 64
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 2,750
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,631,464
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.14.130.24

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751